Tydligen Sebastian Vittel som körde rekordvarvet runt Laguna Seca med S Plaid.
Samma kille rattar ofta runt bilar(GT2RS tex) på nurburgring och har tips på hur man tar sig runt snabbt med en M3P.
Moderator: Redaktion
Svenssons skrev:thebishop skrev:Jag är mest nyfiken på försäkringspremien.
”Hej! Jag har precis köpt en kärra med 1100+hk som gör kvartsmilen under 9 sekunder och skulle vilja ha en halvförsäkring. Va? Jasså! 58.000 i halvåret.”
Kan vara värt att importera från EU-land som registrerar effekt enligt reglerna så det blir mycket lägre effekt. Försäkringsbolagen lär dock komma i kapp och lära sig vad effekterna i CoC betyder. I början kanske man kan komma undan med att bilen kanske bara har ca 150-200 Hk (som bilen klarat av att hålla i en timme...).
metchristian skrev:thebishop skrev:Jag är mest nyfiken på försäkringspremien.
”Hej! Jag har precis köpt en kärra med 1100+hk som gör kvartsmilen under 9 sekunder och skulle vilja ha en halvförsäkring. Va? Jasså! 58.000 i halvåret.”
Inte så farligt. Vet en som fått 3,1miljoner i premie för att försäkra en ducati streetfigther v4s 208hk på 178kg... nä helt seriöst, har man råd med en sån här typ av vagn som prestandamässigt som är jämförbar med mc laren P1, Lamborghini etc ja då kommer nog det kosta i försäkringspremie och då har man nog råd oxå.
Porsche Taycan turbo s, någon som har koll på premien på den?
NEO skrev:metchristian skrev:thebishop skrev:Jag är mest nyfiken på försäkringspremien.
Inte så farligt. Vet en som fått 3,1miljoner i premie för att försäkra en ducati streetfigther v4s 208hk på 178kg... nä helt seriöst, har man råd med en sån här typ av vagn som prestandamässigt som är jämförbar med mc laren P1, Lamborghini etc ja då kommer nog det kosta i försäkringspremie och då har man nog råd oxå.
Porsche Taycan turbo s, någon som har koll på premien på den?
Kollade när jag funderade på att köpa en, var inte alls farligt! 778 kr/mån
(9 333 kr/år) fick jag för en Taycan Turbo S
Kör på det.M3apan skrev:Tars skrev:Ja...... då är man med i puckoklubben
Jag väntar med beställning, köper Tars efter 3 månader.
dstr skrev:7-sits standard
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster