Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Tesla Model S Plaid - 1.499.900 SEK

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Re: Tesla Model S Plaid - 1.499.900 SEK

Inläggav Teslaägare fth » 24 sep 2020 09:04

Pontus skrev:
Svenssons skrev:Skulle inte bli förvånad om Model S Plaid blir första Model S/X med nytt utseende och interiör och komma ikapp och förbi Model 3/Y.

Tesla vill troligen inte gå ut med kommande förändringar för Model S/X för tidigt pga Osborne-effekten. Lite närmare leverans kommer det dock komma info. Tesla lär vilja att man hellre beställer en Plaid än Long-range. Long-range och Performance kanske slås samman då Long-range har kortare räckvidd än Plaid och Performance har mindre prestanda än Plaid. Insane som min bil har är ju borta, Ludicrous kanske försvinner på samma sätt när väl Plaid kommer.

Performance lär ju försvinna men frågan är väl om vanliga model S kommer med två storlekar på batterier?

Varför tror ni P kommer att försvinna? Det är ju rätt stora hopp mellan LR, P, och Plaid, borde inte alla versioner ha ett existensberättigande?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare Pontus » 24 sep 2020 09:24

fth skrev:
Pontus skrev:
Svenssons skrev:Skulle inte bli förvånad om Model S Plaid blir första Model S/X med nytt utseende och interiör och komma ikapp och förbi Model 3/Y.

Tesla vill troligen inte gå ut med kommande förändringar för Model S/X för tidigt pga Osborne-effekten. Lite närmare leverans kommer det dock komma info. Tesla lär vilja att man hellre beställer en Plaid än Long-range. Long-range och Performance kanske slås samman då Long-range har kortare räckvidd än Plaid och Performance har mindre prestanda än Plaid. Insane som min bil har är ju borta, Ludicrous kanske försvinner på samma sätt när väl Plaid kommer.

Performance lär ju försvinna men frågan är väl om vanliga model S kommer med två storlekar på batterier?

Varför tror ni P kommer att försvinna? Det är ju rätt stora hopp mellan LR, P, och Plaid, borde inte alla versioner ha ett existensberättigande?

/fth

Tesla har ju tidigare försökt att minska antalet modeller flera gånger så varför inte nu och då tror jag att det mest naturliga är att ta bort Performance.
- Model 3 LR AWD Vit
- Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare Legato » 24 sep 2020 09:35

Pontus skrev:
fth skrev:
Pontus skrev:

/fth

Tesla har ju tidigare försökt att minska antalet modeller flera gånger så varför inte nu och då tror jag att det mest naturliga är att ta bort Performance.

Tror båda lever vidare. Tre varianter är ju fortfarande väldigt lite jämfört med "legacy"-tillverkare. Jag hoppas/tror att Plaid blir en ganska nischad gatlegal banbil i princip. Tror den blir alldeles för aggressiv för den stora massan med vinge, diffusors osv. Tror absolut det även fortsatt finns utrymme för Tesla att ta lite extra marginal på en "snällare" P som i princip bara är en omprogrammerad LR.
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
SÅLD - Röd X100D 2017
SÅLD - Aubergine-Bronze LR3AWD 2019
Midnight Silver XP100DL 2018
Charge Yellow Honda E Advance 2020
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Referralkod: bo2814

Inläggav dd88 » 24 sep 2020 11:16

Från Sebastian Vittel´s Youtube-klipp (han som körde bilen)

Tire : michelin sport cup 2 with specific gum that will be available when car will be released
Very similar to Cup 2 R tire

Seat: bucket seat for my security only
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav Teslaägare HelectriC » 24 sep 2020 16:25

Hmm, kör man på gum :?
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare thebishop » 24 sep 2020 16:54

Jag är mest nyfiken på försäkringspremien.

”Hej! Jag har precis köpt en kärra med 1100+hk som gör kvartsmilen under 9 sekunder och skulle vilja ha en halvförsäkring. Va? Jasså! 58.000 i halvåret.” ;-)
P85DL+
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mans71 » 24 sep 2020 17:15

thebishop skrev:Jag är mest nyfiken på försäkringspremien.

”Hej! Jag har precis köpt en kärra med 1100+hk som gör kvartsmilen under 9 sekunder och skulle vilja ha en halvförsäkring. Va? Jasså! 58.000 i halvåret.” ;-)

:lol:
There is no planet B

Model S P85D+
Model X 90D
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Referralkod: mns5307

Inläggav Teslaägare taliz » 24 sep 2020 17:19

Låter billigt. Minns när jag kollade försäkring på sporthoj i ungdomen. Över 100k/år. :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare metchristian » 24 sep 2020 17:19

Inte så farligt ;). Vet en som fått 3,1miljoner i premie för att försäkra en ducati streetfigther v4s 208hk på 178kg... nä helt seriöst, har man råd med en sån här typ av vagn som prestandamässigt som är jämförbar med mc laren P1, Lamborghini etc ja då kommer nog det kosta i försäkringspremie och då har man nog råd oxå.

Porsche Taycan turbo s, någon som har koll på premien på den?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Referralkod: christian50875

Inläggav Teslaägare Svenssons » 24 sep 2020 17:31

Kan vara värt att importera från EU-land som registrerar effekt enligt reglerna så det blir mycket lägre effekt. Försäkringsbolagen lär dock komma i kapp och lära sig vad effekterna i CoC betyder. I början kanske man kan komma undan med att bilen kanske bara har ca 150-200 Hk (som bilen klarat av att hålla i en timme...).
Tesla Model X P90D Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter