Senaste nytt om Bonus Malus 2021

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Senaste nytt om Bonus Malus 2021

Inlägg av Fredrik j »

bylund skrev:
Fredrik j skrev:
StefL skrev:
Med "lätta fordon" avses väl personbilar och lätta lastbilar, så det lär definitivt även inkludera husbilar precis som det tidigare gjort.
Men husbilar som kategoriseras som tunga (kräver C-kort) har väl också drabbats av malus? Eller är det kanske andra skalor som gäller för tunga lastbilar?
Fast även husbilar över 3,5 ton klassas som personbilar. Fast de kanske inte klassas som lätta fordon bara för det.
Det finns en möjlighet av registrera en husbil som personbil typ2. Men den kan även registreras som lastbil. Jag funderade på vad som gäller en husbil som registrerats som tung lastbil.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Senaste nytt om Bonus Malus 2021

Inlägg av bylund »

Fredrik j skrev:
bylund skrev:
Fredrik j skrev:
StefL skrev:
Med "lätta fordon" avses väl personbilar och lätta lastbilar, så det lär definitivt även inkludera husbilar precis som det tidigare gjort.
Men husbilar som kategoriseras som tunga (kräver C-kort) har väl också drabbats av malus? Eller är det kanske andra skalor som gäller för tunga lastbilar?
Fast även husbilar över 3,5 ton klassas som personbilar. Fast de kanske inte klassas som lätta fordon bara för det.
Det finns en möjlighet av registrera en husbil som personbil typ2. Men den kan även registreras som lastbil. Jag funderade på vad som gäller en husbil som registrerats som tung lastbil.
Jag skulle påstå att det inte går längre, i standardutförande. Men de som redan är registrerade som lastbilar lär få behålla den registreringen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar