Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av dd88 »

Vad kostar det att hyra en Polestar 2 eller Model 3 med fria mil ett dygn?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av MWall »

dd88 skrev:
Vad kostar det att hyra en Polestar 2 eller Model 3 med fria mil ett dygn?
En Mustang Mach-E hos Mabi kostar iaf ca 2200:-/dygn med fria mil. Tycker inte det var så farligt. Billigare än en E-klass tror jag.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Fredrik j »

Bjelke skrev:
Maw skrev:
Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz :D

https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Ja det var ju bra det också :) och inte helt oväntat i Sverige kanske…
Hertz Sverige ägs ju av Volvo…
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Maw skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Maw skrev:
Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz :D

https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Nu förstår jag inte riktigt...

Vad är det som blir bättre av att inte ha tillgång till ett vettigt laddnätverk när du hyr en elbil?
Vad blir bättre med att hålla på med appar, kort och taggar när bilen behöver laddas.
Jag tänkte på själva bilen.

Ska man åka så långt så man behöver ladda så är det förstås en fördel att ha tillgång till Teslas nätverk även om det bevisligen går bra att köra långt även utan det.

70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Själv har jag bara hyrbil i tjänsten, och det är vid lite längre resor oftast 70+70 mil eller längre. Skulle de erbjuda mig en Polestar eller Volvo elbil så hade jag bett min arbetsgivare att fixa en avgasbil istället. Jag skulle inte acceptera någon annan elbil än Tesla under de förutsättningarna vi har i tjänsten.

Det ska vara så smidigt som möjligt med hyrbil annars kan det vara.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Bjelke »

Fredrik j skrev:
Bjelke skrev:
Maw skrev:
Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz :D

https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Ja det var ju bra det också :) och inte helt oväntat i Sverige kanske…
Hertz Sverige ägs ju av Volvo…
Exakt :) men dom hyr ju ut andra märken än Volvo redan idag, så helt omöjligt vore det ju inte…
Jag skulle gärna ta en Polestar för att få prova på den tex så helt fel är det ju inte :)
Att inte ha någon Tesla alls känns ändå lite… prutt… (som flera påpekat redan).
Senast fanns det bara Zoe att välja på här i Bollnäs (inte Hertz dock) och DET var ju liiite sämre
än en Tesla :lol: fast ändå lite kul ju…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Maw skrev:
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare utan tillgång till SuC som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av martinot »

Bjelke skrev:
Fredrik j skrev:
Bjelke skrev:
Maw skrev:
Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz :D

https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Ja det var ju bra det också :) och inte helt oväntat i Sverige kanske…
Hertz Sverige ägs ju av Volvo…
Exakt :) men dom hyr ju ut andra märken än Volvo redan idag, så helt omöjligt vore det ju inte…
Jag skulle gärna ta en Polestar för att få prova på den tex så helt fel är det ju inte :)
Att inte ha någon Tesla alls känns ändå lite… prutt… (som flera påpekat redan).
Senast fanns det bara Zoe att välja på här i Bollnäs (inte Hertz dock) och DET var ju liiite sämre
än en Tesla :lol: fast ändå lite kul ju…
Enligt Hertz så efterfrågas Polestar mest av deras svenska kunder som vill hyra elbil. Tesla efterfrågas kanske inte fullt lika mycket av oss svenskar känns det som de alluderar till.
Hertz bygger på en franschisemodell som i Sverige ägs av Volvo Cars. Det medför att majoriten av bilflottan består av Volvo och Polestarbilar. Så kommer det fortsätta att vara.

Alla Hertzverksamheter har fria händer att själva välja och anpassa sin egen fordonsflotta efter den inhemska marknadens efterfrågan. Även i Sverige ser man en ökad efterfrågan på elbilar och då främst från Polestar.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Maw »

Nicke Nyfiken skrev:
Maw skrev:
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?
Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.

Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Maw skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Maw skrev:
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?
Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.

Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
Fast nu är det ju inte Teslaägarna som gråter över att inte ha tillgång till SuC. Men det förstod du men ville göra dig dum. :roll:

Själv är jag positiv till att SuC öppnas OM de bygger ut tillräckligt, så det inte blir samma misär på SuC som på många andra snabbladdställen. Utan SuC hade jag inte kört elbil. Blir tillgängligheten sämre än nu så återgår jag till avgasbil. Blir det fortsatt bra tillgänglighet kanske jag köper en elbil av annat märke också, dock aldrig en kinesbil av ideologiska skäl.

Men enligt dig så är det ingen risk med köer då tillgången på snabbladdare är 3 gånger så stor utanför SuC.

Varför är det då såååå viktigt för omställningen att alla får tillgång till SuC? Vi hör det ständigt från elbilsägare som inte har tillgång till SuC. Det sägs vara diskriminerande, apartheid och omoraliskt mm att Tesla byggt egen infrastruktur.

Och varför gnager det så mycket i dig och vissa andra här, om Teslaägarna får känna sig lite speciella för att de har ett eget nätverk, om nätverket nu är så litet som du säger?
Model Y P
Model S P
Model S P
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Maw »

Nicke Nyfiken skrev:
Maw skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Maw skrev:
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?
Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.

Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
Fast nu är det ju inte Teslaägarna som gråter över att inte ha tillgång till SuC. Men det förstod du men ville göra dig dum. :roll:

Själv är jag positiv till att SuC öppnas OM de bygger ut tillräckligt, så det inte blir samma misär på SuC som på många andra snabbladdställen. Utan SuC hade jag inte kört elbil. Blir tillgängligheten sämre än nu så återgår jag till avgasbil. Blir det fortsatt bra tillgänglighet kanske jag köper en elbil av annat märke också, dock aldrig en kinesbil av ideologiska skäl.

Men enligt dig så är det ingen risk med köer då tillgången på snabbladdare är 3 gånger så stor utanför SuC.

Varför är det då såååå viktigt för omställningen att alla får tillgång till SuC? Vi hör det ständigt från elbilsägare som inte har tillgång till SuC. Det sägs vara diskriminerande, apartheid och omoraliskt mm att Tesla byggt egen infrastruktur.

Och varför gnager det så mycket i dig och vissa andra här, om Teslaägarna får känna sig lite speciella för att de har ett eget nätverk, om nätverket nu är så litet som du säger?
Jag har faktiskt bara sett en person som inte kör Tesla uttrycka sig så som du beskriver men ett antal Teslaägare har uttryckt ilska, besvikelse och frustration över ett ev öppnande. Men som jag skrev tror jag de är en liten minoritet om än högljudd.

Även om det fungerar bra att köra något annat elbilsmärke än Tesla nu så betyder inte det att det inte kan bli ännu bättre. Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure :) Men att få tillgång till Tesla SuC skulle givetvis vara ett bra och välkommet tillskott till de stationer som finns idag, precis som det är välkommet om/ när Ionity och andra operatörer gör större utbyggnader.

Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet? Det är det enskilt största i Sverige, dessutom troligtvis det med högst kvalité.

Jag önskar för övrigt att alla människor känner sig speciella oavsett tillgång till laddnätverk, det är absolut inget som gnager mig, tvärtom :)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av martinot »

Maw skrev:
Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure :)
Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig skaffat elbil om det inte var för att laddnätet SuC fanns.

Men det fina med CCS-standarden i Europa, till skillnad från Teslas egna standard i USA, är att vi Tesla-ägare även kan ladda på alla andra ställen, när vi så önskar. Om de inte är trasiga, eller är fulla av bilar med köer (som är tyvärr rätt vanligt i min egna erfarenhet).

Så som Teslaägare så kan du både ha kakan och äta den; både att kunna ladda på SuC, men även hos Inonity, Circle K, och alla andra platser med CCS.

Därför håller jag med de andra här; kul att Polestar finns att hyra på Hertz i Sverige. Ju fler elbilar som finns att hyra ju bättre. Hyr gärna det om jag bara skall ha den hemma. Jättekul och pigga bilar att köra. Inget emot det alls.

Men skall jag hyra en elbil för att resa längre i jobbet, eller privat på semester, så är det endast Tesla som gäller även för mig (precis som för så många andra i tråden). Annars hyr jag hellre en fossilbil i form av tex. en snål effektiv diesel.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Maw skrev:
Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?
Du skrev tidigare:
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
Model Y P
Model S P
Model S P
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Maw »

Nicke Nyfiken skrev:
Maw skrev:
Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?
Du skrev tidigare:
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
Jag fick andelen härifrån:
https://www.elbilsstatistik.se/laddinfrastatistik
Med reservation för att jag kan ha tolkat grafen fel. Hur stor andel av totalen anser du att Tesla SuC utgör?

Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...

De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Maw skrev:

Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...

De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
Okej så du har aldrig hört talas om att elbilsägare tycker att snabbladdinfrastrukturen är för dåligt utbyggd?

Du har heller inte läst här på forumet om ägare av andra bilmärken som anser att de också ska ha tillgång till SuC av diverse olika anledningar?


Då kan vi avsluta diskussionen här och nu. :roll:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av NiklasTesla »

martinot skrev:
Maw skrev:
Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure :)
Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig skaffat elbil om det inte var för att laddnätet SuC fanns.

Men det fina med CCS-standarden i Europa, till skillnad från Teslas egna standard i USA, är att vi Tesla-ägare även kan ladda på alla andra ställen, när vi så önskar. Om de inte är trasiga, eller är fulla av bilar med köer (som är tyvärr rätt vanligt i min egna erfarenhet).

Så som Teslaägare så kan du både ha kakan och äta den; både att kunna ladda på SuC, men även hos Inonity, Circle K, och alla andra platser med CCS.

Därför håller jag med de andra här; kul att Polestar finns att hyra på Hertz i Sverige. Ju fler elbilar som finns att hyra ju bättre. Hyr gärna det om jag bara skall ha den hemma. Jättekul och pigga bilar att köra. Inget emot det alls.

Men skall jag hyra en elbil för att resa längre i jobbet, eller privat på semester, så är det endast Tesla som gäller även för mig (precis som för så många andra i tråden). Annars hyr jag hellre en fossilbil i form av tex. en snål effektiv diesel.
Håller med samt MVH
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av [JM] »

Maw skrev:
Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure :)
Du tror inte att det har att göra med det faktum att det finns fler teslor än andra elbilar på gatorna rent generellt?

Sen gissar jag att din upplevelse av gnället främst är baserat på det du läser på ett visst telsaforum där det finns en majoritet av just teslaägare.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Maw »

[JM] skrev:
Maw skrev:
Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure :)
Du tror inte att det har att göra med det faktum att det finns fler teslor än andra elbilar på gatorna rent generellt?

Sen gissar jag att din upplevelse av gnället främst är baserat på det du läser på ett visst telsaforum där det finns en majoritet av just teslaägare.
Det har du säkert helt rätt i :)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Zalman3 »


Hertz inleder samarbete med Uber – ska addera 50.000 Tesla-bilar


https://www.di.se/live/hertz-inleder-sa ... sla-bilar/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Zalman3 »


Det var ingen tvekan om att köpet av 100 000 Model 3:or av Hertz biluthyrningsföretag var positiva nyheter för Tesla, men det firades möjligen lite överdrivet på börsen:
Historiens största elbilsköp tillkännagavs på måndagen före USA. börsintroduktion , och i slutet av handeln hade aktien gått upp 12,7 procent
– ​​vilket motsvarar en total värdeökning för Tesla på cirka 115 miljarder dollar, eller 1,15 miljoner dollar för varje Model 3 köpt av Hertz.
https://teslamag.de/news/1-million-doll ... aunt-42366
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Zalman3 »

Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.


Screenshot_20211027-234910_Facebook.jpg
Screenshot_20211027-234858_Facebook.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Zalman3 »

Förre Ford VDn är nu VD för Hertz.
Intressant att höra hans tankar som samarbetet med Tesla.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Dafro »

Maw skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Maw skrev:
Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?
Du skrev tidigare:
70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
Jag fick andelen härifrån:
https://www.elbilsstatistik.se/laddinfrastatistik
Med reservation för att jag kan ha tolkat grafen fel. Hur stor andel av totalen anser du att Tesla SuC utgör?

Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...

De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
Lite OT för denna tråden jag vet men läste statistiken som du länkade till och håller om fördelningen på ett ungefär men om man tittar vidare på effekten på laddarna så ser det ut som om ca 60% är under 50kw och det är knappt 10% som har mer än 150Kw, och om vi lägger till ca 30% som har 125 kW vilka troligen är SuC så finns det 40%. det är detta som är problemet för dom som inte har tillgång till SuC. Man måste inse att snabbladdare är från 150 kW och uppåt, eller åtminstone 125 kW och sluta räkn 50 kW som snabbladdare, som det diskuteras i en annan tråd.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:
Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.


Screenshot_20211027-234910_Facebook.jpg
Detta vore verkligen en helt underbar funktion om de lyckas få ut den! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Bjelke »

martinot skrev:
Zalman3 skrev:
Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.


Screenshot_20211027-234910_Facebook.jpg
Detta vore verkligen en helt underbar funktion om de lyckas få ut den! :)
Ja verkligen, den har man tjatat om i flera år nu känns det som, jag tänker att även Tesla själva borde
tjäna på det när tex en tekniker ska köra en kunds bil (hen skulle ju kunna ha en egen profil då) :)
Rätt drygt att försöka hitta sin egen inställning när man får en loaner tex.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla

Inlägg av Zalman3 »


Hertz's Tesla Order Might Increase To 200,000 Due To Uber Deal
The current order is for 100,000 cars, including 50,000 for Uber.

https://insideevs.com/news/543992/hertz ... al-200000/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar