Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare utan tillgång till SuC som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Moderator: Redaktion
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Enligt Hertz så efterfrågas Polestar mest av deras svenska kunder som vill hyra elbil. Tesla efterfrågas kanske inte fullt lika mycket av oss svenskar känns det som de alluderar till.Bjelke skrev:Exakt men dom hyr ju ut andra märken än Volvo redan idag, så helt omöjligt vore det ju inte…Fredrik j skrev:Hertz Sverige ägs ju av Volvo…Bjelke skrev:Ja det var ju bra det också och inte helt oväntat i Sverige kanske…Maw skrev:Hertz i Sverige verkar inte få Tesla, men med lite tur kan man få något ännu bättre nästa gång man har hyrbil från Hertz
https://alltomelbil.se/efter-storordern ... for-tesla/
Jag skulle gärna ta en Polestar för att få prova på den tex så helt fel är det ju inte
Att inte ha någon Tesla alls känns ändå lite… prutt… (som flera påpekat redan).
Senast fanns det bara Zoe att välja på här i Bollnäs (inte Hertz dock) och DET var ju liiite sämre
än en Tesla fast ändå lite kul ju…
Hertz bygger på en franschisemodell som i Sverige ägs av Volvo Cars. Det medför att majoriten av bilflottan består av Volvo och Polestarbilar. Så kommer det fortsätta att vara.
Alla Hertzverksamheter har fria händer att själva välja och anpassa sin egen fordonsflotta efter den inhemska marknadens efterfrågan. Även i Sverige ser man en ökad efterfrågan på elbilar och då främst från Polestar.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Fast nu är det ju inte Teslaägarna som gråter över att inte ha tillgång till SuC. Men det förstod du men ville göra dig dum.Maw skrev:Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
Själv är jag positiv till att SuC öppnas OM de bygger ut tillräckligt, så det inte blir samma misär på SuC som på många andra snabbladdställen. Utan SuC hade jag inte kört elbil. Blir tillgängligheten sämre än nu så återgår jag till avgasbil. Blir det fortsatt bra tillgänglighet kanske jag köper en elbil av annat märke också, dock aldrig en kinesbil av ideologiska skäl.
Men enligt dig så är det ingen risk med köer då tillgången på snabbladdare är 3 gånger så stor utanför SuC.
Varför är det då såååå viktigt för omställningen att alla får tillgång till SuC? Vi hör det ständigt från elbilsägare som inte har tillgång till SuC. Det sägs vara diskriminerande, apartheid och omoraliskt mm att Tesla byggt egen infrastruktur.
Och varför gnager det så mycket i dig och vissa andra här, om Teslaägarna får känna sig lite speciella för att de har ett eget nätverk, om nätverket nu är så litet som du säger?
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag har faktiskt bara sett en person som inte kör Tesla uttrycka sig så som du beskriver men ett antal Teslaägare har uttryckt ilska, besvikelse och frustration över ett ev öppnande. Men som jag skrev tror jag de är en liten minoritet om än högljudd.Nicke Nyfiken skrev:Fast nu är det ju inte Teslaägarna som gråter över att inte ha tillgång till SuC. Men det förstod du men ville göra dig dum.Maw skrev:Jag vet faktiskt inte och jag tror egwntligen bara det är en mindre andel av Teslaägarna som är arga, besvikna och frustrerade över att Elon har gått ut med att Tesla ska öppna upp SuC. Om/när det sker tror jag inte det blir några större problem.Nicke Nyfiken skrev:Varför är det då så många arga, besvikna, frustrerade elbilsägare som gråter ut i tråden om att Tesla ska öppna upp SuC för andra?Maw skrev:70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla?
Kanske handlar det mest om att de känt sig lite speciella som har SuC och att det svider om det blir allmänt tillgängligt, eller vad tror du själv? Kör du inte Tesla?
Själv är jag positiv till att SuC öppnas OM de bygger ut tillräckligt, så det inte blir samma misär på SuC som på många andra snabbladdställen. Utan SuC hade jag inte kört elbil. Blir tillgängligheten sämre än nu så återgår jag till avgasbil. Blir det fortsatt bra tillgänglighet kanske jag köper en elbil av annat märke också, dock aldrig en kinesbil av ideologiska skäl.
Men enligt dig så är det ingen risk med köer då tillgången på snabbladdare är 3 gånger så stor utanför SuC.
Varför är det då såååå viktigt för omställningen att alla får tillgång till SuC? Vi hör det ständigt från elbilsägare som inte har tillgång till SuC. Det sägs vara diskriminerande, apartheid och omoraliskt mm att Tesla byggt egen infrastruktur.
Och varför gnager det så mycket i dig och vissa andra här, om Teslaägarna får känna sig lite speciella för att de har ett eget nätverk, om nätverket nu är så litet som du säger?
Även om det fungerar bra att köra något annat elbilsmärke än Tesla nu så betyder inte det att det inte kan bli ännu bättre. Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure Men att få tillgång till Tesla SuC skulle givetvis vara ett bra och välkommet tillskott till de stationer som finns idag, precis som det är välkommet om/ när Ionity och andra operatörer gör större utbyggnader.
Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet? Det är det enskilt största i Sverige, dessutom troligtvis det med högst kvalité.
Jag önskar för övrigt att alla människor känner sig speciella oavsett tillgång till laddnätverk, det är absolut inget som gnager mig, tvärtom
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig skaffat elbil om det inte var för att laddnätet SuC fanns.Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Men det fina med CCS-standarden i Europa, till skillnad från Teslas egna standard i USA, är att vi Tesla-ägare även kan ladda på alla andra ställen, när vi så önskar. Om de inte är trasiga, eller är fulla av bilar med köer (som är tyvärr rätt vanligt i min egna erfarenhet).
Så som Teslaägare så kan du både ha kakan och äta den; både att kunna ladda på SuC, men även hos Inonity, Circle K, och alla andra platser med CCS.
Därför håller jag med de andra här; kul att Polestar finns att hyra på Hertz i Sverige. Ju fler elbilar som finns att hyra ju bättre. Hyr gärna det om jag bara skall ha den hemma. Jättekul och pigga bilar att köra. Inget emot det alls.
Men skall jag hyra en elbil för att resa längre i jobbet, eller privat på semester, så är det endast Tesla som gäller även för mig (precis som för så många andra i tråden). Annars hyr jag hellre en fossilbil i form av tex. en snål effektiv diesel.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Du skrev tidigare:Maw skrev:Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?
Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag fick andelen härifrån:Nicke Nyfiken skrev:Du skrev tidigare:Maw skrev:Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
https://www.elbilsstatistik.se/laddinfrastatistik
Med reservation för att jag kan ha tolkat grafen fel. Hur stor andel av totalen anser du att Tesla SuC utgör?
Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...
De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Okej så du har aldrig hört talas om att elbilsägare tycker att snabbladdinfrastrukturen är för dåligt utbyggd?Maw skrev:
Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...
De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
Du har heller inte läst här på forumet om ägare av andra bilmärken som anser att de också ska ha tillgång till SuC av diverse olika anledningar?
Då kan vi avsluta diskussionen här och nu.
Model Y P
Model S P
Model S P
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Håller med samt MVHmartinot skrev:Kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig skaffat elbil om det inte var för att laddnätet SuC fanns.Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Men det fina med CCS-standarden i Europa, till skillnad från Teslas egna standard i USA, är att vi Tesla-ägare även kan ladda på alla andra ställen, när vi så önskar. Om de inte är trasiga, eller är fulla av bilar med köer (som är tyvärr rätt vanligt i min egna erfarenhet).
Så som Teslaägare så kan du både ha kakan och äta den; både att kunna ladda på SuC, men även hos Inonity, Circle K, och alla andra platser med CCS.
Därför håller jag med de andra här; kul att Polestar finns att hyra på Hertz i Sverige. Ju fler elbilar som finns att hyra ju bättre. Hyr gärna det om jag bara skall ha den hemma. Jättekul och pigga bilar att köra. Inget emot det alls.
Men skall jag hyra en elbil för att resa längre i jobbet, eller privat på semester, så är det endast Tesla som gäller även för mig (precis som för så många andra i tråden). Annars hyr jag hellre en fossilbil i form av tex. en snål effektiv diesel.
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Du tror inte att det har att göra med det faktum att det finns fler teslor än andra elbilar på gatorna rent generellt?Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Sen gissar jag att din upplevelse av gnället främst är baserat på det du läser på ett visst telsaforum där det finns en majoritet av just teslaägare.
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Det har du säkert helt rätt i[JM] skrev:Du tror inte att det har att göra med det faktum att det finns fler teslor än andra elbilar på gatorna rent generellt?Maw skrev:Jag upplever att det främst är Teslaägare som har uppfattningen att det är ett elände att ladda utan tillgång Tesla SuC och ändå ser man rätt många Teslor ladda på andra ställen. Go figure
Sen gissar jag att din upplevelse av gnället främst är baserat på det du läser på ett visst telsaforum där det finns en majoritet av just teslaägare.
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
https://www.di.se/live/hertz-inleder-sa ... sla-bilar/
Hertz inleder samarbete med Uber – ska addera 50.000 Tesla-bilar
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
https://teslamag.de/news/1-million-doll ... aunt-42366
Det var ingen tvekan om att köpet av 100 000 Model 3:or av Hertz biluthyrningsföretag var positiva nyheter för Tesla, men det firades möjligen lite överdrivet på börsen:
Historiens största elbilsköp tillkännagavs på måndagen före USA. börsintroduktion , och i slutet av handeln hade aktien gått upp 12,7 procent
– vilket motsvarar en total värdeökning för Tesla på cirka 115 miljarder dollar, eller 1,15 miljoner dollar för varje Model 3 köpt av Hertz.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Förre Ford VDn är nu VD för Hertz.
Intressant att höra hans tankar som samarbetet med Tesla.
Intressant att höra hans tankar som samarbetet med Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Lite OT för denna tråden jag vet men läste statistiken som du länkade till och håller om fördelningen på ett ungefär men om man tittar vidare på effekten på laddarna så ser det ut som om ca 60% är under 50kw och det är knappt 10% som har mer än 150Kw, och om vi lägger till ca 30% som har 125 kW vilka troligen är SuC så finns det 40%. det är detta som är problemet för dom som inte har tillgång till SuC. Man måste inse att snabbladdare är från 150 kW och uppåt, eller åtminstone 125 kW och sluta räkn 50 kW som snabbladdare, som det diskuteras i en annan tråd.Maw skrev:Jag fick andelen härifrån:Nicke Nyfiken skrev:Du skrev tidigare:Maw skrev:Var har jag skrivit att Teslas nätverk är litet?Jag känner att jag kan köra var jag vill, när jag vill, utan att planera laddning. Och då använder jag bara den 1/4 som är SuC.70-75% av eller något sådant av Sveriges snabbladdningsuttag är väl andra märken än Tesla
Hur kan det ens vara ett diskussionsämne med laddinfrastruktur för övriga (ej Tesla) elbilsägare när man enligt dig har tillgång till 3 ggr så många snabbladdare?
https://www.elbilsstatistik.se/laddinfrastatistik
Med reservation för att jag kan ha tolkat grafen fel. Hur stor andel av totalen anser du att Tesla SuC utgör?
Jag vet inte riktigt vilken diskussion du syftar på. Det är ju Tesla och/eller Elon som sagt sig vilja släppa in andra bilmärken. Det är förstås välkommet om antalet tillgängliga snabbladdningstall ökar rejält även om det inte är avgörande för att jag ska köra elbil. Tesla gör väl det (om de nu gör det) för att de tycker att det är gynnsamt? Jag har sett att några Teslaägare är oroliga för detta men jag har inte sett en massa ägare av andra bilmärken kräva att Tesla SuC ska öppnas här på forumet...
De som har köpt andra märken än Tesla har väl rimligtvis gjort det medvetna om att de inte kan ladda på Tesla SuC men välkomnar säkert möjligheten om/när den kommer..
27,8 kWp solceller
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Detta vore verkligen en helt underbar funktion om de lyckas få ut den!Zalman3 skrev:Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Ja verkligen, den har man tjatat om i flera år nu känns det som, jag tänker att även Tesla själva bordemartinot skrev:Detta vore verkligen en helt underbar funktion om de lyckas få ut den!Zalman3 skrev:Det har ju spekulerats om molnprofiler.
Elon bekräftar att molnprofil är på gång.
tjäna på det när tex en tekniker ska köra en kunds bil (hen skulle ju kunna ha en egen profil då)
Rätt drygt att försöka hitta sin egen inställning när man får en loaner tex.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
https://insideevs.com/news/543992/hertz ... al-200000/
Hertz's Tesla Order Might Increase To 200,000 Due To Uber Deal
The current order is for 100,000 cars, including 50,000 for Uber.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Affären med Hertz är strategiskt viktig för Tesla.
1. Hertz satsar stora pengar på reklam. Nåt som i praktiken blir reklam för Tesla.
2. Hertz erkänner att de på sikt vill bara ha elbilar.
3. Hertz bygger laddinfrastruktur, främst vid flygplatser.
I USA har ju Tesla en egen laddkontakt. Så man bygger laddare för Tesla. Alltså kommer man fortsättningsvis också köpa Tesla bilar.
4. Att hyra en Tesla av Hertz blir i praktiken att folk får provköra en elbil, vilket råkar vara en Tesla.
Och har folk kört en Tesla, då ökar sannolikheten att de även köper en Tesla.
5. Tesla kommer utveckla mjukvara som passar för biluthyrningsverksamhet. Vilket ökar sannolikheten att andra biluthyrningsfirmor vill köpa Teslor.
6. Hertz konkurrenter känner sig tvingade att även dom köper Teslor. Annars tar Hertz marknadsandelar.
1. Hertz satsar stora pengar på reklam. Nåt som i praktiken blir reklam för Tesla.
2. Hertz erkänner att de på sikt vill bara ha elbilar.
3. Hertz bygger laddinfrastruktur, främst vid flygplatser.
I USA har ju Tesla en egen laddkontakt. Så man bygger laddare för Tesla. Alltså kommer man fortsättningsvis också köpa Tesla bilar.
4. Att hyra en Tesla av Hertz blir i praktiken att folk får provköra en elbil, vilket råkar vara en Tesla.
Och har folk kört en Tesla, då ökar sannolikheten att de även köper en Tesla.
5. Tesla kommer utveckla mjukvara som passar för biluthyrningsverksamhet. Vilket ökar sannolikheten att andra biluthyrningsfirmor vill köpa Teslor.
6. Hertz konkurrenter känner sig tvingade att även dom köper Teslor. Annars tar Hertz marknadsandelar.
https://www.businessinsider.com/hertz-c ... uy-2021-10
While Fields hinted at Hertz eventually comprising his fleet entirely of EVs, he told Morning Brew "it's not something that we're prepared to talk about publicly." However, he did say Hertz is "committed to doing the right thing for the environment" and that their plans will "evolve over time" when it comes to EVs, according to the interview.
Fields said he hopes that wider consumer access will encourage more drivers to purchase electric vehicles, telling Morning Brew that studies show once a person drives or rides in an EV, they are 3 to 4 times more likely to purchase one.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag gissar på att Hertz konkurenter likaväl kan välja andra märken just för att inte tappa
marknadsandelar också.
Det kan t.o.m. bli en fördel för andra, dels för att Tesla inte är bäst på allt men även att prisbilden
kan se annorlunda ut (finns många som kan funka för olika kunder, det säljs ju liksom mer än bara Tesla).
Hertz kan dock ha en stor effekt på uthyrare helt klart, det här sätter ju press på övriga liksom
Om Hertz i Sverige fullständigt nekar Tesla och bara kör Polestar och Volvo kan dom få
fingrarna brända tror jag iaf, det kan slå rejält fel t.o.m.
marknadsandelar också.
Det kan t.o.m. bli en fördel för andra, dels för att Tesla inte är bäst på allt men även att prisbilden
kan se annorlunda ut (finns många som kan funka för olika kunder, det säljs ju liksom mer än bara Tesla).
Hertz kan dock ha en stor effekt på uthyrare helt klart, det här sätter ju press på övriga liksom
Om Hertz i Sverige fullständigt nekar Tesla och bara kör Polestar och Volvo kan dom få
fingrarna brända tror jag iaf, det kan slå rejält fel t.o.m.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
En biluthyrare behöver ju ett så brett utbud som möjligt . Många olika biltyper och modeller.Bjelke skrev:Jag gissar på att Hertz konkurenter likaväl kan välja andra märken just för att inte tappa
marknadsandelar också.
Det kan t.o.m. bli en fördel för andra, dels för att Tesla inte är bäst på allt men även att prisbilden
kan se annorlunda ut (finns många som kan funka för olika kunder, det säljs ju liksom mer än bara Tesla).
Hertz kan dock ha en stor effekt på uthyrare helt klart, det här sätter ju press på övriga liksom
Om Hertz i Sverige fullständigt nekar Tesla och bara kör Polestar och Volvo kan dom få
fingrarna brända tror jag iaf, det kan slå rejält fel t.o.m.
Din utgångspunkt verkar vara att alla egentligen vill köra tesla.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Jag förstår verkligen inte hur du kan komma till den slutsatsen???Fredrik j skrev:En biluthyrare behöver ju ett så brett utbud som möjligt . Många olika biltyper och modeller.Bjelke skrev:Jag gissar på att Hertz konkurenter likaväl kan välja andra märken just för att inte tappa
marknadsandelar också.
Det kan t.o.m. bli en fördel för andra, dels för att Tesla inte är bäst på allt men även att prisbilden
kan se annorlunda ut (finns många som kan funka för olika kunder, det säljs ju liksom mer än bara Tesla).
Hertz kan dock ha en stor effekt på uthyrare helt klart, det här sätter ju press på övriga liksom
Om Hertz i Sverige fullständigt nekar Tesla och bara kör Polestar och Volvo kan dom få
fingrarna brända tror jag iaf, det kan slå rejält fel t.o.m.
Din utgångspunkt verkar vara att alla egentligen vill köra tesla.
Nej precis tvärtom, enbart Tesla blir ju helkonstigt, men om Hertz Sverige enbart erbjuder Polestar och Volvo
och inget mer så blir det också väldigt konstigt.
Jag tror att det behövs allt från dom minsta och billigaste till dom största och dyraste, eller förresten det behöver
man inte ens tro för det kan man nog säga vet om, det är rena fakta att alla varianter behövs (även om dom
är elbilar).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19