Garanti och försäkring

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Garanti och försäkring

Inlägg av far1far2 »

~2 månader tills min mod S 80 kommer undrar jag, ni som kan det-hur ser egentligen garantin ut? "Måste" man ha helförsäkring. Eller gäller någon slags nybilsgaranti som för te x Volvo XC 90 ( som jag ledsnade på!). Länsförsäkringars halvförsäkring ligger på ~3500, helförsäkring 7700.
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Garanti och försäkring

Inlägg av bylund »

3 års vagnskadeförsäkring är inbakat i priset, och två månader halvförsäkring från Protector (om de inte har ändrat. Efter det kostar Protector 6500 kr/år för halvförsäkring (om de inte har ändrat). Andra försäkringsbolags priser varierar såklart rejält. Jag har halvförsäkring från Aktsam för 5000 kr/år max 3000 mil.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Garanti och försäkring

Inlägg av leiflodde »

bylund skrev:
3 års vagnskadeförsäkring är inbakat i priset, och två månader halvförsäkring från Protector (om de inte har ändrat. Efter det kostar Protector 6500 kr/år för halvförsäkring (om de inte har ändrat). Andra försäkringsbolags priser varierar såklart rejält. Jag har halvförsäkring från Aktsam för 5000 kr/år max 3000 mil.
Fick i veckan nytt förslag från Protector och 6500:- stämmer och en fördel är obegränsad körsträcka i nya avtalet.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Garanti och försäkring

Inlägg av e5m1r »

kanske lite offtopic, men hur ser det ut med kostnader för service / årlig kontroll
ska man nappa på teslas 21000kr för 4 år, vad kostar service för varje tillfälle annars om man inte väljer service avtalet ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Garanti och försäkring

Inlägg av bylund »

Om man ska vara nogrann så är det fyra tillfällen snarare än fyra år. 6700 har jag för mig service kostar per gång annars. Jag tog avtalet mest för att öka chanserna att service blir av. En så pass dyr bil låter jag gärna ett proffs titta på ibland.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Garanti och försäkring

Inlägg av e5m1r »

Ok då nappar jag på serviceavtal via leasing 320kr + moms / månad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar