Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/släkt?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/släkt?

Jag ringer i förväg och frågar om det är ok att ladda min bil vid besöket och erbjuder mig att betala för elen.
9
8%
Jag ringer i förväg och frågar om det är ok att ladda min bil vid besöket.
7
6%
När jag kommer fram så frågar jag om det är ok att ladda min bil och erbjuder mig att betala för elen.
17
16%
När jag kommer fram så frågar jag om det är ok att ladda min bil.
12
11%
När jag kommer fram så tar jag fram laddaren och kopplar in den, sedan säger jag till att jag laddar och erbjuder att betala för elen.
1
1%
När jag kommer fram så tar jag fram laddaren och kopplar in den, sedan säger jag till att jag laddar.
0
Inga röster
När jag kommer fram så tar jag fram laddaren och kopplar in den, när jag åker så lägger jag några tjugor på bordet.
0
Inga röster
Alla bjuder väl på el, jag kopplar in och sedan är det inget mer med det.
3
3%
Jag ser till att ha laddat innan besöket. Inte värt besväret att be om el.
60
55%

Antal röster : 109

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inläggav Mickep » 05 jun 2020 07:46

Danmark har jättehögt påslag. Samtidigt som energikonder inte har något någonstans.(verkar dock vara begränsat till ung 300 kwh/mån för att folk inte skall missbruka). Ser man på vad energikunderna betalar så blir ionity helt acceptabelt. Hallo vattenkraft.
Mickep

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inläggav elbilist mati » 05 jun 2020 20:44

Mickep skrev:Danmark har jättehögt påslag. Samtidigt som energikonder inte har något någonstans.(verkar dock vara begränsat till ung 300 kwh/mån för att folk inte skall missbruka). Ser man på vad energikunderna betalar så blir ionity helt acceptabelt. Hallo vattenkraft.

Men i Danmark är elen faktiskt jättedyr. Så sett är det kanske befogat med påslaget där. Men här i Sverige har vi ju bland världens lägsta elpriser.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Föregående

Återgå till Omröstningar