Ångrar du ditt icke-Tesla elbilsval?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Du som valde en icke-Tesla som senaste elbil, ångrar du ditt val?

Ja, när jag åker långt och inte har tillgång till Teslas laddnätverk.
18
20%
Ja, när bilens räckvidd är knappt 50% av WLTP på motorvägen.
9
10%
Ja, när jag försöker använda bilens infotainmentsystem.
10
11%
Ja, när jag som vanligt misslyckas att fjärrstyra laddning och värme/kyla med appen.
8
9%
Nej, jag är jättenöjd med mitt icke-Tesla elbilsval.
37
42%
Nej, jag biter ihop och vill helst inte prata om det..
1
1%
På begäran: "nej, jag vill inte ha en Tesla, och denna bilen är bästa alternativet för mig".
6
7%
 
Antal röster: 89

roffe_s
elbilist
Inlägg: 622
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: Ångrar du ditt icke-Tesla elbilsval?

Inlägg av roffe_s »

BrooklynS skrev:
Jag har beställt en Y LR men inte tagit leverans ännu trots att det varit två omgångar med bilar jag kunnat få. Funderar på beg X istället då vi skall sälja Landcruisern. Men något annat än Tesla är helt uteslutet just pga laddnätverket.
Skrev ett längre svar som försvann, nu har jag tagit en långpromenad för att svalka känslorna så här kommer en kondenserad variant :) Jag förstår hur Ni tänker, vi kommer att vilja ha en större bil så MX kommer att vara ett av alternativen nästa gång. Men också Polestar 3, el-”XC90” eller tyskarna lär vid det laget har intressanta alternativ, det är ett rasande tempo på presentationerna just nu.

När det gäller laddning har jag ännu inte behövt köa under de 1 1/2 åren jag kört elbil men visst blir det bra när även E10 blir farbar. Nu vet jag att det är saker på gång här i våra del av landet vilket lär förenkla livet även för oss som är hänvisade till det publika nätet. Och visst blir det skönt med 150kW-laddare vid långfärd, väntan på 10-80% på långfärd innan Ö-vik blir onödigt lång.

Smart ändå att köpa begagnat, jag skulle inte vilja sitta i den sits där vissa MX-ägare fick se svåra prissänkningar precis efter att de tagit leverans. Visst blir bilarna bättre och konkurrensen hårdnar vilket motiverar vissa justeringar men att tappa åtskilliga kkr på andrahandsvärdet under en natt kan inte vara kul.

Lycka till med att hitta en ersättare till Landcruisern!
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Skriv svar