Promenad från SC för annan mat

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur långt är du berädd att promenera från SC för att på annan mat

Kan tänka mig att gå till både centrum och Rasta
3
16%
Möjligen Rasta
0
Inga röster
Möjligen Centrum
1
5%
Om de hade legat 10 minuter bort
3
16%
Om de hade legat 5 minuter bort
7
37%
Nej
5
26%
 
Antal röster: 19

Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 494
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Promenad från SC för annan mat

Inlägg av Hammar »

Vid SC Ödeshög ser det ut som om man kan ta sig över till andra sidan E4an inte långt i från SC.
På andra sidan finner vi Rasta och centrala Ödeshög på ca 1,2 km avstånd, vilket tar 12-15 minuter att promenera.

Skulle du se att du under några omständigheter skulle promenera dit för att få omväxling i kosten?
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Promenad från SC för annan mat

Inlägg av Bod »

Beror lite på hur lång laddtiden är. Hinner jag fram och tillbaka till centrum kan jag mycket väl tänka mig att ta en promenad dit. Tänker dock inte uppta SC:n mer än vad som behövs.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 671
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Promenad från SC för annan mat

Inlägg av Bengt »

Från vilken SC?
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Promenad från SC för annan mat

Inlägg av bylund »

Jag har inte röstat då själva omröstningen verkar vara generell (även om jag skulle få gå väldigt långt från SC Krokom för att komma till Rasta t ex), men första kommentaren verkar tyda på att det är specifikt för SC Ödeshög det gäller.
Just Ödeshög har jag inte varit vid, men vid t ex SC Sundsvall är det mer givet, då OKQ8-macken är en förortsmack med kaffe och korv. Då kan man promenera till Skönsbergs Centrum för en pizza eller nerför backen till Sibylla t ex.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Promenad från SC för annan mat

Inlägg av LarsL »

Blir både väldigt teoretiskt och inte alls... Jag pausade nämligen där med dieselbilarna på väg till Stockholm för någon vecka sedan med familjen.
Vi valde Burger King (med lekrum) och hade inte gått mer än högst 5 minuter från bilen med alla ungar. Stoppet tog 50 minuter för att vi skulle hinna beställa, leka och äta. Jag tog faktiskt tid eftersom jag såg SC och tänkte simulera ett laddstopp, så att säga.

Jag tänker så här vi åker bara så här några gånger per år så behovet av variation är inte så stort. Blir ju skillnad om man kör i jobbet och passerar samma ställe varje gång.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Promenad från SC för annan mat

Inlägg av pegs »

Jag tycker SC i Ödeshög har den bästa maten av alla SC jag varit vid. Dinner har riktigt bra mat. (Min personliga åsikt givetvis :-) )

Var en sväng i Norge igår och t ex SC i Karlstad kanske har lite svagare utbud av mat.
Max är helt ok, men att käka där två dagar i rad (både på bort och hemvägen) känns som en gång för mycket.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 494
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Re: Promenad från SC för annan mat

Inlägg av Hammar »

Det är första omröstningen jag har skapat, så jag fick inte till den exakt så som jag ville. Nästa borde bli bättre :mrgreen:
Skulle haft med en karta över Ödeshög bland annat.

Tänkte använda Ödeshög i denna omröstning då det finns andra matställen på 10-15 minuters avstånd.
Tanken va att få reda på om vi borde gå på kommunerna vid SC så att de skyltar andra matställen och sevärdheter i närheten. Det borde ju vara intressant för kommunen att kunna visa upp vad de har att erbjuda.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Promenad från SC för annan mat

Inlägg av TiborBlomhall »

Det är väl de andra matställena som ska skylta om sin existens om de vill sälja sin mat, inte kommunen. Sevärdheter däremot kan vara en tanke.

Jag har startat en ny tråd där vi kan tipsa varandra om smultronställen kring Superchargrarna:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =45&t=1071
Skriv svar