Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mest?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mest?

Omröstningen slutade 20 nov 2018 10:26

Hudiksvall
12
12%
Markaryd
8
8%
Norrköping
18
18%
Skurup
6
6%
Storlien
0
Inga röster
Storuman
9
9%
Sveg
27
27%
Torsby
9
9%
Töre
11
11%
 
Antal röster: 100

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av bylund »

Egentligen är det Pärnu jag ser fram emot mest av dessa, men av dem som det fanns att välja på så blir det Töre, då det underlättar att köra upp till Björkliden/Riksgränsen/Narvik
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Verdi skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Verdi skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Ser ut som många fjällturister har röstat hittills. :lol:
Sveg i stor ledning.
Jag kommer antagligen aldrig att ladda där själv men röstade på de ändå eftersom den verkligen gör skillnad för många.
Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.
Jo men man kan ju ladda upp bilen i Sveg ändå ifall man inte har så bra möjligheter att ladda där man bor. Och så finns det ju fler orter. Ramundberget, Tänndalen... de ligger lite längre bort.
Visst är det så. Och jag förstår att Sveg SuC är efterlängtad. Men jag personligen kommer att ha mer nytta av Markarydsladdaren, så den ser jag fram mot mest.
Model Y P
Model S P
Model S P
kontakten2

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av kontakten2 »

Röstat Skurup. Ligger nära föräldrarna :D
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av frippe »

Svårt att välja mellan Markaryd och Norrköping.
Det är de två jag kommer använda mest när de blir av.

Visst, om vi skulle åka upp till fjällen skulle någon laddare där uppe vara intressant. Men för skidresa åker vi hellre söderut och neråt finns det gott om laddare redan.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Bod »

Nicke Nyfiken skrev:
Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.

Hur laddar du i Björnrike? Egen stuga?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av gellerstam »

Bod skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.

Hur laddar du i Björnrike? Egen stuga?
På Björnriketorg senast jag var där.

http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... 801e6d93c6
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av far1far2 »

Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4. ;) ;)
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 868
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Delta »

far1far2 skrev:
Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4. ;) ;)
Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Svenssons »

far1far2 skrev:
Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4. ;) ;)
Detta kan jag hålla med om. Jag har gett upp hoppet om Supercharger i Värnamo och då blir det en del laddning i Ulricehamn. Tyvärr kräver det nära 100% laddning hemma eller i Ulricehamn. En vid Vetlanda/Eksjö skulle hjälpa både resan från Götet och andra resor västerut.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av chaffis75 »

Delta skrev:
far1far2 skrev:
Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4. ;) ;)
Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.
kanske inte de denna tråd handlar om egentligen men känns som Växjö borde vara först i sådana fall, alla vägar bär ju till Växjö, kolla kartan, sen är ju helt klart både Vetlanda och Eksjö vettiga platser... Ja Småland behöver helt klart bli bättre.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Bod skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Även om jag själv kör till fjällen via Sveg varje vinter så la jag min röst på Markaryd eftersom jag kör längs E4an där många fler gånger per år. Och jag klarar mig fint från Mora till Björnrike utan att ladda i Sveg.
Hur laddar du i Björnrike? Egen stuga?
Nä, bor i lägenhet. Vi rör inte bilen på hela veckan så den kan stå inkopplad med 3fas hos en god vän som bor i närheten.

Men det finns laddare intill skidbacken på Björnrike torg, Vemdalsskalet och Storhogna så bilen kan laddas medan man åker skidor under dagen. Finns även snabbladdare inne i Vemdalen. Har dock själv aldrig använt någon av ovanstående laddare.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1047
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av jeppe_sthlm »

Igår när jag åkte Stockholm-Göteborg, slog det mig att Norrköping blir riktigt bra.

Boende i Solna och utan hemladdning, har jag sällan 100% i bilen när jag åker iväg. Då åker jag på ett extrastopp i Sillekrog efter bara drygt en timme för att nå Ödeshög. Ofta också med rätt hög SoC, så det går långsamt.

Med Norrköping kan jag åka iväg med ned till 60% och komma fram med lagom låg SoC - ladda en lagom lång stund för att kunna komma till Ulricehamn, ett kort stopp där för att nå fram. Borde spara mig en del tid, eller åtminstone slippa frustrationen att behöva stanna när man nyss åkt iväg.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Kriper »

Nicke Nyfiken skrev:
Ser ut som många fjällturister har röstat hittills. :lol:
Sveg i stor ledning.
Alla kanske inte är turister som vill ladda i Sveg. Och det är ju bra om vi vill att hela Sverige ska leva (och ladda!).
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Jeppe_E »

chaffis75 skrev:
Delta skrev:
far1far2 skrev:
Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4. ;) ;)
Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.
kanske inte de denna tråd handlar om egentligen men känns som Växjö borde vara först i sådana fall, alla vägar bär ju till Växjö, kolla kartan, sen är ju helt klart både Vetlanda och Eksjö vettiga platser... Ja Småland behöver helt klart bli bättre.

Inte bara Småland, även Skåne. Mer än 1/10 av Sveriges befolkning bor i Skåne och det är dessutom porten till kontinenten. 2 SuC är på tok för lite, 14+6 laddare.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av e5m1r »

Jag ser framemot Markaryd
Sen hoppas jag att tesla tänker om och sätter en SuC i korsningen 27/40 borås
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av frippe »

Väntar på:
Markaryd
Norrköping
Eksjö/vimmerby utmed rv 40
Borås rv 27/40
Malmö
Österlen någonstans
Sveg
Värnamo
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Remuz »

Laxå väntar jag förgäves på. Inte lika viktigt nu när jag har 100batteriet dock
P85D svart/svart med gratis SuC
Verdi

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Verdi »

Jeppe_E skrev:
chaffis75 skrev:
Delta skrev:
far1far2 skrev:
Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4. ;) ;)
Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.
kanske inte de denna tråd handlar om egentligen men känns som Växjö borde vara först i sådana fall, alla vägar bär ju till Växjö, kolla kartan, sen är ju helt klart både Vetlanda och Eksjö vettiga platser... Ja Småland behöver helt klart bli bättre.

Inte bara Småland, även Skåne. Mer än 1/10 av Sveriges befolkning bor i Skåne och det är dessutom porten till kontinenten. 2 SuC är på tok för lite, 14+6 laddare.
Man ska väl inte ladda där man bor. ;) Skåne är så litet att man kan köra ett varv runt på en laddning. :lol:
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Jeppe_E »

Verdi skrev:
Jeppe_E skrev:
chaffis75 skrev:
Delta skrev:
far1far2 skrev:
Vetlanda eller möjligen Eksjö vore kanon. Väldigt mycket trafik upp genom Småland tjänar många mil på att ta 31-an istället för E22 eller E4. ;) ;)
Håller med. Rundtur i Småland är en prövning. Tesla måste inse att det behövs förstärkning med minst 2 nya superchargers i området.
kanske inte de denna tråd handlar om egentligen men känns som Växjö borde vara först i sådana fall, alla vägar bär ju till Växjö, kolla kartan, sen är ju helt klart både Vetlanda och Eksjö vettiga platser... Ja Småland behöver helt klart bli bättre.

Inte bara Småland, även Skåne. Mer än 1/10 av Sveriges befolkning bor i Skåne och det är dessutom porten till kontinenten. 2 SuC är på tok för lite, 14+6 laddare.
Man ska väl inte ladda där man bor. ;) Skåne är så litet att man kan köra ett varv runt på en laddning. :lol:
68 mil runt ;)
Tänker mer på trafikflödet norrut, till Norrland alltså. :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare
Inlägg: 470
Blev medlem: 26 jul 2014 15:13
Ort: Huddinge

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av drzaphod »

Nu gick Elon ut med att de skall mer än fördubbla antalet Superchargers under 2018 i Europa. Tyvärr verkar han fokusera på kontinenten igen istället för att få igång fler i Sverige. Jag var faktiskt lite besviken över att inga nya har kommit till i den senaste uppdateringen men att Danmark får en uppsjö av fler som redan har gott om Superchargers i det lilla landet. I Sverige är det glest mellan dem istället. :(
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av EnTraktor »

drzaphod skrev:
Nu gick Elon ut med att de skall mer än fördubbla antalet Superchargers under 2018 i Europa.
Inte många dagar kvar på 2018. Dom får sätta fart :D
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av Tellus »

Örebro-Laxå-Mariestad är tyvärr tomt med många anslutningsvägar. Trodde på Laxå med det ser mörkt ut.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vilken "Öppnar snart" supercharger i ser ni fram mot mes

Inlägg av mati »

Tellus skrev:
Örebro-Laxå-Mariestad är tyvärr tomt med många anslutningsvägar. Trodde på Laxå med det ser mörkt ut.
Örebro får en Ionity-station. Och om jag gissar rätt så kommer det även dyka upp en sådan i Mariestad.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar