Hur bra fungerar automatiskt helljus för dig?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur bra fungerar automatiskt helljus för dig?

På min AP1-bil fungerar avbländning bra
44
37%
På min AP1-bil fungerar avbländning för mötande bra, men avbländning för framförvarande fungerar sämre
2
2%
På min AP1-bil fungerar avbländning för mötande dåligt, men avbländning för framförvarande fungerar bättre
4
3%
På min AP1-bil fungerar avbländning dåligt
2
2%
På min AP2-bil fungerar avbländning bra
4
3%
På min AP2-bil fungerar avbländning för mötande bra, men avbländning för framförvarande fungerar sämre
5
4%
På min AP2-bil fungerar avbländning för mötande dåligt, men avbländning för framförvarande fungerar bättre
1
1%
På min AP2-bil fungerar avbländning dåligt
12
10%
På min AP2.5-bil fungerar avbländning bra
9
8%
På min AP2.5-bil fungerar avbländning för mötande bra, men avbländning för framförvarande fungerar sämre
8
7%
På min AP2.5-bil fungerar avbländning för mötande dåligt, men avbländning för framförvarande fungerar bättre
2
2%
På min AP2.5-bil fungerar avbländning dåligt
27
23%
 
Antal röster: 120

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hur bra fungerar automatiskt helljus för dig?

Inlägg av Fredrik j »

nek0 skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Denna funktion har aldrig varit användbar på mina fyra Teslor, Mercedes, BMW eller Lexus, verkar vara en svår nöt att knäcka rent tekniskt.
+1
Samma skit med min Skoda. Blendar av förtidigt och på försent. Stängde av skrepet efter några dagar och har inte saknat skiten.
Har autoljus på min opel insignia från 2009 och på volvon från 2018. Skulle inte sakna funktionen om jag inte hade den. Kanske skulle det vara en poöng om den fungerade till 100% men det gör den inte. Jag sitter ju ändå där och övervakar och har ett fullt fungerande långfinger på vänster hand...
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hur bra fungerar automatiskt helljus för dig?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

På min bil med AP1 fungerar automatiken utmärkt. Både vid möte och när man blir omkörd bländar bilen av precis som jag skulle gjort manuellt. Och den tänder helljuset på lagom avstånd bakom framförvarande bil efter man blivit omkörd. Den bländar aldrig av för skyltar som reflekterar ljuset.

Det enda som kunde varit bättre är att det tar en halv sekund för länge innan den tänder helljuset efter ett möte.
Model Y P
Model S P
Model S P
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Hur bra fungerar automatiskt helljus för dig?

Inlägg av Fredrik j »

Nicke Nyfiken skrev:
Det enda som kunde varit bättre är att det tar en halv sekund för länge innan den tänder helljuset efter ett möte.
Det är där dom sista procenten ligger. Just att slå på helljuset igen klarar jag bättre själv.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hur bra fungerar automatiskt helljus för dig?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Fredrik j skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Det enda som kunde varit bättre är att det tar en halv sekund för länge innan den tänder helljuset efter ett möte.
Det är där dom sista procenten ligger. Just att slå på helljuset igen klarar jag bättre själv.
Men det är inget jag sitter och övervakar på ett sätt att jag lika bra kan sköta allt själv. Den halva sekunden kan jag leva med och låter därför alltid bilen sköta helljuset.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Hur bra fungerar automatiskt helljus för dig?

Inlägg av Bruno »

[JM] skrev:
Gammal tråd...vet inte när Mati bytte bil men gissar det var efter 4 nov 2018
Japp, miss av mig... :)
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Skriv svar