Hur jobbigt var serverbytet för dig?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur jobbigt var dagens serverbyte för dig?

Märkte inte av något
5
9%
Märkte av det men störde mig inte.
12
21%
Lite jobbigt var det allt
16
28%
Oväntat stora abstinensbesvär
19
33%
Jag har mått psykiskt dåligt idag
4
7%
1000 gånger jobbigare än du kan säga. Stjärnstopp!
1
2%
 
Antal röster: 57

Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Hur jobbigt var serverbytet för dig?

Inlägg av Franz »

Idag bytte Teslaclubsweden.se server för att hantera de ökande antalet aktiva medlemmar. Detta innebar flera timmar då forumet inte gick att nå. Hur jobbigt var detta för dig?
Driver sajten Car.info
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur jobbigt var serverbytet för dig?

Inlägg av Svenssons »

Som tur var prickade det in min resa till Göteborg så jag fick bara några mindre allvarliga men som jag får keva med för resten av livet...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Hur jobbigt var serverbytet för dig?

Inlägg av TeslaMartin »

Svenssons skrev:
Som tur var prickade det in min resa till Göteborg så jag fick bara några mindre allvarliga men som jag får keva med för resten av livet...
Nu berodde det kanske inte bara på serverflytten, säger bara "Göteborg"...
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur jobbigt var serverbytet för dig?

Inlägg av Svenssons »

TeslaMartin skrev:
Svenssons skrev:
Som tur var prickade det in min resa till Göteborg så jag fick bara några mindre allvarliga men som jag får keva med för resten av livet...
Nu berodde det kanske inte bara på serverflytten, säger bara "Göteborg"...
Kanske så men jag verkar ha prickar in de två dagarna i år som det inte regnar här i alla fall. Bäst jag åker härifrån innan regnet kommer men ska göra ett besök på Aminogatan först. Jag vill dock inte uppleva några nya serverbyten här för det var lite traumatiskt...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hur jobbigt var serverbytet för dig?

Inlägg av danni »

Svenssons skrev:
TeslaMartin skrev:
Svenssons skrev:
Som tur var prickade det in min resa till Göteborg så jag fick bara några mindre allvarliga men som jag får keva med för resten av livet...
Nu berodde det kanske inte bara på serverflytten, säger bara "Göteborg"...
Kanske så men jag verkar ha prickar in de två dagarna i år som det inte regnar här i alla fall. Bäst jag åker härifrån innan regnet kommer men ska göra ett besök på Aminogatan först. Jag vill dock inte uppleva några nya serverbyten här för det var lite traumatiskt...
Vi har haft absurt bra väder de senaste veckorna, men nu misstänker jag att vår solkvot för i år är slut och det blir regn resten av året.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur jobbigt var serverbytet för dig?

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:

Vi har haft absurt bra väder de senaste veckorna, men nu misstänker jag att vår solkvot för i år är slut och det blir regn resten av året.
De senaste veckorna? Är bilderna från länken nedan tagna när det är absurt bra väder i Göteborg vill jag inte vara i Göteborg när det är dåligt väder... ;)

Bilder tagna vid Aminogatan för mindre än två veckor sedan:
https://www.dropbox.com/sh/l7icsjuoyy8b ... 7yX5a?dl=0

Får tacka alla ansvariga för serverbytet i alla fall. Hoppas att nya servern klarar av nya anstormningar ett tag framöver men det kan inte vara lätt att följa ett företag vars kundbas fördubblas år efter år.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hur jobbigt var serverbytet för dig?

Inlägg av danni »

Svenssons skrev:
danni skrev:

Vi har haft absurt bra väder de senaste veckorna, men nu misstänker jag att vår solkvot för i år är slut och det blir regn resten av året.
De senaste veckorna? Är bilderna från länken nedan tagna när det är absurt bra väder i Göteborg vill jag inte vara i Göteborg när det är dåligt väder... ;)

Bilder tagna vid Aminogatan för mindre än två veckor sedan:
https://www.dropbox.com/sh/l7icsjuoyy8b ... 7yX5a?dl=0

Får tacka alla ansvariga för serverbytet i alla fall. Hoppas att nya servern klarar av nya anstormningar ett tag framöver men det kan inte vara lätt att följa ett företag vars kundbas fördubblas år efter år.
Nåja, det är ändå Blöteborg - alla dagar kan inte vara torra. Men det har varit soligt och skönt, flera dagar med t-shirtväder, och jag har hunnit premiärera att äta lunch på uteservering! I april!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar