Har nån lyckats få soppa torsk?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Har du kört slut på el och blivit ståendes nån gång

Ja, fick bogsera/berga bilen
0
Inga röster
Nej, aldrig hänt
40
100%
 
Antal röster: 40

Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Har nån lyckats få soppa torsk?

Inlägg av Kalle »

Om ja så berätta gärna vad som hände här under.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Har nån lyckats få soppa torsk?

Inlägg av LarsL »

Med elbil menar du?

Annars fick jag ganska ofta soppatorsk när jag var ung, hade lite med pengar och bilar utan fungerande bränslemätare. Har promenerat några km med reserdunk, kan jag säga :oops:
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Har nån lyckats få soppa torsk?

Inlägg av Kalle »

LarsL skrev:
Med elbil menar du?

Annars fick jag ganska ofta soppatorsk när jag var ung, hade lite med pengar och bilar utan fungerande bränslemätare. Har promenerat några km med reserdunk, kan jag säga :oops:
Ja me elbil menade jag. Kanske heter electråntorsk då?

Ja har bara lyckats med fosil moppen som ung,
Och båten en och annan gång förståss.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Har nån lyckats få soppa torsk?

Inlägg av TiborBlomhall »

Aldrig hänt. Å då har jag ändå en snik-Leaf. Inte ens när laddstolpen jag skulle ladda på inte funkade - det var bara å åka till en annan.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Har nån lyckats få soppa torsk?

Inlägg av lator »

Har kört "soppatorsk" med en Leaf (och tidigare med Clio) och det innebär tyvärr att man är tvungen att ta sig till ett eluttag. Kör du till stopp med en Leaf så finns det ingen chans att få igång den annat än att sätta den på laddning. Den går dock automatiskt in i neutralläge så den går att bogsera men inte att återladda. Dessutom så är återstående räckvidd när den reglerar ner effekten minimal. Sök laddstolpe omgående!

Clio var en annan sak. Den kunde man oftast låta vila ett tag och sen starta om och ta sig de sista metrarna fram till laddaren och dessutom kunde man alltid återladda.

Hur Model S beter sig vet jag inte än men jag lovar att så fort jag har en så kommer jag att ta reda på det...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar