Vilken är det snyggaste fordonet Tesla producerat.

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vilken är det snyggaste fordonet Tesla producerat.

Roadster Gen 1
5
3%
Roadster 2020
69
42%
Model S
72
44%
Model X
4
2%
Model Y
0
Inga röster
Model 3
14
9%
Semi
0
Inga röster
 
Antal röster: 164

Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1407
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Vilken är det snyggaste fordonet Tesla producerat.

Inlägg av Niclas »

mati skrev:
Helt klart Model S. Designen är verkligen en fullträff. Rätt proportioner, allt är perfekt. Det är nog enda bilen i världen som är snygg från alla vinklar. De flesta andra bilar är oftast snygga från en viss vinkel, men samtidigt apfula från en annan.
Och på något konstigt sätt tycker jag att pre-facelift är ännu snyggare. Kan också hänga ihop med att det fanns fler och snyggare färger då.
Model X ser ut som en flodhäst. Helt fel proportioner. Det går bara inte.
Model 3 går väl sådär, men för mig ser den lite ut som ett halvmisslyckat försök att kopiera en S. Hade inte S:en funnits så hade jag nog tyckt att 3:an är snygg.
Roadster 1 är en Lotus.
Roadster 2 är fin såklart, men jag vill se den i verkligheten först.
+1

Första gången jag håller med Mati på alla punkter.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Vilken är det snyggaste fordonet Tesla producerat.

Inlägg av Smutt »

M3 är bara snygg i jämförelse med andra elbilar. Model S är som Mati säger ett mästerverk!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Vilken är det snyggaste fordonet Tesla producerat.

Inlägg av themax »

För mig måste en bil inte bara vara snygg utan även fungera i vardagen. Jag ser S & X som överviktiga amerikaner. S är otroligt snygg och har rätt proportioner, bara för mycket av allting. X hamnar i botten av min lista – faller mig inte alls i smaken med sin svulstiga stil. Däremellan hamnar de andra bilarna. Men först på plats är Model 3. Passar min känsla för stram estetik och storleken på bilen passar bättre på europeiska vägar.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar