Har ni eller kommer ni teckna tillägsförsäkringen?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Kommer eller har ni tecknat tillägsförsäkringen

Ja. Jag har eller när det blir dags kommer jag teckna tilläggsförsäkringen.
5
42%
Nej. Jag har inte eller när det blir dags kommer jag inte teckna tilläggsförsäkringen.
7
58%
 
Antal röster: 12

Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Har ni eller kommer ni teckna tillägsförsäkringen?

Inlägg av macksie »

För er med en nybilsgaranti som är slut, eller närmar sig, eller har tankar runt det. Hur kommer ni göra? Teckna Allianz tillägsförsäkring?
Har en Model X som gått 7800 mil på två år, dvs närmar mig slut på garanti. Kör 4000 mil per år. För mig kommer det gå på i runda slängar 20k per år att tilläggsförsäkra den. Mycket tveksam på att det är värt det eftersom drivlinan och batteriet ändå täcks i 8 år.
Bilen är ju som bekant inte felfri, har haft den inne kanske fyra gånger för mindre reparationer under dessa två år, men som sagt det är mindre reparationer. När garantin är slut kommer man säkert kunna leva med nån riktigt liten defekt och lämna in på alternativverkstäder för annat.

Som sagt hur har ni andra gjort, och hur tänker ni?

https://www.tesla.com/sv_SE/support/vehicle-warranty
https://policierung.allianz-warranty.co ... s/salesNew
MYP
X90d
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Har ni eller kommer ni teckna tillägsförsäkringen?

Inlägg av bylund »

Jag tecknade den, och har förlängt den en gång. Har inte utnyttjat den än, så ligger än så länge 18k back på den.

Många gånger skulle väl en maskinskadeförsäkring täcka det som denna täcker, men de har milbegränsningar och ofta högre självrisk, och försäkringen från Allianz går att förlänga till 16 000 mil.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Plinder
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 05 jun 2015 21:09
Ort: Spånga, Stockholm

Re: Har ni eller kommer ni teckna tillägsförsäkringen?

Inlägg av Plinder »

Jag har den sedan ett halvår, har redan gått plus (eller i alla fall jämnt upp) på nya handtag och baklucka som inte gått att stänga.
Skriv svar