Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Rösta på följande alternativ - Går att rösta 2ggr

Kommer att prenumerera på premium connectivity för 99 SEK / mån
25
50%
Jag kan tänka mig att använda internetdelning till andra funktioner/enheter i Teslan även om jag har premium för 99kr/mån
1
2%
Jag ser det som väldigt jobbigt att slå på internetdelning från telefonen
5
10%
Jag kommer inte att använda premium connectivity och bara låta allt vara som det är
2
4%
Jag kommer att dela internet från telefonen, har alltid igång internetdelning ändå - Betalar ändå för telefonabonnemanget.
1
2%
Jag kommer att slå på internetdelning från telefonen när jag är i Teslan och slå av det när jag inte är i Teslan - Betalar ändå för telefonabonnemanget.
4
8%
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att slå på internetdelning från telefonen
0
Inga röster
Jag har inget problem med att använda internetdelning i överlag och har lagt in inställningar för det
2
4%
Jag har inget problem med att använda internetdelning till tex en produkt som förbättrar användarmiljön i min Tesla
2
4%
Premium connectivity? Det berör inte mig. Men internetdelning - Nej till att använda det!
1
2%
Premium connectivity? Det berör inte mig. Men internetdelning - Ja, ser absolut inget problem med att använda det i andra sammanhang!
3
6%
Inget av dessa, jag kör en seperat accesspunkt med 4G i min Tesla som skickar ut trådlöst nätverk.
4
8%
 
Antal röster: 50

Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 17 aug 2014 22:10
Ort: Leksand
Kontakt:

Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av Henrik »

Hej! Behöver hjälp! (Går att välja 2 röstalternativ samtidigt)

Ber väldigt mycket om ursäkt om premium connectivity-röstning redan har gjorts! Men har inte hittat något om det! Har dock koll på att det finns trådar om det.

Nu är det så att det händer saker - positiva saker! Både här på forumet och för andra på olika ställen i världen.

Men jag har fastnat på en grej som jag känner att jag behöver få lite mer koll innan det kan hända saker från min sida och det är det här med premium connectivity och hur teslaägare i allmänhet ser på att använda internetdelning.

Vissa vet kanske vad detta handlar om, vissa inte. Men oavsett så är det guld värt om ni kan bidra med att rösta!

Lägg gärna in en röst på internetdelning, även om ni planerar att prenumerera för 99kr/mån
Senast redigerad av Henrik, redigerad totalt 4 gång.
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av Legato »

Hjälper väl föga med Internetdelning? Man kan ju fortfarande inte använda inbyggda Spotify, får begränsningar i navigatorn mm, mm?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 17 aug 2014 22:10
Ort: Leksand
Kontakt:

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av Henrik »

Legato skrev:
Hjälper väl föga med Internetdelning? Man kan ju fortfarande inte använda inbyggda Spotify, får begränsningar i navigatorn mm, mm?
Eh, ingen aning faktiskt? Kanske skulle läst på mer om det...

Såg några som skrev att de skulle använda internetdelning ist för att köpa premium så gick på den infon :oops:

Ska kolla Tibors fina artikel och läsa lite mer om det!

EDIT: uppdaterade röstningen och de första rösterna försvann.. Ifall några undrar :roll:
Senast redigerad av Henrik, redigerad totalt 1 gånger.
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 17 aug 2014 22:10
Ort: Leksand
Kontakt:

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av Henrik »

Som jag tolkar det så kan man inte titta/lyssna på:

Video
Caraoke
Musik
Webbläsare

Men att man får det tillgängligt över WIFI - Som då även bör funka via internetdelningen från telefonen också, eftersom det räknas som WIFI..?

Bild
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av Legato »

Henrik skrev:
Som jag tolkar det så kan man inte titta/lyssna på:

Video
Caraoke
Musik
Webbläsare

Men att man får det tillgängligt över WIFI - Som då även bör funka via internetdelningen från telefonen också, eftersom det räknas som WIFI..?

Bild
Tolkar det likadant som du. I så fall är det alltså satellitkartor och trafikvisualaisering man går miste om vid Internetdelning. Det kan jag nog tänka mig att klara mig utan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av LasseTM »

Jag kommer nästan enbart betala för satellitkartor och trafikvisualaisering jag lyssnar alltid på ljudböcker ändå
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av pubbe »

Jag slog på det direkt, är alldeles för lat för att orka hålla på med internetdelning, och 99/mån är inte mycket. Kör hallon för 99/mån på telefonen, så det skulle ändå kosta mig 50 för att öka datamängden.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av TiborBlomhall »

pubbe skrev:
Jag slog på det direkt, är alldeles för lat för att orka hålla på med internetdelning, och 99/mån är inte mycket. Kör hallon för 99/mån på telefonen, så det skulle ändå kosta mig 50 för att öka datamängden.
Jag skulle skriva exakt samma som du, befinner mig i exakt samma situation. Vill dessutom inte börja felsöka när man kör i 80 km/h varför delningen inte funkar just nu?
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av Teslaspolen »

Om jag hade behövt, hade jag inte betalat för premium idag. Musiken har jag lokalt, kartan är mest för navigering och då räcker ritad karta lika bra som satellit. Däremot använder jag internetdelning från min telefon ofta om annan internetkälla inte finns åtkomlig till andra enheter så som laptop, surfplatta osv i andra sammanhang.

Så, premium connectivity? Visst är det lite pengar i bilsammanhang, men det är trots allt mer än vad jag betalar för mitt nuvarande mobilabonnemang, och skulle med andra ord öka den kostnaden med över 100% mot idag. Kanske kan man tänka annorlunda om man kan låta företaget betala för kalaset.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av taliz »

Tror det kommer olika slags paket framöver.
Tesla kommer testa sig fram och se vad som faller folk i smaken.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Premium connectivity/Bekvämlighet och vardag - Hjälp!

Inlägg av OfarligTesla »

Skulle inte orka hålla på med internetdelning hela tiden även om jag har en 4g router som jag kan ha i bilen, måste ju ansluta igen så fort man lagt i P.
Skriv svar