Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/släkt?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/släkt?

Jag ringer i förväg och frågar om det är ok att ladda min bil vid besöket och erbjuder mig att betala för elen.
14
10%
Jag ringer i förväg och frågar om det är ok att ladda min bil vid besöket.
9
7%
När jag kommer fram så frågar jag om det är ok att ladda min bil och erbjuder mig att betala för elen.
20
15%
När jag kommer fram så frågar jag om det är ok att ladda min bil.
13
10%
När jag kommer fram så tar jag fram laddaren och kopplar in den, sedan säger jag till att jag laddar och erbjuder att betala för elen.
1
1%
När jag kommer fram så tar jag fram laddaren och kopplar in den, sedan säger jag till att jag laddar.
0
Inga röster
När jag kommer fram så tar jag fram laddaren och kopplar in den, när jag åker så lägger jag några tjugor på bordet.
0
Inga röster
Alla bjuder väl på el, jag kopplar in och sedan är det inget mer med det.
4
3%
Jag ser till att ha laddat innan besöket. Inte värt besväret att be om el.
74
55%
 
Antal röster: 135

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av HelectriC »

Om jag behöver ladda, så frågar jag helt sonika om det är ok. Har aldrig varit nåt problem hittills och har väl laddat hos 5 eller 6 vänner senaste året. Jag skulle inte komma på tanken att dra mig för att fråga de jag anser är mina vänner. Om en sån liten sak inte skulle vara ok, så skulle jag inte anse de som mina vänner, det hade ju varit väldigt konstiga vänner som hade sagt nej!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av bonath »

mati skrev:
Nu är det ju ändå så att man knappt har något socialt umgänge längre eftersom folk (av för mig obegripliga skäl) inte vill höra timslånga föreläsningar om elbilars förträfflighet.

Precis. Nån frågar, "hur långt kommer du då"? ........ en timme senare sitter man ensam och lallar om bilen... :lol: :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/släkt?

Inlägg av themax »

KnightRider skrev:
När man besöker vänner, bekanta eller släkt på avstånd så kanske man behöver kunna ladda för att ta sig hem igen. Hur gör ni/bör man göra när man vill ladda hos den man besöker?
Jag frågar. Skulle jag få nej är det ju bara att acceptera. Men inte en enda gång har det varit ett problem på över 5000 elbilsmil sedan ifjol. ABC. Always Be Charging.

Och skulle nån gnälla får jag väl erbjuda provkörning ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av mati »

bonath skrev:
mati skrev:
Nu är det ju ändå så att man knappt har något socialt umgänge längre eftersom folk (av för mig obegripliga skäl) inte vill höra timslånga föreläsningar om elbilars förträfflighet.

Precis. Nån frågar, "hur långt kommer du då"? ........ en timme senare sitter man ensam och lallar om bilen... :lol: :lol:
Alltid skönt at veta att man inte är ensam med sin åkomma. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
hencjo
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av hencjo »

Jag tar med en vinare som kostar mer än elen och frågar. De har alltid varit glada över att hjälpa till.

Det var iofs den gången en fas/huvudsäkring gick, vilket gjorde att pannan stannade. Nästa morgon fick alla duscha i kallvatten.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Swede1 »

hencjo skrev:
Jag tar med en vinare som kostar mer än elen och frågar. De har alltid varit glada över att hjälpa till.

Det var iofs den gången en fas/huvudsäkring gick, vilket gjorde att pannan stannade. Nästa morgon fick alla duscha i kallvatten.
:D :D

Bra sätt att visa hur bra elbilar är och hur smidigt laddningen funkar. :mrgreen:

Men de flesta var väl bakis så kanske bra med en kalldusch...? :P

Tycker att folk blir allt mer positiva till elbilar och har mer förståelse för att man vill ladda och hur det fungerar. Många köper laddhybrider nu och de som har haft laddhybrider går över till rena elbilar. Har flera exempel i bekantskapskretsen.

Beror på vem det är och hur väl man känner dem om man vill ladda och hur bra uttag och nära bilen det råkar vara samt hur lång tid man planerar att vara där.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Svenssons »

hencjo skrev:
Jag tar med en vinare som kostar mer än elen och frågar. De har alltid varit glada över att hjälpa till.

Det var iofs den gången en fas/huvudsäkring gick, vilket gjorde att pannan stannade. Nästa morgon fick alla duscha i kallvatten.
Då var det väl bara att öppna vinaren och värma sig med den? ;)

Själv försöker jag se till att inte behöva ladda hos bekantar. En kompis tjatar dock på att få ladda bilen vilket jag är glad för. Det underlättar ju att ladda bilen när bilen ändå ska stå istället för att köra till en snabbladdare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
bonath skrev:
mati skrev:
Nu är det ju ändå så att man knappt har något socialt umgänge längre eftersom folk (av för mig obegripliga skäl) inte vill höra timslånga föreläsningar om elbilars förträfflighet.

Precis. Nån frågar, "hur långt kommer du då"? ........ en timme senare sitter man ensam och lallar om bilen... :lol: :lol:
Alltid skönt at veta att man inte är ensam med sin åkomma. :lol:
Jag har helt slutat att ta upp elbilssnacket men svarar såklart på ev frågor, oftast
börjar det ju med hur långt man kommer och hur lång tid det tar att ladda, och på det
svarar jag numera bara typ -
Jag kommer ca 50 mil och laddar 15-20 minuter...
Jag brukar också klämma in att det kostar 2kr/mil "hemma" och gratis på långresor.
Slut.
:lol:
Ibland kommer det följdfrågor kryddat med diverse myter...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Teslaspolen »

Med Teslan är det aldrig ett problem, batteriet är så enormt att det inte behövs. I alla fall inte hittils.

Men jag hade nog frågat om det behövdes. Var aldrig problem när jag körde med Leaf 24 kWh att ladda lite 8A.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av bonath »

Jo, men man vill ju förklara skillnaden på SuC, idiotity och alla andra laddlösningar, det är då dom flesta... smiter iväg.
Folk är intresserade men inte av "hardfact". Tyvärr, för det är det som är grundbulten i elbilslivet.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Jag brukar också klämma in att det kostar 2kr/mil "hemma" och gratis på långresor..
Ja, så kan man göra. Jag brukar säga att det kostar ~2kr/mil hemma, och upp till 25 kr/mil på långresor. Då konstaterar alla att elbilar inte är nåt att ha, man blir idiotförklarad och diskussionen är slut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Jag brukar också klämma in att det kostar 2kr/mil "hemma" och gratis på långresor..
Ja, så kan man göra. Jag brukar säga att det kostar ~2kr/mil hemma, och upp till 25 kr/mil på långresor. Då konstaterar alla att elbilar inte är nåt att ha, man blir idiotförklarad och diskussionen är slut.
Ja tragiskt nog så är det ju så för icke-Teslor, och dom allra flesta jag
pratat med är mest inne på billigare elbilar och då blir det dyrare på långresor
än deras nuvarande bil, vilket väger tungt såklart...
BEE oftast "upp till 50kW" är väl det enda vettiga alternativet och det sågas ju
nästan varje gång jag tar upp det :(
För är det något som gemene man förstår så är det just laddeffekt, den ska vara hög det fattar alla...
Undrar hur många jag känner som köpt eller funderar på en hybrid nu :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
BEE oftast "upp till 50kW" är väl det enda vettiga alternativet och det sågas ju
nästan varje gång jag tar upp det :(
För är det något som gemene man förstår så är det just laddeffekt, den ska vara hög det fattar alla...
Undrar hur många jag känner som köpt eller funderar på en hybrid nu :(
Är bilen bara tillräckligt snål är Bee ett jättebra alternativ, förutsatt man har flat rate. 40-50kW duger gott och väl när bilen inte drar så mycket, som t.ex. vår e-Golf. Det som är mest tragiskt med detta är att det inte bara blir billigare utan det går även fortare att komma fram jämfört med en törstig bil som e-tron, eftersom man laddar betydlig fler mil per tidsenhet på en 50kW-laddare. Men vem begriper det?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Fader J
elbilist
Inlägg: 44
Blev medlem: 25 feb 2019 12:42

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Fader J »

Här i Jämtland är det såpass vanligt att låna ut motorvärmaruttag vintertid (kanske förändras nu när bränslevärmare blivit vanliga de sista åren) att det är helt OK att fråga även sommartid om jag är på hembesök i någon av byarna längst bort i vårt pastorat. På långresor och besök hos släkt och vänner har det aldrig varit ett problem heller. Tror det handlar mycket om kultur i olika sammanhand och umgängeskretsar.
El-ioniq sedan 2018.
4dy
Inlägg: 143
Blev medlem: 06 maj 2020 12:06

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av 4dy »

mati skrev:
Bjelke skrev:
BEE oftast "upp till 50kW" är väl det enda vettiga alternativet och det sågas ju
nästan varje gång jag tar upp det :(
För är det något som gemene man förstår så är det just laddeffekt, den ska vara hög det fattar alla...
Undrar hur många jag känner som köpt eller funderar på en hybrid nu :(
Är bilen bara tillräckligt snål är Bee ett jättebra alternativ, förutsatt man har flat rate. 40-50kW duger gott och väl när bilen inte drar så mycket, som t.ex. vår e-Golf. Det som är mest tragiskt med detta är att det inte bara blir billigare utan det går även fortare att komma fram jämfört med en törstig bil som e-tron, eftersom man laddar betydlig fler mil per tidsenhet på en 50kW-laddare. Men vem begriper det?

Överdriver du inte nu? Eller är Golfen verkligen 3 ggr så snål som Audin?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av mati »

4dy skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
BEE oftast "upp till 50kW" är väl det enda vettiga alternativet och det sågas ju
nästan varje gång jag tar upp det :(
För är det något som gemene man förstår så är det just laddeffekt, den ska vara hög det fattar alla...
Undrar hur många jag känner som köpt eller funderar på en hybrid nu :(
Är bilen bara tillräckligt snål är Bee ett jättebra alternativ, förutsatt man har flat rate. 40-50kW duger gott och väl när bilen inte drar så mycket, som t.ex. vår e-Golf. Det som är mest tragiskt med detta är att det inte bara blir billigare utan det går även fortare att komma fram jämfört med en törstig bil som e-tron, eftersom man laddar betydlig fler mil per tidsenhet på en 50kW-laddare. Men vem begriper det?

Överdriver du inte nu? Eller är Golfen verkligen 3 ggr så snål som Audin?
Nej, varför skulle den vara det? Jag pratar om 50kW-laddning.
På 30 minuter laddar e-Golfen ungefär 13 mil på en 50kW-laddare (max 40kW laddeffekt, 1,5kWh/mil).
E-tron får bara 10 mil under samma tidsperiod (max 50kW laddeffekt, 2,5kWh/mil). Troligen mindre eftersom de flesta 50kW-laddare oftast inte kommer upp i 50kW, snarare 40-45kW.
Har man alltså ingen 150kW-laddare till hands, vilket är ganska vanligt i Sverige, så kan e-Golfen faktiskt vara den snabbare bilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av MSO »

50kW är helt klart tillräckligt med Ioniq iaf. Alltså verkligen. Men den är ju otroligt snål också. Helt sjukt faktiskt vilka siffror man får så här års....
I en eTron är det ju toksegt.

Jag brukar ibland ladda vid besök om det är 1 - ett längre besök, typ en vecka då man behöver laaddning. eller 2 - ett vändande besök där destinationsladd gör att man kan komma fram på ångorna och åka med fullt pack. Typ över natt eller så, där ladd kan lösas smidigt. Kör alltid låg ström givetvis om de inte har box. Absolut max 7A om schuko.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Elbilisten
Inlägg: 455
Blev medlem: 11 sep 2015 21:38

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Elbilisten »

Hur lång är en långresa? När jag är på långutflykt med barnbarnen startar jag som alltid med batteriet laddat med billig ström hemma. Någonstans där vi vänder köper jag en snabbladdning. Jag laddar kanske inte fullt, bara så att det räcker hem. Kostnaden blir någonstans mellan billiga strömmen hemma och den dyrare snabbladdningen. Om vi kan utnyttja billigare destinationsladdning under tiden vi äter, åker tåg, går på museum mm gör vi förstås det. Om man med långresa menar ännu längre dagsetapper kan man många ställen köpa billig nattladdning. Då blir det kanske hälften av milen som är på den dyrare snabbladdning. Jag brukar jämföra med att gå ut och äta. Det är dyrare, men eftersom man äter mest hemma blir månadskostnaden eller snittpriset på en måltid inte så mycket högre. Sen kommer det alltid finnas tidningar som sitter och räknar ut vad en större elbil med husvagn drar vintertid i motlut och motvind på motorväg i -30 och vad det kostar om man konsekvent väljer absolut dyraste laddstationen. Det ger häftiga rubriker.
4dy
Inlägg: 143
Blev medlem: 06 maj 2020 12:06

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av 4dy »

mati skrev:
4dy skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
BEE oftast "upp till 50kW" är väl det enda vettiga alternativet och det sågas ju
nästan varje gång jag tar upp det :(
För är det något som gemene man förstår så är det just laddeffekt, den ska vara hög det fattar alla...
Undrar hur många jag känner som köpt eller funderar på en hybrid nu :(
Är bilen bara tillräckligt snål är Bee ett jättebra alternativ, förutsatt man har flat rate. 40-50kW duger gott och väl när bilen inte drar så mycket, som t.ex. vår e-Golf. Det som är mest tragiskt med detta är att det inte bara blir billigare utan det går även fortare att komma fram jämfört med en törstig bil som e-tron, eftersom man laddar betydlig fler mil per tidsenhet på en 50kW-laddare. Men vem begriper det?

Överdriver du inte nu? Eller är Golfen verkligen 3 ggr så snål som Audin?
Nej, varför skulle den vara det? Jag pratar om 50kW-laddning.
På 30 minuter laddar e-Golfen ungefär 13 mil på en 50kW-laddare (max 40kW laddeffekt, 1,5kWh/mil).
E-tron får bara 10 mil under samma tidsperiod (max 50kW laddeffekt, 2,5kWh/mil). Troligen mindre eftersom de flesta 50kW-laddare oftast inte kommer upp i 50kW, snarare 40-45kW.
Har man alltså ingen 150kW-laddare till hands, vilket är ganska vanligt i Sverige, så kan e-Golfen faktiskt vara den snabbare bilen.

Laddar inte Audin snabbare än 50 kW?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Svenssons »

4dy skrev:
Laddar inte Audin snabbare än 50 kW?
Inte på en 50kW-laddare nej...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av Off Grid Byggaren »

När jag laddar på BEE i Sundsvall ger den laddaren bara 41 kW effekt även när jag står helt själv. Så det går lite segt.
20200404_122031.jpg
Nu har det för några veckor sedan öppnats åtta 150 kW CCS laddare i Sundsvall, fast med rätt högt laddpris hos Ionyity.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14382
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av taliz »

Off Grid Byggaren skrev:
Nu har det för några veckor sedan öppnats åtta 150 kW CCS laddare i Sundsvall, fast med rätt högt laddpris hos Ionyity.
Använd Meingau för 0,35 eur/kwh, eller chargepoint för 73kr flat fee.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av helix »

taliz skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Nu har det för några veckor sedan öppnats åtta 150 kW CCS laddare i Sundsvall, fast med rätt högt laddpris hos Ionyity.
Använd Meingau för 0,35 eur/kwh, eller chargepoint för 73kr flat fee.
Med Maingau kostar det 0,65 eur/kWh om man laddar i Sverige plus vad jag kan utläsa 0,1 eur/minut ovanpå det priset. Så det blir ändå runt 7 SEK/kWh. Lite billigare än att ladda direkt på Ionity. För att komma ner till 0,35 eur måste man vara tysk och använda Maingau som elleverantör för exempelvis hemmet så det blir lite svårt för oss svenskar att dra nytta av det erbjudandet.

Chargepoint är intressant. Måste vara att de glömt konfa om i sitt system när Ionity tog bort flat-rate. Är nog bara en tidsfråga innan det försvinner. Lär om inte annat uppdagas när volymerna ökar. Men fram tills dess såklart ett bra alternativ :)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14382
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/släkt?

Inlägg av taliz »

helix skrev:
taliz skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Nu har det för några veckor sedan öppnats åtta 150 kW CCS laddare i Sundsvall, fast med rätt högt laddpris hos Ionyity.
Använd Meingau för 0,35 eur/kwh, eller chargepoint för 73kr flat fee.
Med Maingau kostar det 0,65 eur/kWh om man laddar i Sverige plus vad jag kan utläsa 0,1 eur/minut ovanpå det priset. Så det blir ändå runt 7 SEK/kWh. Lite billigare än att ladda direkt på Ionity, men inte direkt billigt...

Chargepoint är intressant. Måste vara att de glömt konfa om i sitt system när Ionity tog bort flat-rate. Är nog bara en tidsfråga innan det försvinner. Lär om inte annat uppdagas när volymerna ökar. Men fram tills dess såklart ett bra alternativ :)
Så du menar att Sverige är mkt dyrare än Norge och andra länder?
Teslabjörn provade nyss i Norge:



EDIT: verkar vara tillägg i några länder ja. Bild

http://www.maingau-energie.de/e-mobilit ... trom-Tarif
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Hur gör du med laddning när du besöker bekanta/vänner/sl

Inlägg av HenricL »

Hej
Har släkt i Karlstad och där finns ju Tesla SC så det är ju väldigt smidigt.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Skriv svar