Äger en Kia E-niro sedan drygt 1,5 år tillbaka, den har nu rullat 6500mil. Gjorde en hälsokontroll på batteriet idag på Kia verkstaden.
Resultatet blev 0% degradering dvs batteriet har fortfarande 100% kapacitet kvar. Inte illa av en Korean. Så valet är enkelt
Låter väldigt konstigt och nästan lite oseriöst/okunnigt av verkstaden. _Något_ borde den ha tappat eftersom det är så batterier fungerar.
Äger en Kia E-niro sedan drygt 1,5 år tillbaka, den har nu rullat 6500mil. Gjorde en hälsokontroll på batteriet idag på Kia verkstaden.
Resultatet blev 0% degradering dvs batteriet har fortfarande 100% kapacitet kvar. Inte illa av en Korean. Så valet är enkelt
Låter väldigt konstigt och nästan lite oseriöst/okunnigt av verkstaden. _Något_ borde den ha tappat eftersom det är så batterier fungerar.
Precis.
På Kia Soul så fanns en buffer i toppen på 10% så man inte såg de första 10% degradering. Låter som samma system här.
Så vid 11% degradering visas 1%.
Vet dock ej om den 10% buffern var användbar eller ej, alltså kanske inte räckvidden börjar minska vid de första 10% om dom extra procenten är låsta från början.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Tesla M3 Standard Range plus är bästa elbilen för de pengarna. kanske blir någon % över 500k efter premien, men fortfarande överlägsen de andra alternativen