Precis. En 4 sekundersbil är tillräckligt snabb för dom flesta tillfällen. Om bilen gör det på 3 är mindre betydelsefullt än om bilen gör det på 6.Banane skrev:Fredrik j skrev:Kanske lika irrelevant som om bilen gör 0-100 på 2,1 eller 3,1 sekunder?Banane skrev:320 km/h vs 400 km/h är kanske den minst relevanta skillnaden. Karosstyp och användningsområde är helt olika.Svenssons skrev:Ni jämför du den dyraste versionen av Model S med den billigaste Roadstern. Skillnaden mellan 320 km/h till 400 km/h är stor. Bara för att två bilar skulle ha samma acceleration betyder inte det att det är två snarlika bilar och att det är en som är överflödig...
Min bil gör 0-100 på drygt 4 sekunder och jag tycker den är onödigt snabb. Vet inte om det besvarar din insinuanta fråga eller inte?
Om man nu måste gradera så är accelerationen ändå betydligt mer relevant. 320 km/h kommer man inte upp i nånstans i princip men accelerationen har du teoretisk nytta av varje gång du gasar.
Model S/X efter fabriksstoppet
Moderator: Redaktion
Re: Model S/X efter fabriksstoppet
Re: Model S/X efter fabriksstoppet
3,564 sekunder är den avgörande gränsen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik