Hur märkes-lojala är vi?
Moderator: Redaktion
Re: Hur märkes-lojala är vi?
"taliz" det var inte meningen att svara seriöst denna gången.
Det var med "glimten i ögat"
Det var med "glimten i ögat"
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Eller så är meningen att han inte ska krocka. Antagligen är han ganska bra på att köra bil.Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Risken att det går åt helvete är nog större vid en sån tävling än vid vanlig vardagskörning.mati skrev:Eller så är meningen att han inte ska krocka. Antagligen är han ganska bra på att köra bil.Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.martinot skrev:Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Eftersom hela inredningen är utriven verkar ju vikt vara prio. Att då sätta in en extra display känns ju märkligt.
Samma med bilen som slog rekord på laguna seca.
Kanske är det samma bil?
Senast redigerad av Fredrik j, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Lite senare:mati skrev:Eller så är meningen att han inte ska krocka. Antagligen är han ganska bra på att köra bil.Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Det är säkert så. Men det tyckte nog inte den som ansåg att airbagen var överflödig.MWall skrev:Risken att det går åt helvete är nog större vid en sån tävling än vid vanlig vardagskörning.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Känns ju som lite onödigt med med HANS och 6-punkt. När ett vanligt säkerhetsbälte är så oslagbar ergonomiskt.Fredrik j skrev:Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.martinot skrev:Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?Fredrik j skrev:Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hur märkes-lojala är vi?
För att inte tala om skalstolen i kolfiber. Model3 har ju fem stjärnor i NCAP. Borde ju räcka.martinot skrev:Känns ju som lite onödigt med med HANS och 6-punkt. När ett vanligt säkerhetsbälte är så oslagbar ergonomiskt.Fredrik j skrev:Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.martinot skrev:Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?Fredrik j skrev:Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.martinot skrev:
Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?