Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
Finns ju mycket fossibilstänk som tex. startknapp, växelspak nere vid golvet/mittkonsolen, etc.
Det sagt så är det ju ingen ombyggd fossilbil, även om det kanske ser ut så. Det är ju en ren BEV i grunden (MEB-plattformen). Man bara luras lite av det konservativa tänket.
Tror detta är menat att vara en "konverteringsbil", som tilltalar dagens fossilbilister att byta till sin första BEV utan att ändra på så mycket. Är nog inte främst vänt mot oss som redan är elbilister.
Sedan borde de verkligen göra något åt sina hemska färgval på VAG...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
För mycket knappar ser plottrigt ut och sen en "start engine knapp" till att starta vadå för något?
Måste man trycka på den för att stänga av också?
Finns växelspak också?
Jag har en fossil bil också med massa knappar och instrument display och en mittdisplay och start engine knapp m.m.
Det räcker för min del.
Jag vill ha något nytt så man märker att det är en elbil när man hoppar in och inte påminner om den gamla vanliga fossilen.
Obs! Detta är ju min subjektiva uppfattning med det menar jag inte att andra ska tycka likadant som jag absolut inte.
Är nog inte främst vänt mot oss som redan är elbilister.
Nej, det vore ju en fantastiskt lite kundgrupp att rikta sig mot.
Det är ju dagens VW-kunder man vill locka.
Håller med helt. Finns ju mycket större marknad (extremt mycket fler ICE-bilister än BEV-bilister) att sälja till där. Helt rätt strategi av VAG.
Tror också att VW-ägare är nog en lite annan typ av människor än Tesla-ägare, och går igång på olika saker.
Så även om VAG tar efter mycket tekniskt från Tesla, så gör de ju rätt att inte konkurrera om samma typ av kunder.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
För mycket knappar ser plottrigt ut och sen en "start engine knapp" till att starta vadå för något?
Måste man trycka på den för att stänga av också?
Finns växelspak också?
Jag har en fossil bil också med massa knappar och instrument display och en mittdisplay och start engine knapp m.m.
Det räcker för min del.
Jag vill ha något nytt så man märker att det är en elbil när man hoppar in och inte påminner om den gamla vanliga fossilen.
Obs! Detta är ju min subjektiva uppfattning med det menar jag inte att andra ska tycka likadant som jag absolut inte.
Du vill ha en jävla Model 3 helt enkelt?
Vadå plottrigt? Knappar är bättre än touch screen i en bil. Att slå på "tändningen" är inte bara dumt heller.
Jo, i vår diesel är det perfekt att man kan slå på tändningen. Inte alls dumt.
Inte så mycket jag saknar det i vår BEV, då den inte har någon tändning (därav behövs inte heller någon knapp för det). Hade ju verkligen blivit rätt dumt där.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Ser tyvärr ut som ombyggd fossilbil och tycker ändå inredningen är ok förutom den förskräckliga bruna färgen.
Men en del gillar ju det.
Vadå ombyggd fossilbil? Vilken fossilbil ser ut sådär då?
För mycket knappar ser plottrigt ut och sen en "start engine knapp" till att starta vadå för något?
Måste man trycka på den för att stänga av också?
Finns växelspak också?
Jag har en fossil bil också med massa knappar och instrument display och en mittdisplay och start engine knapp m.m.
Det räcker för min del.
Jag vill ha något nytt så man märker att det är en elbil när man hoppar in och inte påminner om den gamla vanliga fossilen.
Obs! Detta är ju min subjektiva uppfattning med det menar jag inte att andra ska tycka likadant som jag absolut inte.
Du vill ha en jävla Model 3 helt enkelt?
Vadå plottrigt? Knappar är bättre än touch screen i en bil. Att slå på "tändningen" är inte bara dumt heller.
Som sagt subjektivt för mig.
Märket spelar ingen roll för mig egentligen.
Huvudsaken är att jag tycker och känner att det är någon ny och bättre miljö man sätter sig i och trivs i.
Ex jag köper helst en smartphone före en knapptelefon som känns lite old fashioned.
Men visst det är nog inget fel på knapptelefonen heller.
Alla har olika smak och det är bra.
5" tjocktv är varken snyggt eller praktiskt.
Dom borde lagt pengarna den kostar på en större central skärm och bättre mjukvara..
Det är en betydande andel som tycker att en bilinteriör ska ha instrumentering för åtminstone hastighet rakt fram. På en elbil vet jag inte vilken annan info som skulle passa rakt fram, men bilar har nästan alltid haft instrumentering rakt fram. Och Tesla bygger bilar.
Tesla valde även att behålla instrumentering för hastighet rakt fram á la "tjocktv" på både S och X för deras nya interiör.
Som jag förstår det så var en tung faktor för interiören i 3 att hålla nere kostnaden för att kunna nå $35K-målet för den bilen. Och sen blev det så klart logiskt att bara föra över samma interiör till Y.
Men nu har man kommit upp i volym och borde kunna presentera något snyggare som bättre matchar den relativt lyckade exteriöra designen på 3 när det blir dags att göra om intrumentbrädan på 3 och Y -- något som har instrumentering för hastighet rakt fram och som passar i en bil.
Det är en betydande andel som tycker att en bilinteriör ska ha instrumentering för åtminstone hastighet rakt fram. På en elbil vet jag inte vilken annan info som skulle passa rakt fram, men bilar har nästan alltid haft instrumentering rakt fram. Och Tesla bygger bilar.
Tesla valde även att behålla instrumentering för hastighet rakt fram á la "tjocktv" på både S och X för deras nya interiör.
Som jag förstår det så var en tung faktor för interiören i 3 att hålla nere kostnaden för att kunna nå $35K-målet för den bilen. Och sen blev det så klart logiskt att bara föra över samma interiör till Y.
Men nu har man kommit upp i volym och borde kunna presentera något snyggare som bättre matchar den relativt lyckade exteriöra designen på 3 när det blir dags att göra om intrumentbrädan på 3 och Y -- något som har instrumentering för hastighet rakt fram och som passar i en bil.
:
Du kanske inte håller med, men Model 3 och Model Y är bilar.
Det sagt så hoppas jag inte på något instrumentkluster bakom ratten som hos MS/MX. Gillar den rena looken och designen på M3/MY, och hoppas att de verkligen håller kvar på den.
Dessutom så har jag vant mig att ha all information samlat på en enda skärm. Väldigt översiktligt och man slipper flytta blicken mellan olika skärmar.
Skall de lägga mer pengar på instrumentering/skärmar så skulle en HUD passa bättre in både designmässigt (clean look kvar) på M3/MY, och även mycket effektivare och bättre rent praktiskt ur en HMI-synpunkt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
1F5EAF03-B99B-4325-996D-FED4108FAC62.jpeg
Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför? /...
Good catch.
Förarna kom troligen från fossilbilar ursprungligen.
För att de skulle känna sig hemma så fick de montera en extra display bakom ratten.
Kan det vara svaret?
Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför? /...
Good catch.
Förarna kom troligen från fossilbilar ursprungligen.
För att de skulle känna sig hemma så fick de montera en extra display bakom ratten.
Kan det vara svaret?
Eller så ville dom visa någon data som de inte kunde få fram på annat sätt?
Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
1F5EAF03-B99B-4325-996D-FED4108FAC62.jpeg
Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?
Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.
Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
Bilagan 1F5EAF03-B99B-4325-996D-FED4108FAC62.jpeg finns inte längre
Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?
Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.
Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?
Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.
Eftersom hela inredningen är utriven verkar ju vikt vara prio. Att då sätta in en extra display känns ju märkligt.
Samma med bilen som slog rekord på laguna seca.
Kanske är det samma bil?
Senast redigerad av Fredrik j, redigerad totalt 1 gånger.
Noterar att model3-bilarna som kördes i pikes peak hade en extra display bakom ratten. Undrar varför?
1F5EAF03-B99B-4325-996D-FED4108FAC62.jpeg
Ser att den även inte har någon airbag. Undrar varför?
Jag gissar på att man kör med HANS och 6-punkt. Behövs inga airbagar då.
Ahh. Kanske inte har så mycket med en gatbil att göra då. Undrar varför?
Känns ju som lite onödigt. När en skärm i mitten är så oslagbar ergonomiskt.
Känns ju som lite onödigt med med HANS och 6-punkt. När ett vanligt säkerhetsbälte är så oslagbar ergonomiskt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik