Viktiga grejer för mig
++ Bättre räckvidd (typ +50% för mig). Hoppfull inför vintern här också.
+ Snabbare laddning - Visst det är ju trevligt och så men nästan alla superchargerstopp jag gör redan idag hade jag sluppit med den extra räckvidden så det är ju inte så att jag räknar med att spara så galet många minuter per år.
++ Mycket lyxigare interiör
++ Hela MCU-paketet
+ Bättre acceleration. Alltid trevligt med bättre 0-100 men jag antar att det även blir märkbart bättre i högre hastigheter även för en LR. D.v.s. t.ex. 70-100
++ Bättre luftfjädring
++ Tystare
Annat som jag är positiv till men varit nyfiken på recensioner
+ Yoken. Kände direkt när jag såg den att det såg väldigt lovande ut för överblicken. Jag har testat ganska mycket att låtsas att min ratt är en Yoke och känner att det går
+ Blinkersknapparna på rattern - Känns ju nästan klockrent att flytta dem dit och slippa spakarna. Blinkar man innan en sväng/filbyte är det ju smidigt. Blinkar man i rattrörelser som inte är på långsamma vägar känns det väldig smidigt att slippa släppa en hand från ratten. Nackdelen jag kommer på är när man skall blinka ut ur cirkulationsplats.
Automatisk P-broms när man kliver ur tror jag är något man vänjer sig snabbt vid och som får andra bilar att kännas gammalmodiga. Lite grann som när man efter ett år i Teslan satt i en dieselbil och kände sig helt lost på alla onödiga moment som skulle göras . Automatisk färdriktning är ju något man slår på/av så den provar jag gärna. Att byta riktning på skärmen känns ju ungefär lika jobbigt som att göra det med en spak så smart att flytta den så man slipper spaken.