Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

betala extra skatt på kött
149
6%
betala extra skatt om du flyger ofta
197
8%
förbud på försäljning av bilar med förbränningsmotorer år 2030
237
10%
förbud bygga nya landningsbanor på flygplatser
90
4%
tredubbla stödet till förnybara energikällor (med höjd skatt som följd)
147
6%
"återvildningsprogram", att återställa delar av landet till dess naturliga form
112
5%
permanent förbud mot fracking (med höjda oljepriser som följd)
213
9%
kraftigt höjt pris (fördubbling) på bensin och diesel
202
8%
kraftigt höjt pris (fördubbling) på el
66
3%
utbyggnad av kärnkraft
176
7%
personlig koldioxidskatt (betala för dina egna utsläpp)
136
6%
köttfria dagar varje vecka
161
7%
helt köttfri kosthållning (ev genom att äta "växtbaserade köttprodukter")
73
3%
förbjud fossila bränslen till flyget (med kraftigt höjda biljettpriser som följd)
155
6%
förbjud fossila bränslen till sjöfart (med kraftigt höjda fraktkostnader som följd)
142
6%
förbjud fossila bränslen till lastbilar (med kraftigt höjda fraktkostnader som följd)
150
6%
 
Antal röster: 2406

Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av MWall »

Teslaspolen skrev:
mati skrev:
Intressant att högre skatt på el verkar vara det som är minst populärt bland elbilsägare. Kan det måhända vara så att man främst bockar i sånt som man själv inte drabbas av så mycket?
Har väl med vad man kan och inte kan vara utan.

Mindre kött? Inga problem. Flyga mindre? Flyger nästan aldrig ändå. Dyrare bensin? Kör på el eller cyklar. Men el? Det kommer jag liksom inte undan, även utan elbil så behöver jag el för värme, laga mat, belysning osv. Då är det rätt surt om det blir kraftigt mycket dyrare, och jag som bor i hyresrätt inte kan skaffa solceller för att kompensera det.
Är väl det som är matis poäng. Ingen är beredd att avstå något som den verkligen värdesätter.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av OfarligTesla »

Fredrik j skrev:

Rimligen skulle det i så fall kombineras med att man kompenseras med det fulla värdet av vad man åstadkommit.
Du menar saker man gör som förbättrar (dvs inte bara har nollpåverkan)? Ja kanske, tycker dock egentligen inte staten skall syssla med sådant. Jag tycker att basnivån bör vara 0 påverkan och för allt man gör som skadar andra (t.ex. att ens leverne orsakar miljöförstöring) så bör man kompensera för det man orsakar.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av mati »

MWall skrev:
Teslaspolen skrev:
mati skrev:
Intressant att högre skatt på el verkar vara det som är minst populärt bland elbilsägare. Kan det måhända vara så att man främst bockar i sånt som man själv inte drabbas av så mycket?
Har väl med vad man kan och inte kan vara utan.

Mindre kött? Inga problem. Flyga mindre? Flyger nästan aldrig ändå. Dyrare bensin? Kör på el eller cyklar. Men el? Det kommer jag liksom inte undan, även utan elbil så behöver jag el för värme, laga mat, belysning osv. Då är det rätt surt om det blir kraftigt mycket dyrare, och jag som bor i hyresrätt inte kan skaffa solceller för att kompensera det.
Är väl det som är matis poäng. Ingen är beredd att avstå något som den verkligen värdesätter.
Jag bockade i allt förutom kärnkraft. Det är ju ingen personlig uppoffring om det byggs mer kärnkraft. Men jag tycker av andra skäl att det är fel väg att gå (hör inte hit i denna tråd).
Annars är jag nog beredd att gå med på det mesta som kan tänkas. Förutsatt att det verkligen tjänar syftet att åstadkomma en förändring. och att man inte silar mygg och sväljer kameler.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av MWall »

mati skrev:
MWall skrev:
Teslaspolen skrev:
mati skrev:
Intressant att högre skatt på el verkar vara det som är minst populärt bland elbilsägare. Kan det måhända vara så att man främst bockar i sånt som man själv inte drabbas av så mycket?
Har väl med vad man kan och inte kan vara utan.

Mindre kött? Inga problem. Flyga mindre? Flyger nästan aldrig ändå. Dyrare bensin? Kör på el eller cyklar. Men el? Det kommer jag liksom inte undan, även utan elbil så behöver jag el för värme, laga mat, belysning osv. Då är det rätt surt om det blir kraftigt mycket dyrare, och jag som bor i hyresrätt inte kan skaffa solceller för att kompensera det.
Är väl det som är matis poäng. Ingen är beredd att avstå något som den verkligen värdesätter.
Jag bockade i allt förutom kärnkraft. Det är ju ingen personlig uppoffring om det byggs mer kärnkraft. Men jag tycker av andra skäl att det är fel väg att gå (hör inte hit i denna tråd).
Annars är jag nog beredd att gå med på det mesta som kan tänkas. Förutsatt att det verkligen tjänar syftet att åstadkomma en förändring. och att man inte silar mygg och sväljer kameler.
Så motståndet mot kärnkraft är viktigare än allt annat?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av holden »

Om man på allvar menar att klimatet var optimalt före mänsklighetens inverkan så är det jordbruket som måste förbjudas. Som följd svälter mänskligheten ihjäl och allt blir frid och fröjd.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av NiklasTesla »

Mickep skrev:
Många saker (som skatt) är styrmedel.
Samtidigt måste folk överleva. Att skatta ned de som är i behov av 2 bilar (och inte har råd att i nuläget köpa nya elbilar, samtidgt som de är risker att köpa gamla batteribilar där garantin gått ut). De behöver snarare stöd på flera 100 tusen (70%).
Det är snarare att tvinga folk till att åka kollektivt, straffa de som skaffar fler än 1-2 barn. stoppa flygresande. i längden folkmord för att få ned överbefolkningen. förhindra [över]konsumtionen, tvångsförflytta folk in i städerna. Ja ni ser vad som behövs liknar mycket samhällen där auktoritära styr. (mardrömsstater) har svårt att gå med på det.
Så man kanske ska vara lite tillbakalutad och inte så undergångsprofetisk. det löser sig.
Att göra nya våtmarker kan vara en bra åtgärd. (kan suga upp nederbörd). Träd likaså och de göer svalka på sommrarna. kanske lite mer av sånt som minskar effekten av extremväder.
Jepp makroekonomin gör nu jobbet åt oss genom allt högre priser pga minskande resurser. Bästa man kan göra som politiker är morötter (ex statliga räntefria lån och mer skatterabatter till elfordon, solceller, vindkraft, batterier, energibesparing, cirkulär ekonomi, mitigering mm mm mm).

MVH samt vill säga att vi står inför en enorm teknologisk energirevolution pga peak oil/coal/gas/uranium mm då vi badar i förnyelsebar energi som bara används till en bråkdel av dess potential idag pga en del organisationers (korrupta??? ;) ) intressen att bibehålla sin lönsamhet.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av mati »

MWall skrev:
Så motståndet mot kärnkraft är viktigare än allt annat?
Det är inte det jag säger. Jag är inte generellt emot kärnkraft. Jag är lite kluven i den frågan. Anledningen till att jag inte bockade i kärnkraft var att jag inte tycker att det hör riktigt hemma i denna lista eftersom det troligtvis inte påverkar mig negativt på något sätt om Sverige bygger mer kärnkraft. Frågan hur långt jag är beredd att gå passar alltså inte riktigt i det sammanhanget, tycker jag. Jag "offrar" ju ingenting om Sverige bygger fler kärnkraftverk, om du förstår vad jag menar. Alla andra punkter på listan är mer eller mindre direkt kopplade till den enskildes ekonomi (högre skatter) eller livsstil (förbud av det ena eller andra).
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av LarsL »

holden skrev:
Om man på allvar menar att klimatet var optimalt före mänsklighetens inverkan så är det jordbruket som måste förbjudas. Som följd svälter mänskligheten ihjäl och allt blir frid och fröjd.
Så dumt att jag hoppas att det var menats ett skämt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Jag bockade i allt förutom kärnkraft. Det är ju ingen personlig uppoffring om det byggs mer kärnkraft.
Fast nu står det inte i frågeställningen, vad jag kan läsa, att det är fråga om vilka uppoffringar man är beredd att göra för egen del utan vad man är "beredd att gå med på för miljöns skull", vilket jag tolkar som nåt annat. Och du har senare skrivit att du inte har nåt emot kärnkraft, så då borde du kunna kryssa i den rutan också, eller hur? (Såvida du inte anser att anlägga mer kärnkraft är dåligt för miljön, vill säga.)
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
tesla newbie
Inlägg: 500
Blev medlem: 01 sep 2021 15:32

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av tesla newbie »

Jag hade inte kryssat i något alternativ, för jag tycker inte förbud och regleringar är rätt väg att gå. Prissättning av typ utsläppsrätter och teknikutveckling av typ elbilar är det enda som jag tror kommer fungera i en demokrati. Alltså ta fram fullgoda klimatvänliga alternativ till t.ex kött och flyg. Att genom diverse skammande och moraliserande försöka få folk att ändra beteende tror jag är fel väg att gå och bidrar bara till polariseringen ännu mer. Räcker ju att läsa kommentarsfält på FB till valfri artikel om elbilar för att se exempel på detta.
Sen är jag ganska tveksam till hur mycket inviduella val egentligen kan minska utsläppen när så många stora länder fortfarande använder kolkraft som primär energikälla.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av LarsL »

Valde faktiskt inte förbud mot fossilabränslen i transporter eftersom jag tror det är ett lite för hårt slag mothåll världen. En bättre lösning är nog då att jag själv tar ansvar för min CO2 budget och förbrukar jag mer på köpa från Kina så har jag mindre kvar till flygresor tex. Det innebär ju i förlängningen också att jag egentligen kryssar i alla alternativ fast inte stenhårt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
mati skrev:
Jag bockade i allt förutom kärnkraft. Det är ju ingen personlig uppoffring om det byggs mer kärnkraft.
Fast nu står det inte i frågeställningen, vad jag kan läsa, att det är fråga om vilka uppoffringar man är beredd att göra för egen del utan vad man är "beredd att gå med på för miljöns skull", vilket jag tolkar som nåt annat. Och du har senare skrivit att du inte har nåt emot kärnkraft, så då borde du kunna kryssa i den rutan också, eller hur? (Såvida du inte anser att anlägga mer kärnkraft är dåligt för miljön, vill säga.)
Okej, jag tolkade frågeställningen "beredd att gå med på" som nånting som kräver någon form av personlig insats eller att man på något vis drabbas personligen av detta, men att man ändå kan tänkas sig acceptera det för miljöns skull. Men jag kanske missförstod. Så jag bockade i kärnkraft också nu, fastän jag anser att det borde finnas bättre sätt att producera el på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Jerker skrev:
mati skrev:
Jag bockade i allt förutom kärnkraft. Det är ju ingen personlig uppoffring om det byggs mer kärnkraft.
Fast nu står det inte i frågeställningen, vad jag kan läsa, att det är fråga om vilka uppoffringar man är beredd att göra för egen del utan vad man är "beredd att gå med på för miljöns skull", vilket jag tolkar som nåt annat. Och du har senare skrivit att du inte har nåt emot kärnkraft, så då borde du kunna kryssa i den rutan också, eller hur? (Såvida du inte anser att anlägga mer kärnkraft är dåligt för miljön, vill säga.)
Okej, jag tolkade frågeställningen "beredd att gå med på" som nånting som kräver någon form av personlig insats eller att man på något vis drabbas personligen av detta, men att man ändå kan tänkas sig acceptera för miljöns skull. Men jag kanske missförstod. Så jag bockade i kärnkraft också.
Ja, så kan man ju faktiskt tolka det. Så frågeställningen är lite oklar, faktiskt.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av Pontus »

Vara utan eller minska på antalet hundar, andra husdjur och barn? Låter hårt men det är väl typ sådant som sliter hårdast på klimatet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av martinot »

Pontus skrev:
Vara utan eller minska på antalet hundar, andra husdjur och barn? Låter hårt men det är väl typ sådant som sliter hårdast på klimatet.
Definitivt!

Saknade faktiskt det alternativet (trots att jag själv har både barn och husdjur, så finns de nog inget sämre för klimatet och miljön).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
icreate
elbilist
Inlägg: 237
Blev medlem: 03 apr 2016 15:58

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av icreate »

Ett stort problem är att för få individer är beredda att avstå från sin egen välfärd. Därför behövs politisk styrning.
Nästa problem är att politikerna inte vågar fatta de tuffa beslut som krävs eftersom de prioriterar att bli omvalda.

Jämför t ex med tobak och alkohol som man vet kostar samhället enorma summor. Ändå skulle det vara politiskt självmord att föreslå förbud.

Jag håller med Greta. De vet om krisen, men gör inget.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av LarsL »

Pontus skrev:
Vara utan eller minska på antalet hundar, andra husdjur och barn? Låter hårt men det är väl typ sådant som sliter hårdast på klimatet.
Ja, mycket värre än alla transporter och prylar vi köper :roll:

Det där låter precis ett tidigare inlägg om att vi ska svälta ihjäl folk, för det är bra för klimatet, som något som kommer från merchants of doubt. Alltså egentligen så är problemet något helt annat än oljan vi pumpar upp. Det kanske är korna? Eller barnen…. Eller vi är helt enkelt för många.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av holden »

LarsL skrev:
holden skrev:
Om man på allvar menar att klimatet var optimalt före mänsklighetens inverkan så är det jordbruket som måste förbjudas. Som följd svälter mänskligheten ihjäl och allt blir frid och fröjd.
Så dumt att jag hoppas att det var menats ett skämt.
Utveckla gärna vad det är som är dumt. Extrem suboptimering är dumt, rent av idiotiskt - och det är väl det som ska vara lösningen så vitt jag förstår.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av LarsL »

holden skrev:
LarsL skrev:
holden skrev:
Om man på allvar menar att klimatet var optimalt före mänsklighetens inverkan så är det jordbruket som måste förbjudas. Som följd svälter mänskligheten ihjäl och allt blir frid och fröjd.
Så dumt att jag hoppas att det var menats ett skämt.
Utveckla gärna vad det är som är dumt. Extrem suboptimering är dumt, rent av idiotiskt - och det är väl det som ska vara lösningen så vitt jag förstår.
Vill du ha en lill Hitler eller stalin? Utrota människor hoppas jag verkligen är förpassat till historien. Mer än så tänker jag inte säga och hoppas att du tar bort ditt inlägg.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av MWall »

LarsL skrev:
Pontus skrev:
Vara utan eller minska på antalet hundar, andra husdjur och barn? Låter hårt men det är väl typ sådant som sliter hårdast på klimatet.
Ja, mycket värre än alla transporter och prylar vi köper :roll:

Det där låter precis ett tidigare inlägg om att vi ska svälta ihjäl folk, för det är bra för klimatet, som något som kommer från merchants of doubt. Alltså egentligen så är problemet något helt annat än oljan vi pumpar upp. Det kanske är korna? Eller barnen…. Eller vi är helt enkelt för många.

Vi är för många på jorden. Det är grundproblemet som jag ser det. Malariavaccin är nog bland det minst klimatsmarta vi tagit fram...

Nej men det borde pratas mer om det. Åtminstone på global nivå. Utan invandring så har väl Sverige fullt sjå att behålla befolkningens storlek?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av holden »

LarsL skrev:
holden skrev:
LarsL skrev:
holden skrev:
Om man på allvar menar att klimatet var optimalt före mänsklighetens inverkan så är det jordbruket som måste förbjudas. Som följd svälter mänskligheten ihjäl och allt blir frid och fröjd.
Så dumt att jag hoppas att det var menats ett skämt.
Utveckla gärna vad det är som är dumt. Extrem suboptimering är dumt, rent av idiotiskt - och det är väl det som ska vara lösningen så vitt jag förstår.
Vill du ha en lill Hitler eller stalin? Utrota människor hoppas jag verkligen är förpassat till historien. Mer än så tänker jag inte säga och hoppas att du tar bort ditt inlägg.
Undrar vem som vill axla den rollen, kanske den som kommenderar andra att ta bort sina inlägg? Förbjuda jordbruket står det, om du läser utrota människor så får du skaffa bättre glasögon.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av LarsL »

MWall skrev:
Vi är för många på jorden. Det är grundproblemet som jag ser det. Malariavaccin är nog bland det minst klimatsmarta vi tagit fram...

Nej men det borde pratas mer om det. Åtminstone på global nivå. Utan invandring så har väl Sverige fullt sjå att behålla befolkningens storlek?
Vi är på väg mot en befolkningskollaps där det blir färre unga som ska ta hand om de äldre.

Om ni vill utrota folk får det stå för er. För mig är det inte en uppoffring jag är villig att göra för miljöns skull.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av mati »

martinot skrev:
Pontus skrev:
Vara utan eller minska på antalet hundar, andra husdjur och barn? Låter hårt men det är väl typ sådant som sliter hårdast på klimatet.
Definitivt!

Saknade faktiskt det alternativet (trots att jag själv har både barn och husdjur, så finns de nog inget sämre för klimatet och miljön).
Det kan vara så. Men den som tar mina hundar ifrån mig har två val, antingen så får han ta mitt liv också eller så gör jag det själv. Det är dessutom i så fall allra bäst för klimatet. Det finns en absolut gräns för mig, och den går vid mina hundar. Jag kan avstå från bokstavligen allt, men ett liv utan hund är inget liv jag vill leva.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
tesla newbie
Inlägg: 500
Blev medlem: 01 sep 2021 15:32

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av tesla newbie »

icreate skrev:
Ett stort problem är att för få individer är beredda att avstå från sin egen välfärd. Därför behövs politisk styrning.
Det är väl självklart att ingen vill avstå från sitt eget välstånd. Har man väl fått det bättre så kommer man aldrig vilja gå med på att få det sämre. Och vad för politisk styrning menar du ska till? Varför skulle en politiker veta bättre hur människor ska leva sin liv än människorna själva? Vi behöver snarare mindre politisk styrning och mer utrymme för innovation. Man har försökt att styra folk på politisk väg tidigare och det brukar inte falla väl ut… Att vi över huvudtaget kan ge miljöbonus till bilar är ju för att det finns entreprenörer och ingenjörer som utvecklat elbilar. Politisk styrning är enligt mig ett ineffektivt sätt att lösa problemen. Prissättning av utsläpp och innovation tror jag på.
Användarvisningsbild
RagWal
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
Referralkod: ts.la/ragnar71607

Re: Vad är DU beredd att gå med på för miljöns skull?

Inlägg av RagWal »

tesla newbie skrev:
Prissättning av utsläpp och innovation tror jag på.
Hur ska det ske utan politisk styrning? Det är väl just handfast och långsiktig politik behövs.
Skriv svar