Undersökning – Berghs School of Communication

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

erikwallmark
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 nov 2021 22:58

Undersökning – Berghs School of Communication

Inlägg av erikwallmark »

Hej!
Jag samarbetar i min utbildning med ett företag som tar fram en tjänst för framtidens laddning av elbilar. Därför gör vi nu en marknadsundersökning för att samla insikter från elbilsägare, och särskilt elbilsägare som också äger egen laddbox/laddstolpe. Fyll gärna i enkäten nedan om ni vill hjälpa till. Det tar bara några få minuter. Tack på förhand!

https://forms.gle/5DzuggS5vnm21Fak6
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1770
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Undersökning – Berghs School of Communication

Inlägg av tor-ake »

Jag svarade, även om jag har svårt att se i vilken situation jag skulle vilja låna eller upplåta laddstolpe separat från själva boendet.

Vilken är den tänkta målgruppen? Personer med parkeringsplats och ladddstolpe på mer eller mindre offentlig mark? Inte vi i villaförorten väl?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Undersökning – Berghs School of Communication

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Det är ju populärt att erbjuda delningstjänster just nu.

Om du bor i större stad och hyr en garageplats med ladduttag, då kanske det kunde vara aktuellt att hyra ut den när du inte står där själv?

Som lite kuriosa, träffade en äldre man som hade haft elbil på 90-talet. Den generationen elbilar hade ju räckvidd på 5-7 mil.

Enligt honom så startades siten Uppladdning.nu av entusiaster som hängde ut en skarvsladd hemma och erbjöd andra ladda där.

Det var ju ända möjligheten då, om du skulle åka några fler mil.

Med dagens moderna elbilar och långa räckvidder så är det väl mest supersnabbladdning på långresor som saknas.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7318
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Undersökning – Berghs School of Communication

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag började också fylla i men avbröt, för att jag ser helt enkelt inte vitsen.
Vem vill stanna och ladda hemma hos någon annan? Alltså, om man inte besöker just dem? Och enbart dagtid för att på kvällen kommer de och vill ha sin plats?

Antal människor som har egen parkeringsplats i storstad nära populära besöksmål som är tillgängliga för andra besökare utan "reserverade platser endast för boende" skylt är väl tämligen minimalt.

Undersökningen borde ha en "jag ser ingen vits med det hela" valmöjlighet.

Är det e.On som har ställt till det med sin reklamkampanj?
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Undersökning – Berghs School of Communication

Inlägg av zyax »

Jag svarade men ser det som relativt meningslöst. Dock är jag inte trångsynt så att jag ser inte kan se att det skulle kunna funka i vissa fall
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
Ort: Florida
Referralkod: ts.la/olof1715

Re: Undersökning – Berghs School of Communication

Inlägg av Olof Tenghoff »

Svarade också, men har under de 9 år jag kört elbil som enda bil inte sett ett användarfall för detta. Men det betyder inte nödvändigtvis att det inte finns.

Är nyfiken eftersom behovet av destinationsladdare är enormt. Kan du förklara lite mer hur detta är tänkt, med ett konkret exempel?
Teslaägare sedan 2013
Skriv svar