Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige

Omröstningen slutade 13 apr 2016 13:00

Januari 2016
0
Inga röster
Februari 2016
1
1%
Mars 2016
8
11%
April 2016
8
11%
Maj 2016
13
18%
Juni 2016
14
20%
Juli 2016
5
7%
Augusti 2016
10
14%
September 2016
3
4%
Oktober 2016
4
6%
November 2016
3
4%
December 2016
1
1%
2017 eller senare
1
1%
 
Antal röster: 71

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av TiborBlomhall »

När tror du den första Tesla Model X levereras till en kund i Sverige?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av Svenssons »

Detta var en elak omröstning... Ska jag rösta på vad jag hoppas på eller vad jag tror är mer troligt?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av Surfaren »

Jag röstade på maj, som jag tror är tidigast möjliga månad för Sveriges del. Produktionen har ju i princip just börjat och jag tror Tesla prioriterar andra marknader för de första tillverkningsmånaderna, och sen har vi två månaders transport ovanpå det innan bilarna kommer hit.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av Teslaspolen »

Jag hoppas (och gissar på) runt mitten av våren, men frammåt juli hade inte varit allt för förvånande heller.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av bullen »

Enligt Tesla själva tidigast oktober. Mycket pga att dom måste ändra nåt med dragkroken för den europeiska marknaden. Jag gissar på januari 2017
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av Franz »

bullen skrev:
Enligt Tesla själva tidigast oktober. Mycket pga att dom måste ändra nåt med dragkroken för den europeiska marknaden. Jag gissar på januari 2017
Har du någon källa på det hela? För nya reservationer står det ju nu andra halvan av 2016 så det känns väl lite märkligt ifall sådana som reserverats för länge sedan skulle behöva avvakta något som är ett valbart tillbehör.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av bullen »

Det var vad någon tjej på Tesla i Sthlm sa jag ringde i november. La aldrig namnet på minnet. Jag reserverade i feb, dock inte signature, och det hade ju stått early 2016 länge. Så jag ringde o frågade och fick det svaret. Det var inte draget i sig utan att nummerskylten bak skulle skymmas på nåt sätt. Kommer inte ihåg exakt. Men det var iaf då jag beslutade att köpa en Modell S
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Första Tesla Model X levereras till kund i Sverige...

Inlägg av Svenssons »

bullen skrev:
Det var vad någon tjej på Tesla i Sthlm sa jag ringde i november. La aldrig namnet på minnet. Jag reserverade i feb, dock inte signature, och det hade ju stått early 2016 länge. Så jag ringde o frågade och fick det svaret. Det var inte draget i sig utan att nummerskylten bak skulle skymmas på nåt sätt. Kommer inte ihåg exakt. Men det var iaf då jag beslutade att köpa en Modell S
I november var det osäkert när USA-leveranserna skulle starta. Att det då skulle finnas säker information om när de svenska leveranserna skulle starta ser jag som osannolikt. Själva draget är nog rätt lätt att tekniskt fixa för Europa då det är utbytbart, det byråkratiska kan dock ta längre tid och vara osäkert hur lång tid men det görs ju hela tiden med nya modeller. Att skylten skulle skymma kan jag inte tänka mig om man ser på Model X:
section-checkboard-aero.jpg
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar