Ok, du "Kommer du att reservera/köpa en model 3" - varför då

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Varför tänker du reservera en model 3?

Det ska bli en 2:a bil
7
27%
Vi byter vår model S mot en modernare model 3
2
8%
Har ingen Tesla idag
17
65%
 
Antal röster: 26

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Ok, du "Kommer du att reservera/köpa en model 3" - varför då

Inlägg av mans71 »

Edit: blev konstig rubrik, gick inte att ändra. Menade:

Ok, du svarade ja på frågan "Kommer du att reservera/köpa en model 3" - varför då?

Jag är lite intresserad av den lilla beg. marknad som finns av model S, och faktiskt mer specifikt, att re-leasa en beg bil. Så frågan är, ni som troligen tänker köpa en model 3 och som idag äger en en model S, är det för att byta till modernare bil, eller är det som en 2:a bil så att ni behåller er model S?
Model S P85DL+
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Ok, du "Kommer du att reservera/köpa en model 3" - varför då

Inlägg av Surfaren »

Jag har inte alls bestämt mig för om jag faktiskt köper en 3:a, det återstår att se när det blir öppet för beställning. Men jag kommer lägga reservation för att ha ett lågt könummer oavsett. Blir det sen faktiskt ett köp så säljer jag min S. Kan inte motivera två bilar för sambon som inte har körkort. (Inte helt gratis heller att köpa ut min S och samtidigt köpa en 3:a.)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Ok, du "Kommer du att reservera/köpa en model 3" - varfö

Inlägg av Feddan »

Min plan är att köpa loss den Model S som jag kör idag när leasingperioden är slut (våren 2018). Sen tänkte jag ta Model 3 som ny leasingbil och så säljer vi frugans VW e-Up som hon har idag.

Men det är under förutsättningarna att Model 3 verkar bra och ser bra ut, samt att jag fortfarande vill ha kvar Model S.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Skriv svar