SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Mickep »

Kö hanteringen har tillverkarna i Asien redan fixat. Så tesla kan säkert kopiera.
Hur utfallet blev vet jag inte, men läst artikel om det. tror det var Kia eller Hyundai som gjort det.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av MWall »

Knix skrev:
MWall skrev:
Maw skrev:
Delta skrev:
jag kom på en bra liknelse om dagens situation vid SuC med blandade bilmärken:

DET ÄR SOM ATT LADDA DISKMASKINEN MED DUPA OCH FLATA TALLRIKER I BLANDAD ORDNING ;)
Jag brukar alltid sätta djupa tallrika från ena hållet och flata från det andra.

Samma borde fungera på SuC... ;)

Fast tänker du i fem sekunder till så förstår du att det inte kan fungera så. Bilarna kommer ju inte samtidigt. Man får ta den plats som är ledig när man kommer.
Det skulle nog ändå fungera bättre än att bara slumpmässigt välja plats. Om det är fullt kan ju bara en bil med laddporten på samma diagonal som den första som lämnar ta platsen i alla fall (om det inte är mittplatsen, och då spelar det ju ingen roll).

Kanske. Men säg att det står 8 laddare på rad. Från början står där 4 av varje på varsin sida. Sen åker de på plats 2 och 3 och öppnar då upp en plats även för en bil med lucka åt "fel håll". Vad tror du den föraren gör? Kopplar in sig på den laddare han kommer åt eller köar för att få en laddare på hans sida?
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av samuelsu »

HelectriC skrev:
väldigt tydligt att de flesta icke-Tesla ägare inte vet att Superchargers är öppna för andra. Nere i Tyskland var det inga problem med ionity, alltid ledigt, men i Norge har jag kommit till Rygge och Gol flera gånger under sommaren med vad som verkar kontinuerligt 2-5 bilar väntandes i kö. Då är det bara att köra över gatan till aldrig fullbelastade Superchargers och ladda där. Det gjorde jag, men övriga verkar inte fatta vinken. I stort sett jag och kanske någon mer icke-Tesla på Superchargers, inte fler.
Fast det handlar ju inte enbart om tillgång: jag som har Audi-kortet betalar 3,30 på Ionity och 7,50 på Tesla (varierar ju iofs), så i det läget kan en kötid på 5-10min kännas ok.
Tesla SuC är dock superbra för mig på orter där alternativet är 50kW och 6,50kr/kWh
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av HelectriC »

samuelsu skrev:
HelectriC skrev:
väldigt tydligt att de flesta icke-Tesla ägare inte vet att Superchargers är öppna för andra. Nere i Tyskland var det inga problem med ionity, alltid ledigt, men i Norge har jag kommit till Rygge och Gol flera gånger under sommaren med vad som verkar kontinuerligt 2-5 bilar väntandes i kö. Då är det bara att köra över gatan till aldrig fullbelastade Superchargers och ladda där. Det gjorde jag, men övriga verkar inte fatta vinken. I stort sett jag och kanske någon mer icke-Tesla på Superchargers, inte fler.
Fast det handlar ju inte enbart om tillgång: jag som har Audi-kortet betalar 3,30 på Ionity och 7,50 på Tesla (varierar ju iofs), så i det läget kan en kötid på 5-10min kännas ok.
Tesla SuC är dock superbra för mig på orter där alternativet är 50kW och 6,50kr/kWh
Ofta när jag laddat färdigt på SuC så står samma bilar fortfarande i kö på ionity eftersom det blivit så många saktaladdande elbilar där (ID, MG, Stellantis m.fl) och jag betalar gladeligen 3kr extra per kWh än att bränna av 30-40min i kö. Säg att jag laddar 40kWh vid ett typiskt laddstopp, då kostar det mig 120kr extra vilket är helt ok när alternativet är en familj som börjar skruva på sig, klaga och hålla på. Bara ett korvstopp kostar mer än det :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10129
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Legato »

Vi köade mindre än 10 minuter totalt på Ionity när vi körde 800 mil med runt 30 laddstopp genom Europa.

Enda gångerna det överhuvudtaget var hög beläggning var utanför Paris, ett par ggr i Tyskland samt Mantorp.

I Frankrike kostar SUC mer än 300% mer än Ionity. I övrigt ca dubbla priset. Så för oss blev det enbart SUC i nödfall.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av HelectriC »

Legato skrev:
Vi köade mindre än 10 minuter totalt på Ionity när vi körde 800 mil med runt 30 laddstopp genom Europa.

Enda gångerna det överhuvudtaget var hög beläggning var utanför Paris, ett par ggr i Tyskland samt Mantorp.

I Frankrike kostar SUC mer än 300% mer än Ionity. I övrigt ca dubbla priset. Så för oss blev det enbart SUC i nödfall.
du har inte varit i Norge förstår jag :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Knix »

MWall skrev:
Knix skrev:
MWall skrev:
Fast tänker du i fem sekunder till så förstår du att det inte kan fungera så. Bilarna kommer ju inte samtidigt. Man får ta den plats som är ledig när man kommer.
Det skulle nog ändå fungera bättre än att bara slumpmässigt välja plats. Om det är fullt kan ju bara en bil med laddporten på samma diagonal som den första som lämnar ta platsen i alla fall (om det inte är mittplatsen, och då spelar det ju ingen roll).
Kanske. Men säg att det står 8 laddare på rad. Från början står där 4 av varje på varsin sida. Sen åker de på plats 2 och 3 och öppnar då upp en plats även för en bil med lucka åt "fel håll". Vad tror du den föraren gör? Kopplar in sig på den laddare han kommer åt eller köar för att få en laddare på hans sida?
Den tar troligen plats 2 eller 3, men hur ofta händer det. Om det står någon med luckan åt "rätt håll" i kö lär ju den ha tagit plats 2 eller 3 innan om det skiljer mer än en halv minut mellan när platserna blir lediga.
Senast redigerad av Knix, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10129
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Legato skrev:
Vi köade mindre än 10 minuter totalt på Ionity när vi körde 800 mil med runt 30 laddstopp genom Europa.

Enda gångerna det överhuvudtaget var hög beläggning var utanför Paris, ett par ggr i Tyskland samt Mantorp.

I Frankrike kostar SUC mer än 300% mer än Ionity. I övrigt ca dubbla priset. Så för oss blev det enbart SUC i nödfall.
du har inte varit i Norge förstår jag :D
Nej, det hade varit en rätt dryg omväg.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av dfa »

samuelsu skrev:
Fast det handlar ju inte enbart om tillgång: jag som har Audi-kortet betalar 3,30 på Ionity och 7,50 på Tesla (varierar ju iofs), så i det läget kan en kötid på 5-10min kännas ok.
Tesla SuC är dock superbra för mig på orter där alternativet är 50kW och 6,50kr/kWh

Ganska så OT, men jag flikar in här att när jag kollade på hur mycket jag laddat över 12 månader på Ionity med Audikortet så var totalen 548kWh vilket resulterade i ett snittpris på runt 7,4kr/kWh när man inkluderar månadsavgiften. 4 av 12 månader hade jag inte laddat något alls.
Har sagt upp det nu då mina 12 månader löpte ut, och tänker använda SuC istället.
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av samuelsu »

dfa skrev:
samuelsu skrev:
Fast det handlar ju inte enbart om tillgång: jag som har Audi-kortet betalar 3,30 på Ionity och 7,50 på Tesla (varierar ju iofs), så i det läget kan en kötid på 5-10min kännas ok.
Tesla SuC är dock superbra för mig på orter där alternativet är 50kW och 6,50kr/kWh
Ganska så OT, men jag flikar in här att när jag kollade på hur mycket jag laddat över 12 månader på Ionity med Audikortet så var totalen 548kWh vilket resulterade i ett snittpris på runt 7,4kr/kWh när man inkluderar månadsavgiften. 4 av 12 månader hade jag inte laddat något alls.
Har sagt upp det nu då mina 12 månader löpte ut, och tänker använda SuC istället.
Stark poäng där. Jag gjorde ett litet överslag och chansade på att testa audikortet ett år utan att veta något om Ionity. På hemresan då jag hämtade bilen laddade jag 229kWh, och köade 2 minuter i Gränna - så det började ju bra iaf...
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 562
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Elmil »

:!: Intressant.
Nu ser det ut som att Tesla sänkt priset för laddning av icke-Tesla via medlemskap.. Exempelvis kostar Hudiksvall och Söderhamn nu 3:45/kWh mot 4:15 för oss stackars Teslaägare.. :? ;) Sänkningar även i söder. Får väl hoppas att det kommer till Teslabilar också så småningom.. :lol:
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av mikebike »

Elmil skrev:
:!: Intressant.
Nu ser det ut som att Tesla sänkt priset för laddning av icke-Tesla via medlemskap.. Exempelvis kostar Hudiksvall och Söderhamn nu 3:45/kWh mot 4:15 för oss stackars Teslaägare.. :? ;) Sänkningar även i söder. Får väl hoppas att det kommer till Teslabilar också så småningom.. :lol:
Märkligt... :roll:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
roffe_s
elbilist
Inlägg: 615
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av roffe_s »

Elmil skrev:
:!: Intressant.
Nu ser det ut som att Tesla sänkt priset för laddning av icke-Tesla via medlemskap.. Exempelvis kostar Hudiksvall och Söderhamn nu 3:45/kWh mot 4:15 för oss stackars Teslaägare.. :? ;) Sänkningar även i söder. Får väl hoppas att det kommer till Teslabilar också så småningom.. :lol:
Själv väntar jag mer på att Tesla följer andra länder och öppnar samtliga SuC. I min närhet är det Skellefteå och Töre som vore mumma för enstaka laddningar. Ska vi gissa att det sker under andra halvåret? :)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Niklas Z »

roffe_s skrev:
Själv väntar jag mer på att Tesla följer andra länder och öppnar samtliga SuC. I min närhet är det Skellefteå och Töre som vore mumma för enstaka laddningar. Ska vi gissa att det sker under andra halvåret? :)
Vad menar du med följer andra länder? Det är väl få länder i Europa där Tesla öppnat alla SuC? I Nederländerna är det kanske så, men inte Danmark, Tyskland, Norge, Italien, Belgien, Frankrike, UK, Österrike mfl.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Off Grid Byggaren »

mikebike skrev:
Elmil skrev:
:!: Intressant.
Nu ser det ut som att Tesla sänkt priset för laddning av icke-Tesla via medlemskap.. Exempelvis kostar Hudiksvall och Söderhamn nu 3:45/kWh mot 4:15 för oss stackars Teslaägare.. :? ;) Sänkningar även i söder. Får väl hoppas att det kommer till Teslabilar också så småningom.. :lol:
Märkligt... :roll:
Priserna varierar väl timme för timme på SuC beroende på förväntad beläggning?

Halmstad SuC kostar just nu 5,80 för medlemmar.
roffe_s
elbilist
Inlägg: 615
Blev medlem: 27 sep 2020 13:13

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av roffe_s »

Niklas Z skrev:
roffe_s skrev:
Själv väntar jag mer på att Tesla följer andra länder och öppnar samtliga SuC. I min närhet är det Skellefteå och Töre som vore mumma för enstaka laddningar. Ska vi gissa att det sker under andra halvåret? :)
Vad menar du med följer andra länder? Det är väl få länder i Europa där Tesla öppnat alla SuC? I Nederländerna är det kanske så, men inte Danmark, Tyskland, Norge, Italien, Belgien, Frankrike, UK, Österrike mfl.
Det är delvis rätt, de har öppnat samtliga i NL men successivt ökat antalet öppna stationer i bl a Norge. Personligen tror jag samtliga öppnar så småningom men sannolikt är en realistisk förhoppning under det närmaste halvåret att ytterligare en omgång stationer med rimlig beläggning öppnas. Kaoset verkar ju utebli även här :)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Niklas Z »

roffe_s skrev:
Niklas Z skrev:
roffe_s skrev:
Själv väntar jag mer på att Tesla följer andra länder och öppnar samtliga SuC. I min närhet är det Skellefteå och Töre som vore mumma för enstaka laddningar. Ska vi gissa att det sker under andra halvåret? :)
Vad menar du med följer andra länder? Det är väl få länder i Europa där Tesla öppnat alla SuC? I Nederländerna är det kanske så, men inte Danmark, Tyskland, Norge, Italien, Belgien, Frankrike, UK, Österrike mfl.
Det är delvis rätt, de har öppnat samtliga i NL men successivt ökat antalet öppna stationer i bl a Norge. Personligen tror jag samtliga öppnar så småningom men sannolikt är en realistisk förhoppning under det närmaste halvåret att ytterligare en omgång stationer med rimlig beläggning öppnas. Kaoset verkar ju utebli även här :)
Det är ju möjligt, men i t ex Tyskland, Frankrike och UK, är majoriteten av stationerna "Tesla only". I dessa länder är det långt kvar till att alla öppnar, så jag har svårt att se att det finns något mönster som Sverige är på väg att följa efter.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Goja
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 apr 2022 21:32

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Goja »

Såg någonstans att SUC bara tar betalt för de kWh som levereras till bilen. Dvs exklusive förluster. Stämmer det och gäller det även andra bilar än Tesla?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av MWall »

Goja skrev:
Såg någonstans att SUC bara tar betalt för de kWh som levereras till bilen. Dvs exklusive förluster. Stämmer det och gäller det även andra bilar än Tesla?

Tror det är ändrat nu och man får betala för alla kWh som lämnar laddaren.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av OfarligTesla »

Goja skrev:
Såg någonstans att SUC bara tar betalt för de kWh som levereras till bilen. Dvs exklusive förluster. Stämmer det och gäller det även andra bilar än Tesla?
Tror alla operatörer tar betalt för vad som levereras till bilen, det är inte exklusive alla förluster utan bara exklusive laddarens förluster. De har såklart höjt priset för att ta höjd för laddarens förluster ändå så det spelar ingen roll.
Användarvisningsbild
falmarkspeter
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 09 jan 2022 22:52

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av falmarkspeter »

Elmil skrev:
:!: Intressant.
Nu ser det ut som att Tesla sänkt priset för laddning av icke-Tesla via medlemskap.. Exempelvis kostar Hudiksvall och Söderhamn nu 3:45/kWh mot 4:15 för oss stackars Teslaägare.. :? ;) Sänkningar även i söder. Får väl hoppas att det kommer till Teslabilar också så småningom.. :lol:
Rätta mig om jag har fel men 3,45 kr/kWh på nämnda SuCar ÄR väl det priset Teslaägare betalar samt icke Tesla ägare som köpt abonnemang?
Det högre priset är Drop-in för icke Teslaägare som INTE köpt abonnemang.
Det verkar för övrigt vara 3,45 kr/kWh längs hela norrlandskusten just nu.
Nu har jag inte laddat på SuC på ett tag. Men i navigatorn anges 3,45 kr/kWh på Skellefteå SuC som är den närmaste för mig. Skulle vara märkligt om det priset som visas i min bil INTE skulle gälla för mig...
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Remuz »

Ladder just nu ps2 i Linköping, men laddningen avbryts hela tiden efter 1-10min med texten fel i ps2 och i teslaappen säger den laddning avbröts, välj en annan. När jag laddade i Ulricehamn i tisdags funkade det hur bra som helst och även på MER i Mjölby. Någon som har ett uppslag på detta? Sitter kvar i bilen nu så jag kan starta om hela tiden men planen var ju att äta något
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av taliz »

Remuz skrev:
Ladder just nu ps2 i Linköping, men laddningen avbryts hela tiden efter 1-10min med texten fel i ps2 och i teslaappen säger den laddning avbröts, välj en annan. När jag laddade i Ulricehamn i tisdags funkade det hur bra som helst och även på MER i Mjölby. Någon som har ett uppslag på detta? Sitter kvar i bilen nu så jag kan starta om hela tiden men planen var ju att äta något
Prova annan laddare?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 562
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Elmil »

falmarkspeter skrev:
Elmil skrev:
:!: Intressant.
Nu ser det ut som att Tesla sänkt priset för laddning av icke-Tesla via medlemskap.. Exempelvis kostar Hudiksvall och Söderhamn nu 3:45/kWh mot 4:15 för oss stackars Teslaägare.. :? ;) Sänkningar även i söder. Får väl hoppas att det kommer till Teslabilar också så småningom.. :lol:
Rätta mig om jag har fel men 3,45 kr/kWh på nämnda SuCar ÄR väl det priset Teslaägare betalar samt icke Tesla ägare som köpt abonnemang?
Det högre priset är Drop-in för icke Teslaägare som INTE köpt abonnemang.
Det verkar för övrigt vara 3,45 kr/kWh längs hela norrlandskusten just nu.
Nu har jag inte laddat på SuC på ett tag. Men i navigatorn anges 3,45 kr/kWh på Skellefteå SuC som är den närmaste för mig. Skulle vara märkligt om det priset som visas i min bil INTE skulle gälla för mig...
Det tog flera dagar innan priserna uppdaterades i bilen, därav farhåga att Tesla fått för sig att uppmuntra alla utom sina egna bilar - man blir inte längre förvånad så att säga.. Men nu är vi med igen :)
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!

Inlägg av Maw »

Remuz skrev:
Ladder just nu ps2 i Linköping, men laddningen avbryts hela tiden efter 1-10min med texten fel i ps2 och i teslaappen säger den laddning avbröts, välj en annan. När jag laddade i Ulricehamn i tisdags funkade det hur bra som helst och även på MER i Mjölby. Någon som har ett uppslag på detta? Sitter kvar i bilen nu så jag kan starta om hela tiden men planen var ju att äta något
Någon enstaka gång när jag varit tvungen att hålla upp hantaget vid laddningens start så har laddningen avbrutits efter typ 10 min för mig. Då har det hjälpt att se till att handtaget är ordentligt inskjutet och samtidigt har jag klämt in gymmiskyddet under handtaget för att trycka upp det. Jag tycker att det verkar som att slitna eller trasiga/spruckna handtag är orsaken eller att gummiskyddets fäste har hamnat så handtaget inte gått in ordentligt.
Skriv svar