Re: SuperChargers i Sverige 2015-2016
Postat: 10 sep 2016 16:18
De får skynda på om de vill hinna bygga nån till längre norrut. Winter is Coming.
Det var snabbt jobbat! Två timmar efter varning om att vintern kommer så har de fått upp laddare i en stad till!Jojje167 skrev:Titta här då! Byggs i Örnsköldsvik också!
Inte hört att det skall bli någon SuperCharger i Norrköping inom närmaste året. Antagligen är det en annan laddare, förhoppningsvis snabbladdare.tobbeturbo skrev:Då jag inte orkar läsa igenom 78 sidor här, så frågar jag rakt ut istället. Nån som hört något om supercharge i Norrköping?
Tjejens föräldrar sa att de höll på att sätta upp nånstans men tror bara det var någon annan laddstation. Tror t.o.m det var i ett P-hus. Nån som vet nåt? För jag hittar inget när jag söker på't.
Härligt! Nu börjar det arta sig på riktigt!Jojje167 skrev:Titta här då! Byggs i Örnsköldsvik också!
Super! Ser ut att vara fyra platser men tre laddare. Kanske förberett för två platser till framöver?JFAH skrev:Har någon skickat en uppdatering till supercharge.info? Jag skickade in uppgifterna i vart fall... Härligt. Minns en snöig natt 96 när jag passerade denna mack och min startmotor trillade ned på tvärbalken fram i bilen. Härliga tider...
Jag har kontaktat Tesla och de hälsar att: "Vi har ringt OKQ8 och det var någon som ställt de där tillfälligt för att de håller på att gräva om på den plats där gasolen brukar stå. De kommer att ringa en krankille på måndag som kan komma och flytta dessa för det fanns ingen tillgänglig nu i helgen."Jojje167 skrev:
Min önskelista är följande:Andreasson skrev:Härligt! Nu börjar det arta sig på riktigt!
Det börjar kännas bra nu! Önskelistan just nu är nog:
1. Göteborg eller omnejd
2. Avesta/Borlänge
3. Luleå
4. Katrineholm
5. Skellefteå
6. Vilhelmina
7. Gällivare
Behövs det verkligen en i Karlskrona, räcker det inte med Kalmar och Kristianstad eller bör de stå tätare? Eller tänker du för de som ska till eller kommer från Växjö mm?Svenssons skrev:Min önskelista är följande:Andreasson skrev:Härligt! Nu börjar det arta sig på riktigt!
Det börjar kännas bra nu! Önskelistan just nu är nog:
1. Göteborg eller omnejd
2. Avesta/Borlänge
3. Luleå
4. Katrineholm
5. Skellefteå
6. Vilhelmina
7. Gällivare
1. Piteå (E4)
2. Karlskrona (E22)
3. Töre (E4/E10)
4. Jönköping (E4/40)
5. Storuman (E12/E45)
6. Växjö (23/25/27/30/37)
7. Gällivare (E45/E10)
8. Kungälv (E6/E45)
9. Torsby (E16/E45)
10. Hemavan Tärnaby (E12)
Platserna är ungefärliga, bör inte vara exakt i staden. Min lista utgår inte heller direkt efter mina egna körmönster utan mer efter vad jag tror skulle vara bra för att knyta ihop SuC-laddnätverket mellan länderna och få fler att kunna köra helt utan andra laddare än SuC.
Vettesjutton hur sugna de är på att ha en i Göteborg. Bättre med destinationsladdare i storstäderna, plus att det faktiskt börjar komma upp gott om vanliga snabbladdare här nu. Jönköping tror jag också är lite iffy även om jag skulle uppskattat den för egen del - men det är ju inte alls många mil från Ödeshög. Jag tror Ulricehamn eller ännu mer Borås isåfall för att liksom knyta ihop rutten mellan Ödeshög och Göteborg.Svenssons skrev:Min önskelista är följande:Andreasson skrev:Härligt! Nu börjar det arta sig på riktigt!
Det börjar kännas bra nu! Önskelistan just nu är nog:
1. Göteborg eller omnejd
2. Avesta/Borlänge
3. Luleå
4. Katrineholm
5. Skellefteå
6. Vilhelmina
7. Gällivare
1. Piteå (E4)
2. Karlskrona (E22)
3. Töre (E4/E10)
4. Jönköping (E4/40)
5. Storuman (E12/E45)
6. Växjö (23/25/27/30/37)
7. Gällivare (E45/E10)
8. Kungälv (E6/E45)
9. Torsby (E16/E45)
10. Hemavan Tärnaby (E12)
Platserna är ungefärliga, bör inte vara exakt i staden. Min lista utgår inte heller direkt efter mina egna körmönster utan mer efter vad jag tror skulle vara bra för att knyta ihop SuC-laddnätverket mellan länderna och få fler att kunna köra helt utan andra laddare än SuC.
Sant, Karlskrona är nog lite överkurs men tycker inte att man där ska vara beroende av en privat FastCharger, skulle vara bra om Tesla kunde sätta upp ett par SuperChargers bredvid de två FastChargers som finns där.vigge50 skrev:Behövs det verkligen en i Karlskrona, räcker det inte med Kalmar och Kristianstad eller bör de stå tätare? Eller tänker du för de som ska till eller kommer från Växjö mm?
Jag menade även utan fastchargern, behövs det verkligen SuperCharger var tionde mil? Det är längre sträcka mellan Gävle och Sundsvall än mellan Kalmar och Kristianstad så i så fall borde Tesla sätta upp en i Hudriksvall också. Sen behövs det väll även en ny mellan Sundsvall och Krokum eller vad är det optimala avståndet mellan Superchargers?Svenssons skrev:Sant, Karlskrona är nog lite överkurs men tycker inte att man där ska vara beroende av en privat FastCharger, skulle vara bra om Tesla kunde sätta upp ett par SuperChargers bredvid de två FastChargers som finns där.vigge50 skrev:Behövs det verkligen en i Karlskrona, räcker det inte med Kalmar och Kristianstad eller bör de stå tätare? Eller tänker du för de som ska till eller kommer från Växjö mm?
Inte än. Det viktiga i min mening är yttäckning till att börja med. Gävle-Sundsvall är väl i kanske i längsta laget för att vara bekvämt med en Model X 60D med husvagn en kall vinterdag, men innan Europa är täckt kan man avvakta med förtätning tycker jag.vigge50 skrev:Jag menade även utan fastchargern, behövs det verkligen SuperCharger var tionde mil? Det är längre sträcka mellan Gävle och Sundsvall än mellan Kalmar och Kristianstad så i så fall borde Tesla sätta upp en i Hudriksvall också. Sen behövs det väll även en ny mellan Sundsvall och Krokum eller vad är det optimala avståndet mellan Superchargers?
Var i Örnsköldsvik?I Am Titanium skrev:Det gick fortare än beräknat, nu har man börjat bygga i Ö-vik också!
Åker ofta mellan Umeå-Sundsvall så en laddare i Örnsköldsvik vore bra.I Am Titanium skrev:Det gick fortare än beräknat, nu har man börjat bygga i Ö-vik också!
Kolla sida 79 i denna trådMonark1954 skrev:Var i Örnsköldsvik?I Am Titanium skrev:Det gick fortare än beräknat, nu har man börjat bygga i Ö-vik också!
Åker förbi i eftermiddag dock utan eldrift.