Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Suc i Enköping, Sveriges största!

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: Suc i Enköping, Sveriges största!

Inläggav kallekula » 24 apr 2018 13:59

Svenssons skrev:
kallekula skrev:
AnteF skrev:Hur stor då? Jag åker förbi där imorrn och kan kika hur det ser ut. Enköping vore riktigt mys för mig som åker upp till päronen i Falun lite då och då.

På den turen behöver du väl knappats ladda i Enköping? :shock:

Sollentuna - Falun är inget som min bil klarar av ToR i alla fall. Det är på gränsen enkel väg om man inte laddat till 100% eller kör i motorvägsfart. Misstänker att många från mitten av Norge också kommer vara glada i laddaren om de ska till Stockholm.

ToR nä. Men jag brukar vara tvungen stanna några timmar hos mina föräldrar så då kan man ju bemöda sig plugga i sladden. :)
kallekula

Inläggav Teslaägare Svenssons » 24 apr 2018 14:12

kallekula skrev:
Svenssons skrev:
kallekula skrev:
AnteF skrev:Hur stor då? Jag åker förbi där imorrn och kan kika hur det ser ut. Enköping vore riktigt mys för mig som åker upp till päronen i Falun lite då och då.

Sollentuna - Falun är inget som min bil klarar av ToR i alla fall. Det är på gränsen enkel väg om man inte laddat till 100% eller kör i motorvägsfart. Misstänker att många från mitten av Norge också kommer vara glada i laddaren om de ska till Stockholm.

ToR nä. Men jag brukar vara tvungen stanna några timmar hos mina föräldrar så då kan man ju bemöda sig plugga i sladden. :)

Kan man endast ladda enfas där så skulle min bil behöva ladda minst 20 timmar, troligen närmare 30 timmar för att komma tillbaka till Stockholm. För trefas 16A så skulle det räcka med 7-8 timmar. Bilen får inte användas under tiden då dock. Kan helt klart se behov av laddare mellan Stockholm och Falun. Ska jag köra längre bort än 15 mil enkel väg så vill jag ha möjlighet att ladda snabbt längs vägen, är det 10-15 mil så kanske jag kan klara mig på långsam laddare om det finns i närheten där jag ska stanna.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare AnteF » 24 apr 2018 15:43

kallekula skrev:

Beror ju på. Jag kan inte ladda hos päronen i Falun och är beroende utav Chademon på Ica Maxi (som ofta är upptagen) eller att jag står ett längre tag vid en 11kw-stolpe inne i stan (vilket inte är kul om jag inte skall in å göra nåt). Med en SuC i Enköping blir den problematiken mindre.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://ts.la/andreas5271
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 24 apr 2018 15:45

Brukar man inte köra Stockholm - Falun via Gävle? Så jag skulle göra oavsett biltyp iaf.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AnteF » 24 apr 2018 15:46

OfarligTesla skrev:Brukar man inte köra Stockholm - Falun via Gävle? Så jag skulle göra oavsett biltyp iaf.

Då missar jag ju konditoriet i Norberg?

(vägen via Gävle är sjukt tråkig kontra den via Enköping).
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 24 apr 2018 15:51

AnteF skrev:
OfarligTesla skrev:Brukar man inte köra Stockholm - Falun via Gävle? Så jag skulle göra oavsett biltyp iaf.

Ahh okej, jag föredrar själv motorväg så mycket som möjligt så kanske därför. Oftast lättare att öka på hastigheten lite då också.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AnteF » 24 apr 2018 15:54

OfarligTesla skrev:
AnteF skrev:

Ahh okej, jag föredrar själv motorväg så mycket som möjligt så kanske därför. Oftast lättare att öka på hastigheten lite då också.

Det köper jag, dock så är det rätt bra väg nu mellan Enköping-Falun. Än bättre blir det när de byggt klart klart 2+1-vägen mellan Enköping och Sala vilket sker snart hoppas jag.

Sen är jag Dalmas. Gävle är en riktig håla man skyr som pesten. :mrgreen:

Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 24 apr 2018 20:07

AnteF skrev:
kallekula skrev:

Beror ju på. Jag kan inte ladda hos päronen i Falun och är beroende utav Chademon på Ica Maxi (som ofta är upptagen) eller att jag står ett längre tag vid en 11kw-stolpe inne i stan (vilket inte är kul om jag inte skall in å göra nåt). Med en SuC i Enköping blir den problematiken mindre.

Typ den enda CHAdeMOn jag laddat på hittills :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare AnteF » 25 apr 2018 11:50

Var precis förbi Dinners och tjyvlyssnade lite på folk som stod å snackade utanför. 16 Superchargers skall byggas och byggandet skall starta när som helst. Bygglov är klart och de skall byggas bakom Dinners-byggnaden. Fet station minst sagt om det jag hörde stämmer. :)

Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Teslaspolen » 25 apr 2018 11:54

Någon som tipsar supercharge.info?
Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Referralkod: hans816

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers