Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

SuC nära Norrköping?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: SuC nära Norrköping?

Inläggav chaffis75 » 05 jan 2019 07:40

Jeppe_E skrev:
frippe skrev:Laholm brukar vara ganska utnyttjad under sommarmånaderna. Fast den har inte varit öppen så länge så svårt att säga hur pass utnyttjad den kommer att bli övrig tid.

Ja, det är alla dryga stockholmare som kommer ner och semestrar i Mellbystrand/Båstad ;) :lol: :twisted:

Tänkte de man sa inget :D :lol:
Nissan Leaf som andra bil
Reserverad Modell 3 som ska ersätta vår Volvo V60
Vimla Tipslänk för 10 KR rabatt/månad https://vimla.se/?201608181139169431
chaffis75

Inläggav hooked » 05 jan 2019 11:25

Jeppe_E skrev:
frippe skrev:Laholm brukar vara ganska utnyttjad under sommarmånaderna. Fast den har inte varit öppen så länge så svårt att säga hur pass utnyttjad den kommer att bli övrig tid.

Ja, det är alla dryga stockholmare som kommer ner och semestrar i Mellbystrand/Båstad ;) :lol: :twisted:

Trist attityd som inte räddas med några smileys på slutet.

Är väl rätt självklart att det är Norrmännen som kör söderut under sommarsemestern.
hooked

Inläggav Teslaägare Jeppe_E » 05 jan 2019 11:38

hooked skrev:
Jeppe_E skrev:

Trist attityd som inte räddas med några smileys på slutet.

Är väl rätt självklart att det är Norrmännen som kör söderut under sommarsemestern.

Ja, eller så kan man ta det för vad det är, ett skämt. Men du tog uppenbarligen åt dig, så förlåt.

Men nej, jag har aldrig sett så många teslor som när jag cyklar genom Mellbystrand/Båstad under sommarmånaderna. Sedan ligger ju SuC Mellbystrand bra till. Men byn är ju tvärdöd under vintern :)

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 (2019) - Levererad den 24/5 (2019)

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Referralkod: jesper15749

Inläggav Teslaägare AKarlsson » 05 jan 2019 20:27

Det är inte helt oproblematiskt att få fram ström till en tomt. EON behövde typ 6 månader för att gräva fram en 80A till ett projekt jag gjorde. En sån stor anläggning på "fel" ställe kan de säkert sinka 12 månader
Användarvisningsbild
AKarlsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kalle » 20 mar 2019 10:41

Hoppas förseningen gör att de blir en SC V3 i norpan nu, de hadde varit coolt :)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare default » 20 mar 2019 19:23

Kalle skrev:Hoppas förseningen gör att de blir en SC V3 i norpan nu, de hadde varit coolt :)

Hoppas såklart detsamma och det känns inte otroligt att det är därför man dragit ut på det. Tyvärr skulle väl inte V3 komma till EU förrän tidigast Q4. Förstår inte riktigt varför det ska ta sådan tid, att öka takten på produktion av laddare känns i sammanhanget hyffsat enkelt
Användarvisningsbild
Teslaägare

Referralkod: fredrik27419

Inläggav Teslaägare bat » 20 mar 2019 19:39

Kan tänka mig att det är en hel del certifierangar som ska dras igenom för denna typ av produkt. Tar mycket tid och delvis oberäkneligt.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Referralkod: gustav6151

Inläggav Teslaägare default » 20 mar 2019 20:29

Produkten finns ju redan och certifiering borde bara behöva ske en gång inom EU så jag tror inte det är problemet. Väntar dock gärna, vore snöpligt om det blev en V2 nu.

Sist jag passerade Klinga så svängde jag faktiskt av och letade efter spår men kunde inte se några tecken på byggstart. Detta var ca en månad sen.
Användarvisningsbild
Teslaägare

Referralkod: fredrik27419

Inläggav Teslaägare Hertsh » 30 mar 2019 11:46

Någon som sett något?

Min säljare på MoS sa att det byggdes och att den troligen kommer ligga bredvid platinum cars men han var inte säker. Känns mer som en gissning än sanning...
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare

Referralkod: christian15174

Inläggav Teslaägare taliz » 30 mar 2019 12:02

Hertsh skrev:Någon som sett något?

Min säljare på MoS sa att det byggdes och att den troligen kommer ligga bredvid platinum cars men han var inte säker. Känns mer som en gissning än sanning...

Vore perfekt. De som går å tittar på dyra avgasbilar där tvingas se framtiden i ögonvrån. ;)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers