Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers
Postat: 10 mar 2019 08:31
Bytte några ord med Blomkvist i veckan ang hans Fastchargers i Karlskrona. Ingen ombyggnad planerad
TristWeirdoz skrev:Bytte några ord med Blomkvist i veckan ang hans Fastchargers i Karlskrona. Ingen ombyggnad planerad
Är det enda SUCen i Sverige helt utan CCS nu? Undrar varför, är det enbart pga beläggningen tros? Svårt att förlita sig på laddarna vid SC.bjelkeman skrev:Och inte Bredden/InfraCity. Hmm. Vill de inte ha taxi körandes Model 3?
Det är väl inte helt oproblematiskt eftersom det vara ryms en kontakt idag så man har både TYPE-2 och Telas egen i samma så att säga. Ska man bygga om måste den ju ha både CCS och type-2.Ernst skrev:Kommer 2019 Model S/X longrange och performance få ladduttag för CSS som M3 så man slipper handsken?
CCS i Europa är typ 2 med två extra ledare för likström, så det enda problemet, liksom för Model 3, är att man inte kan ladda på gamla typen av superladdarkontakt.AKarlsson skrev:Det är väl inte helt oproblematiskt eftersom det vara ryms en kontakt idag så man har både TYPE-2 och Telas egen i samma så att säga. Ska man bygga om måste den ju ha både CCS och type-2.Ernst skrev:Kommer 2019 Model S/X longrange och performance få ladduttag för CSS som M3 så man slipper handsken?
De löser kanske detta men det är inte bara att byta kontakt.
Tyvärr lyckades artikelförfattaren blanda ihop SuC/CCS med SuC v3, 250kW laddning för Model 3 etc.fth skrev:
En i Uddevalla verkar inte vara klar/trasig, var täckt med plast vid lunch idag.Alfred skrev:Laddade i Uddevalla igår vid lunchtid. Då var det folk där och konverterade återstående stall, så vid det här laget har samtliga CCS. Detsamma har redan hänt i Arboga, så verkar som de håller gott tempo och gör om samtliga stolpar nu på andra varvet av ombyggnationen. Laddade i Jung på vägen hem och även där har samtliga stolpar CCS nu.
Om något lär de väl stänga den stationen? Den är ju mer eller mindre meningslös för långresor och ockuperas av massa taxis.bjelkeman skrev:Fortfarande inget vid Bredden/InfraCity.
Den på Taxiplan är för Taxibilar men jag har laddat där utan problem.Bod skrev:Hur är det med den på Arlanda? Någon som vet?
Står i appen och i bilen att det finns 20 att tillgå nu, dock är 10st fortfarande täckta med plastpåsar/skydd.R2D2 skrev:Verkar som att de uppdaterar alla i Ulricehamn, vissa har påsar över sig. Jag klämde lite och det var 2st kablar under de flesta
Jag har laddat ett par ggr utanför SC i Bredden (2st CCS) och det har varit flera M3 där samtidigt. Vad jag förstår så finns det en del som inte har möjlighet att ladda hemma, bor tex i lägenhet och har inte tillgång till uttag. Tror alla de skulle uppskatta lite SuC i närområdet.OfarligTesla skrev:Om något lär de väl stänga den stationen? Den är ju mer eller mindre meningslös för långresor och ockuperas av massa taxis.bjelkeman skrev:Fortfarande inget vid Bredden/InfraCity.
Dessutom så har ju Tesla sagt att de ska ha ”Urban Superchargers” där dessa kan passa in (även om de är normala). Gradvis så får ju mer och mer Tesla ägare betala för strömmen, så varför inte ha dessa med CCS också?epatel skrev:Jag har laddat ett par ggr utanför SC i Bredden (2st CCS) och det har varit flera M3 där samtidigt. Vad jag förstår så finns det en del som inte har möjlighet att ladda hemma, bor tex i lägenhet och har inte tillgång till uttag. Tror alla de skulle uppskatta lite SuC i närområdet.OfarligTesla skrev:Om något lär de väl stänga den stationen? Den är ju mer eller mindre meningslös för långresor och ockuperas av massa taxis.bjelkeman skrev:Fortfarande inget vid Bredden/InfraCity.