Attans, skulle precis lägga in det här med men du hann skärmdumpa mitt inlägg om Sundsvall väst innan
Kan väl lägga till att det tog ganska precis 2 veckor att bygga denna laddstation med totalt 16st platser, men 4st av dessa är bara förberedda ännu. Har sett att det jobbats väldigt sena kvällar, även över midsommarhelgen för att hinna klart till slutet av Q2 som var deadline och de hann med 2 timmars marginal!
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Attans, skulle precis lägga in det här med men du hann skärmdumpa mitt inlägg om Sundsvall väst innan
Kan väl lägga till att det tog ganska precis 2 veckor att bygga denna laddstation med totalt 16st platser, men 4st av dessa är bara förberedda ännu. Har sett att det jobbats väldigt sena kvällar, även över midsommarhelgen för att hinna klart till slutet av Q2 som var deadline och de hann med 2 timmars marginal!
Gott att de höll planen att vara klara inom Q2!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Hogstorp V3 ser inte ut att vara alltför långt borta.
Ser lovande ut!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Attans, skulle precis lägga in det här med men du hann skärmdumpa mitt inlägg om Sundsvall väst innan
Kan väl lägga till att det tog ganska precis 2 veckor att bygga denna laddstation med totalt 16st platser, men 4st av dessa är bara förberedda ännu. Har sett att det jobbats väldigt sena kvällar, även över midsommarhelgen för att hinna klart till slutet av Q2 som var deadline och de hann med 2 timmars marginal!
Gott att de höll planen att vara klara inom Q2!
Fast nu har Sundsvall Väst försvunnit från kartan!
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Du förlorar inte många minuter på att köra via västra, särskilt inte om din bil kan ta emot V3-laddning. Jag gissar att det har med inställningarna i ABRP som du satt - den räknar ut tiden det tar och om västra ger snabbare resa väljer den det. Lek lite med laddstoppsinställningarna och se vad som händer.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Det märkliga är att enligt hemsidan är det tvärtom!
Sundsvall Norr finns med, men inte Sundsvall Väst.
Det är ingen fara med att korsa Bergsgatan/E14 där, p.g.a. omledningen av E14.
Åkte förbi Söderhamn 26 juli. Än så länge finns inga tecken på att något arbete har påbörjats på platsen. V3-laddning i Söderhamn blir hur som helst riktigt bra när det blir klart.
Tesla model Y LR AWD vit + vit + 20" induction 20211209
Tesla model 3 LR AWD svart + svart + 18" aero 2019-2022
Nissan Leaf 40kWh 2018-2021
Renault Zoe 22kWh 2015-2018
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok. Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.
Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.
Jag noterade nytt rekord på Sundsvall West häromdan, 240 kW. Dock "bara" 120 kW efter 5 minuter, men jag fick en rejäl påfyllning medan jag gick till ICA och handlade.
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.
Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.
Jag noterade nytt rekord på Sundsvall West häromdan, 240 kW. Dock "bara" 120 kW efter 5 minuter, men jag fick en rejäl påfyllning medan jag gick till ICA och handlade.
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.
Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.
Jag noterade nytt rekord på Sundsvall West häromdan, 240 kW. Dock "bara" 120 kW efter 5 minuter, men jag fick en rejäl påfyllning medan jag gick till ICA och handlade.
Har du 5 minuter med 240 kW så är det 20 kWh…
Ja, jag fick 50% medan jag handlade. Helt ok.
Ungefär 1800 km/tim som mest.
ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr )
Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.
Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.
Jag noterade nytt rekord på Sundsvall West häromdan, 240 kW. Dock "bara" 120 kW efter 5 minuter, men jag fick en rejäl påfyllning medan jag gick till ICA och handlade.
Har du 5 minuter med 240 kW så är det 20 kWh…
Ja, jag fick 50% medan jag handlade. Helt ok.
Ungefär 1800 km/tim som mest.
20210731_135935.jpg
Du har väl det mindre, långsammare, LG-batteriet också?
Verkar som de skruvat upp rätt bra hastighet på det.
2021 med 580 km WLTP.
Jag är inte alldeles nöjd med laddhastigheten. Detta var första gången jag var över 150 kW, och det var bara i 5 minuter.
24 grader varmt ute, förvärmning och 14% SoC.
Normalt får jag under 100 kW i snitt från 20 till 80%. Det är ju ganska långt från de angivna 250 kW, men det är väl som med bredband mm. De menar "upp till".
Frågan är hur stor skillnaden är i praktiken mellan en Model 3 med 250 kW max laddeffekt och t.ex. en Enyaq med 125 kW max?
Laddar 3:an verkligen dubbelt så fort?
2021 med 580 km WLTP.
Jag är inte alldeles nöjd med laddhastigheten. Detta var första gången jag var över 150 kW, och det var bara i 5 minuter.
24 grader varmt ute, förvärmning och 14% SoC.
Normalt får jag under 100 kW i snitt från 20 till 80%. Det är ju ganska långt från de angivna 250 kW, men det är väl som med bredband mm. De menar "upp till".
Frågan är hur stor skillnaden är i praktiken mellan en Model 3 med 250 kW max laddeffekt och t.ex. en Enyaq med 125 kW max?
Laddar 3:an verkligen dubbelt så fort?
250kw är ju toppeffekt.
Det tar 23min att ladda 10-80% på Model 3, en minut långsammare än Porsche Taycan.
Med ID4 och Enyaq tar det ca 35 min.
Då har du också betydligt mer räckvidd i Model 3.
Räknar man räckvidd/minut så blir det ungefär dubbelt så snabbt,