Nya superchargers i Sverige

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 27 aug 2017 10:18
Ort: Göteborg

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Yrsir »

Minst 24, ryktet säger 28, stalls vid 421 ICA Maxi, Sisjön/Västra Frölunda strax söder om Göteborg. Klart i mitten av november. :)
4C3344D8-58C7-4271-9CCA-AB93128DBB71.jpeg
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Knix »

Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km

Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.

Edit: RV32 Linköping-Vetlanda är också drygt 130 km utan SuC, men inga större knutpunkter mellan Mjölby och Eksjö, så kanske överflödigt med en SuC i t ex Tranås.
Senast redigerad av Knix, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av mikebike »

Knix skrev:
Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km

Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Synd att Oskarshamn togs bort från listan över planerade SuC.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av DanneB »

mikebike skrev:
Knix skrev:
Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km

Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Synd att Oskarshamn togs bort från listan över planerade SuC.
Ja, Oskarshamn hade varit guld värt. Får ofta stanna där och fylla på, så jag kommer upp till Tindered eller hem.
Vill gärna ha en buffert på minst 10 mil när jag kommit hem, ifall det skulle hända något och man måste iväg.

Senast var laddstationen vid McDonalds upptagen, så tänkte prova Ionity. Scannar QR-koden och en websida öppnas.
Fyller i lite uppgifter och ska välja ort, då kraschar sidan och jag fick börja om från början med att scanna QR-koden.
Prövade nog fem gånger, men gav upp och åkte till Lidl istället och där fungerade det efter lite kortuppgifter som skulle anges.
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 maj 2021 10:41
Ort: Kalmar

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av marcusw »

Knix skrev:
Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km

Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.

Edit: RV32 Linköping-Vetlanda är också drygt 130 km utan SuC, men inga större knutpunkter mellan Mjölby och Eksjö, så kanske överflödigt med en SuC i t ex Tranås.
Har också skickat in Växjö (vid Grand Samarkand så det finns något att göra/äta under tiden). Kör då och då Kalmar-Varberg-Kalmar. Idag funkar det ju att stanna i Halmstad, men hade varit trevlig att ha Växjö som alt.
M3 SR+ 2021 MiC
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Knix »

marcusw skrev:
Knix skrev:
Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km

Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.

Edit: RV32 Linköping-Vetlanda är också drygt 130 km utan SuC, men inga större knutpunkter mellan Mjölby och Eksjö, så kanske överflödigt med en SuC i t ex Tranås.
Har också skickat in Växjö (vid Grand Samarkand så det finns något att göra/äta under tiden). Kör då och då Kalmar-Varberg-Kalmar. Idag funkar det ju att stanna i Halmstad, men hade varit trevlig att ha Växjö som alt.
Jag har föreslagit Norremark i Växjö. Sämre utbud än Samarkand men mindre omväg.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av martinot »

bonath skrev:
Ur led är tiden.

Jag och två andra Teslor laddade på Eons snabbladdare i Varberg i lördags.
5,25 på Eon, 8,30 på SuC...

Istället för att ladda på SuC Fbg på hemvägen så stödladdade jag på Eons laddare vid Björkäng, 4,50 kr/kW.

Detta trodde jag ALDRIG när jag hämtade ut min Tesla i september 2019..................... :shock:
Nej, inte jag heller. :(

Tyvärr så har det blivit sämre (mer köer, oftare och fler trasiga laddare) och betydligt dyrare (även med hänsyn tagen till elprisökningar och inflation). SuC är inte längre något stort plus som Teslaägare på samma sätt som det helt klart var 2019.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
Niklas Z skrev:
Elix747 skrev:
jonasl skrev:
Virta har alltid fungerat klockrent för mig, har kort från OKQ8 som det bara är att blippa både hos dem, Virta och Eon, än så länge problemfritt. Virta har rätt många bra ställen från Dalarna och norrut. Ludvika t.ex!
Bra att det fungerar @jonasl och @niklas Z. Kanske bättre nu än förr, eller så har jag haft ”otur”. Får väl uppdatera gamla konton igen.
Min erfarenhet är att SuC har varit 100 % tillförlitligt, medan "övriga" varit 99 % tillförlitliga.
Förr var det så, men sedan SuC öppnade upp är det nästan alltid minst en laddare som är "otillgänglig". Dessutom var indikeringen om antalet lediga laddare helt fel i våras. Jag hoppas det är bättre nu.
Upplever fortsatt extremt mycket mer trasiga och otillgängliga laddpunkter sedan SuC öppnades upp. Verkar som detta med snabbladdning är lite mer komplicerat än vad tom. Tesla kanske räknat med.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av chaffis75 »

martinot skrev:
mikebike skrev:
Niklas Z skrev:
Elix747 skrev:
jonasl skrev:
Virta har alltid fungerat klockrent för mig, har kort från OKQ8 som det bara är att blippa både hos dem, Virta och Eon, än så länge problemfritt. Virta har rätt många bra ställen från Dalarna och norrut. Ludvika t.ex!
Bra att det fungerar @jonasl och @niklas Z. Kanske bättre nu än förr, eller så har jag haft ”otur”. Får väl uppdatera gamla konton igen.
Min erfarenhet är att SuC har varit 100 % tillförlitligt, medan "övriga" varit 99 % tillförlitliga.
Förr var det så, men sedan SuC öppnade upp är det nästan alltid minst en laddare som är "otillgänglig". Dessutom var indikeringen om antalet lediga laddare helt fel i våras. Jag hoppas det är bättre nu.
Upplever fortsatt extremt mycket mer trasiga och otillgängliga laddpunkter sedan SuC öppnades upp. Verkar som detta med snabbladdning är lite mer komplicerat än vad tom. Tesla kanske räknat med.
Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av martinot »

chaffis75 skrev:
Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.
Njae, en 5 arbetsdagar (vecka) är väl ändå helt OK tid för att reparera en trasig laddpunkt?

Tycker det är riktigt snabbt jobbat givet hur dåligt det är hos konkurrenterna!

Har hört om laddpunkter hos Ionity och CK som varit trasiga i över en månad... :shock:

Sedan, eftersom det efter öppnandet av SuC kraftigt verkar ha ökat antalet trasiga laddpunkter, så är det väl inte helt otroligt att detta ökat den totala belastningen på serviceteamen hos Tesla?

Det lär ju vara samma serviceteam som servar både öppna SuC och Tesla-only SuC. Klart det tar längre tid i snitt att serva alla laddpunkter, även Tesla-only, om antalet trasiga laddpunkter har ökat krafitgt jämfört med förr i tiden (innan öppnandet).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av chaffis75 »

martinot skrev:
chaffis75 skrev:
Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.
Njae, en 5 arbetsdagar (vecka) är väl ändå helt OK tid för att reparera en trasig laddpunkt?

Tycker det är riktigt snabbt jobbat givet hur dåligt det är hos konkurrenterna!

Har hört om laddpunkter hos Ionity och CK som varit trasiga i över en månad... :shock:

Sedan, eftersom det efter öppnandet av SuC kraftigt verkar ha ökat antalet trasiga laddpunkter, så är det väl inte helt otroligt att detta ökat den totala belastningen på serviceteamen hos Tesla?

Det lär ju vara samma serviceteam som servar både öppna SuC och Tesla-only SuC. Klart det tar längre tid i snitt att serva alla laddpunkter, även Tesla-only, om antalet trasiga laddpunkter har ökat krafitgt jämfört med förr i tiden (innan öppnandet).
Nu jörföede jag inte med andra utan mer tesla mot tesla.. Och då är min känsla att tiden för att laga en laddare ökat i tid men jag kan absolut ha fel där.

Sen får man ju inte glömma att ökat användade av suc såklart sliter mer, men de får ju säkert in bra med pengar på alla nya bilar också.
Poängen är väl att jag tror ju inte de är icke tesla bilar som är problemet utan snarast ett ökat antal bilar som laddar där sliter.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Zalman3 »

chaffis75 skrev:
martinot skrev:
chaffis75 skrev:
Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.
Njae, en 5 arbetsdagar (vecka) är väl ändå helt OK tid för att reparera en trasig laddpunkt?

Tycker det är riktigt snabbt jobbat givet hur dåligt det är hos konkurrenterna!

Har hört om laddpunkter hos Ionity och CK som varit trasiga i över en månad... :shock:

Sedan, eftersom det efter öppnandet av SuC kraftigt verkar ha ökat antalet trasiga laddpunkter, så är det väl inte helt otroligt att detta ökat den totala belastningen på serviceteamen hos Tesla?

Det lär ju vara samma serviceteam som servar både öppna SuC och Tesla-only SuC. Klart det tar längre tid i snitt att serva alla laddpunkter, även Tesla-only, om antalet trasiga laddpunkter har ökat krafitgt jämfört med förr i tiden (innan öppnandet).
Nu jörföede jag inte med andra utan mer tesla mot tesla.. Och då är min känsla att tiden för att laga en laddare ökat i tid men jag kan absolut ha fel där.

Sen får man ju inte glömma att ökat användade av suc såklart sliter mer, men de får ju säkert in bra med pengar på alla nya bilar också.
Poängen är väl att jag tror ju inte de är icke tesla bilar som är problemet utan snarast ett ökat antal bilar som laddar där sliter.
Visst är det ett ökat slitage när icke Teslor kommer och laddar på SuC.
Senaste gången jag laddade så kom en EQC och ställde sig bredvid mig och skulle ladda, fast vi var bara 3 bilar på 12 platser. Fick tala om för honom att vi delade på 150kW om han stod bredvid mig.
Sen kom en ID4 som försökte vålda in Tesla kabeln in i sin bil.
Gick och pratade med honom att han skulle välja CCS kabeln istället.
Förut så träffade jag på en BYD Tang som laddade.
Han stod kanske 5cm från stolpen för att sladden skulle nå fram.
Lätt hänt att man kör på stolpen en sån gång eller sträcker kabeln så mycket att nåt går sönder, eftersom brytkraften i kontakten blir stor.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av EnTraktor »

"Nya superchargers i Sverige"...
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Walker »

EnTraktor skrev:
"Nya superchargers i Sverige"...
”Välkommen till TCS-forum…..” ;)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Erik Viking
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 17 okt 2020 16:43
Ort: Goteborg

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Erik Viking »

Yrsir skrev:
Minst 24, ryktet säger 28, stalls vid 421 ICA Maxi, Sisjön/Västra Frölunda strax söder om Göteborg. Klart i mitten av november. :)
Äntligen! SuC i/nära Göteborg.

Det är på baksidan av köpcentret "Högsbo 421", Ica Maxi, Media markt, Systembolaget mfl.

Var på plats och pratade med en av dom goa grabbarna från Ytterby Maskintjänst som vunnit uppdraget.
Dom har fått 26 (udda !) plintar (fötter som "laddarna" sitter på). (räknade själv efteråt).

Väldigt liten yta för så många laddplatser.

Dom kommer att plöja ner ca 3 km kabel i marken. oklart hur mycket som är anslutning till energibolaget.

Enligt grabbarna på plats är asfalteringen beställd till början på v49.

Har vi tur öppnar dom andra veckan i December
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt.
SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
Användarvisningsbild
Erik Viking
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 17 okt 2020 16:43
Ort: Goteborg

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Erik Viking »

Erik Viking skrev:
Yrsir skrev:
Minst 24, ryktet säger 28, stalls vid 421 ICA Maxi, Sisjön/Västra Frölunda strax söder om Göteborg. Klart i mitten av november. :)
Äntligen! SuC i/nära Göteborg.

Det är på baksidan av köpcentret "Högsbo 421", Ica Maxi, Media markt, Systembolaget mfl.

Var på plats och pratade med en av dom goa grabbarna från Ytterby Maskintjänst som vunnit uppdraget.
Dom har fått 26 (udda !) plintar (fötter som "laddarna" sitter på). (räknade själv efteråt).

Väldigt liten yta för så många laddplatser.

Dom kommer att plöja ner ca 3 km kabel i marken. oklart hur mycket som är anslutning till energibolaget.

Enligt grabbarna på plats är asfalteringen beställd till början på v49.

Har vi tur öppnar dom andra veckan i December
Verkar råda förvirring om vilken stadsdel/kommun den hamnar i :lol:
https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Sweden
Screenshot at 2022-11-01 13-36-40.png
Båda pekar på en stor grop inne i centrala Göteborg

Gamla synder som spökar.
I flera hundra år var "Frölunda" ett fattigt jordbruks område, det mesta var sankmark.
Gamla Posten satte (100 år sedan ?) samma postnummer 421xx på allt från havet till Mölndals kommun.

Om du frågar en "gammal" Göteborgare så ingår det här i en av stadsdelarna Högbso eller Sisjön,
det är bara ca 100m till kommungränsen till Mölndal.
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt.
SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av themax »

Bild

Ljusdal öppnade idag.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Theodad
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 05 okt 2020 09:24

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Theodad »

Något nytt om Göteborgsladdaren på 421?
Användarvisningsbild
jcgbg
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 07 aug 2019 11:15
Ort: Göteborg

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av jcgbg »

Theodad skrev:
Något nytt om Göteborgsladdaren på 421?
De monterade upp en massa stalls där ikväll (jag fick det till 28).
853ED08B-EF03-4861-86FC-D8C25F42ACB2.jpeg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av martinot »

jcgbg skrev:
Theodad skrev:
Något nytt om Göteborgsladdaren på 421?
De monterade upp en massa stalls där ikväll (jag fick det till 28).
853ED08B-EF03-4861-86FC-D8C25F42ACB2.jpeg
Snyggt, och tack för bilder/rapportering! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Per M
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 jan 2022 12:44

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Per M »

Vart förbi idag och räknade in 28 st. Blir det en av Sveriges största till antalet?
3EF99E34-83EA-453A-B897-EA2A0559B512.jpeg
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Alexander »

Det förbereds 4st laddare på Preem i Nacka, ett stenkast från Ica Maxi/Skvaltan. Kan dessa vara Superchargers? Kunde inte hitta något avslöjande material men det kanske är för tidigt..
8E52FB41-C060-4CDF-AFC8-66D705E24BDD.jpeg
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av jonasl »

Svårt att tro att de bara bygger fyra stycken.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Bjelke »

jonasl skrev:
Svårt att tro att de bara bygger fyra stycken.
Iaf i Nacka, möjligen om det vore i någon fjällby ute i ödemarken kanske…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av dstr »

Alexander skrev:
Kan dessa vara Superchargers? Kunde inte hitta något avslöjande material men det kanske är för tidigt..
Nej, det ser inte ut som teslas fundament.
Skriv svar