andersjo skrev:Linköping syns i bilen och appen nu.
Ahha märkt som destination charger? eller 3e part charger?
Moderator: Redaktion
andersjo skrev:Linköping syns i bilen och appen nu.
En fråga: är 4,20kr/kWh det nya standardpriset eller är det påsk/"högbelastningspriset"?Remuz skrev:4.20kr/kWh, blir drygt 200kr för mig på väg hem från Alingsås...
Skyltspurtaren skrev:Men den finns på ABRP!
Dåligt att Teslas kartor på deras egna sajt är segare att uppdatera.andersjo skrev:Linköping syns i bilen och appen nu.
ABRP hämtar data från https://uppladdning.nu/ som uppdateras av användarna.bolleboll skrev:Det är ju rätt så fränt! Hur kan ABRP veta att stationen är igång? Scanna forum? Eller sno data från mobiler som redan har laddat en gång??Skyltspurtaren skrev:Men den finns på ABRP!
Förklarar säkert varför den inte är "officiell" på alla Teslakartor än.bolleboll skrev:Man får inte så hög kapacitetet ännu.
Säkert kopplad till att alla stolpar inte är igång.
Tack för informationen. Det verkar med andra ord variera en hel del beroende på vilken plats man laddar.bolleboll skrev:Angående priser på Superchargers...
I början var det väl Skellefteå Kraft som tillhandahöll strömmen, men i Linköping var det Vattenfall som levererar.
Tittar man på olika priser så skiljer det väldigt mycket.
Linköping V3 250kW 4.20kr/kWh, 50kW => 210kr
Sollentuna V3 250kW 3.80kr/kWh, 50kW => 190kr
Norrköping V2 150kW 3.65kr/kWh, 50kW => 182.50kr
Arboga V2 150kW 3.55kr/kWh, 50kW => 177.50kr
Edsbruk V2 150kW 3.50kr/kWh, 50kW => 175kr
Ödeshög V2 150kW 3.15kr/kWh, 50kW => 157.50kr
Det är säkert en liten extra kostnd för 250kW då man behöver lite dyrare grejor som hanterar laddningen. Tråkigt då om det inte finns tillräckligt med kräm att få ut över 150kW då priset förmodligen är satt efter det.
Men det skiljer ändå väldigt mycket mellan stationerna. Säkert så tecknar man mångåriga avtal och precis nu är väl elpriset historiskt väldigt högt vilket säkert har bidragit till att Linköping sticker ut lite.
Man får "fyra" laddningar i Ödeshög för samma peng som "tre" laddningar i Linköping.
Summeringen är att man nog kommer att försöka välja Ödeshög ändå(som ofta är full på helger) vid E4 transport, om man nu inte har mera bråttom.
Varberg är väl inte påbörjad, står fortfarande Q1 2021...Theodad skrev:Hur långt har man kommit i Jönköping? Tycker mig se i den här tråden att vi inte ens vet exakt plats än? Enligt planen är det Q2 2021 - det är ju snart det !
Japp det varierar både geografiskt och över tid...thnis skrev:Tack för informationen. Det verkar med andra ord variera en hel del beroende på vilken plats man laddar.bolleboll skrev:Angående priser på Superchargers...
I början var det väl Skellefteå Kraft som tillhandahöll strömmen, men i Linköping var det Vattenfall som levererar.
Tittar man på olika priser så skiljer det väldigt mycket.
Linköping V3 250kW 4.20kr/kWh, 50kW => 210kr
Sollentuna V3 250kW 3.80kr/kWh, 50kW => 190kr
Norrköping V2 150kW 3.65kr/kWh, 50kW => 182.50kr
Arboga V2 150kW 3.55kr/kWh, 50kW => 177.50kr
Edsbruk V2 150kW 3.50kr/kWh, 50kW => 175kr
Ödeshög V2 150kW 3.15kr/kWh, 50kW => 157.50kr
Det är säkert en liten extra kostnd för 250kW då man behöver lite dyrare grejor som hanterar laddningen. Tråkigt då om det inte finns tillräckligt med kräm att få ut över 150kW då priset förmodligen är satt efter det.
Men det skiljer ändå väldigt mycket mellan stationerna. Säkert så tecknar man mångåriga avtal och precis nu är väl elpriset historiskt väldigt högt vilket säkert har bidragit till att Linköping sticker ut lite.
Man får "fyra" laddningar i Ödeshög för samma peng som "tre" laddningar i Linköping.
Summeringen är att man nog kommer att försöka välja Ödeshög ändå(som ofta är full på helger) vid E4 transport, om man nu inte har mera bråttom.
Det var enklare när man hade ”gratis” SUC , blir svårt att räkna på vad kostnaden blir för t ex en road trip ner till södra europa. Kan väl bli motsvarande kostnad som för bensin el diesel. Tråkigt men inte helt oväntat.Bjelke skrev:Japp det varierar både geografiskt och över tid...thnis skrev:Tack för informationen. Det verkar med andra ord variera en hel del beroende på vilken plats man laddar.bolleboll skrev:Angående priser på Superchargers...
I början var det väl Skellefteå Kraft som tillhandahöll strömmen, men i Linköping var det Vattenfall som levererar.
Tittar man på olika priser så skiljer det väldigt mycket.
Linköping V3 250kW 4.20kr/kWh, 50kW => 210kr
Sollentuna V3 250kW 3.80kr/kWh, 50kW => 190kr
Norrköping V2 150kW 3.65kr/kWh, 50kW => 182.50kr
Arboga V2 150kW 3.55kr/kWh, 50kW => 177.50kr
Edsbruk V2 150kW 3.50kr/kWh, 50kW => 175kr
Ödeshög V2 150kW 3.15kr/kWh, 50kW => 157.50kr
Det är säkert en liten extra kostnd för 250kW då man behöver lite dyrare grejor som hanterar laddningen. Tråkigt då om det inte finns tillräckligt med kräm att få ut över 150kW då priset förmodligen är satt efter det.
Men det skiljer ändå väldigt mycket mellan stationerna. Säkert så tecknar man mångåriga avtal och precis nu är väl elpriset historiskt väldigt högt vilket säkert har bidragit till att Linköping sticker ut lite.
Man får "fyra" laddningar i Ödeshög för samma peng som "tre" laddningar i Linköping.
Summeringen är att man nog kommer att försöka välja Ödeshög ändå(som ofta är full på helger) vid E4 transport, om man nu inte har mera bråttom.
Jag hade inte gillat det.MarcusC skrev:Ibland undrar jag inte om Tesla hade fått in extra cash om man vid köp av ny bil tex betalade 20k extra för att få fri SuC på den bilen.
De flesta lånar/leasar ju ändå till bilen och kasta på den summan då skaver kanske inte så mycket.
Då håller jag med att det är bra som ett alternativ. Helt Ok!MarcusC skrev:Ja, jag menade som ett tillval så klart
Då får jag skaffa twitter och kontakta Elon dåmartinot skrev:Då håller jag med att det är bra som ett alternativ. Helt Ok!MarcusC skrev:Ja, jag menade som ett tillval så klart
Så var det väl från början, SuC kostade typ 20000 att köpa till för Model S60 medan det ingick till 85 och P85.MarcusC skrev:Ibland undrar jag inte om Tesla hade fått in extra cash om man vid köp av ny bil tex betalade 20k extra för att få fri SuC på den bilen.
De flesta lånar/leasar ju ändå till bilen och kasta på den summan då skaver kanske inte så mycket.
Och man kommer säkert inte få tillbaka dem, men känslan att ha "fri" SuC efter köp är ju underbart.
Och som sagt Tesla hade säkert tjänat på det i mängden
olarsson skrev:Så var det väl från början, SuC kostade typ 20000 att köpa till för Model S60 medan det ingick till 85 och P85.MarcusC skrev:Ibland undrar jag inte om Tesla hade fått in extra cash om man vid köp av ny bil tex betalade 20k extra för att få fri SuC på den bilen.
De flesta lånar/leasar ju ändå till bilen och kasta på den summan då skaver kanske inte så mycket.
Och man kommer säkert inte få tillbaka dem, men känslan att ha "fri" SuC efter köp är ju underbart.
Och som sagt Tesla hade säkert tjänat på det i mängden
Varberg avhandlas i en annan tråd och där är dom verkligen på gång nu!bonath skrev:Varberg är väl inte påbörjad, står fortfarande Q1 2021...Theodad skrev:Hur långt har man kommit i Jönköping? Tycker mig se i den här tråden att vi inte ens vet exakt plats än? Enligt planen är det Q2 2021 - det är ju snart det !
Hittar inget om detta på kommunens hemsida. Borde finnas något bygglov eller liknande...Theodad skrev:Hur långt har man kommit i Jönköping? Tycker mig se i den här tråden att vi inte ens vet exakt plats än? Enligt planen är det Q2 2021 - det är ju snart det !