Andrewas skrev:Hei alle svensker
Finnes det offentlige postjournaler søkbare på internet i Sverige? Da kan det lønne seg å sjekke postlistene til de kommuner hvor dere antar nye ladere vil komme og på den måten se om søknadsprosess for bygging er kommet i gang.
Sjekk gjerne disse stedene:
- Sveg
- Hudiksvall
- Norrköping
- Markaryd
- Skurup
- Jäkkvik
- Arvidsjaur
- Gällivare
- Kiruna
- Karesuano
Hvilke flere steder bør sjekkes? Hva med å lage en liste over steder og deretter oppdatere en "sist sjekket dato"?
Jag testade att söka på kungöreslerna på Post- och Inrikes tidningar där man bl a kan söka bygglov. Men jag kunde inte hitta något vid mitt snabba försök. Ska man söka lite längre tillbaka i tiden så kräver det ganska många sökningar då den längsta period man kan söka är en månad i taget. Bolagsverket har väl någon gammal 486:a som står i en garderob och tuggar igenom databasen.

Jag vet inte heller om jag sökte på rätt sökord eller om det krävs bygglov för att installera Superchargers?
https://poit.bolagsverket.se/poit/PublikSokKungorelse.do?method=redirect&forward=main.sokkungorelseEDIT: Jag kanske ska lägga till att Arvidsjaur och Skaulo (nära Kiruna) har dykt upp på Teslas egna kartor och att Superchargers kommer att installeras där under 2019. Bra då nordligaste Sverige och Finland hittills har varit en Supercharger-öken.