Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Moderator: Redaktion
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1434
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Vad är skälet till att inte uppgradera? Priset?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Det undrar jag också!kenjon skrev:Vad är skälet till att inte uppgradera? Priset?
CCS ger ju inte bara möjlighet att ladda på V3, men även alla andra tillverkares DC-laddare. Även om inte något enskilt nätverk (tyvärr) idag kan konkurrera med Tesla SuC, så är det ju utmärkt att man även kan ladda på alla möjligheter som finns.
Hade jag haft en gammal MS/MX så hade en sådan uppgradering varit det första självklara för mig att göra. Utan tvekan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Det beror väl på vart man kör, om behovet för ccs är så stort. Just nu är det inte speciellt stor skillnad i antal stationer, är väl enbart Sveg och Kristinehamn det är stor skillnad inom SuC nätverket. Alla andra i Sverige har lika många gamla kontakter som ccs. Kanske finns någon i Stockholm som enbart har ccs.martinot skrev:Det undrar jag också!kenjon skrev:Vad är skälet till att inte uppgradera? Priset?
CCS ger ju inte bara möjlighet att ladda på V3, men även alla andra tillverkares DC-laddare. Även om inte något enskilt nätverk (tyvärr) idag kan konkurrera med Tesla SuC, så är det ju utmärkt att man även kan ladda på alla möjligheter som finns.
Hade jag haft en gammal MS/MX så hade en sådan uppgradering varit det första självklara för mig att göra. Utan tvekan.
Men visst, ska man på resa förbi Sveg nu i vintertider är det säkerligen värt uppgraderingen.
Vi har inte gjort uppgraderingen, men kommer nog göra det när det är dags för långresa, men det lär dröja något år eller så. Laddhastighet är lika kass som innan uppgraderingen så där gör det ingen skillnad.
Model Y LR.
Model S70D
- CrazyGang
- Teslaägare
- Inlägg: 637
- Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
- Referralkod: ts.la/martin63489
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Verkar vara många laddare med problem i Sveg nu, fyra stoppfel enligt bilen. Någon på plats?
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Idag söndag är 4 trasiga och det är kö...siobm skrev:Idag var det lång (4 bilar typ) kö till v2 laddarna (2 st, delar på 100kW), medans det fanns 6 lediga v3 när vi kom dit.
Var nog många som önskat att de gjort ccs-uppgraderingen. =)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Hur gick det med laddarna, efter 7 minuters telefonkö hos Tesla gav jag upp. Har de löst det ännu?
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7071
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai
Håller med, jag ställde mig i kö så snart det tillkännagavs, betalade det ursprungliga priset (typ 5400:-) och tycker fortfarande det är väldigt prisvärt.martinot skrev:Hade jag haft en gammal MS/MX så hade en sådan uppgradering varit det första självklara för mig att göra. Utan tvekan.
Med nya priset är det en no-brainer IMHO, bara gör't!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options