Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare Gasglad » 14 dec 2019 15:30

En som la upp bild på Facebook, då laddade en X på 120 kW
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare
 
Inlägg: 85
Blev medlem: 01 nov 2019 20:50
Ort: Hudiksvall
Referralkod: Sigvard73909

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare Bjelke » 14 dec 2019 15:57

Bra! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
 
Inlägg: 13245
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: mikael1178

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare Elix747 » 14 dec 2019 16:00

Gasglad skrev:Det är ju helt otroligt bra! visst är två stall lite lite under sportlovsveckorna men med tanke på att Hudik bör vara igång då och det inte är skitlångt till mora så borde man inte behöva stå så väldigt länge utan mer toppa på lite i Sveg för att känna att man säkert kan ta sig till sin destination eller nästa större SUC.


Detta är ju bra. Jag är en som gärna vill ladda här på sportlovet vecka 7. Ramundberget är långt från Mora. Alla laddare som kommer upp gör ju det bättre. Underlättar säkert kötiden i Mora lite grann också.
TM3 LR AWD 19” Black
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
 
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås
Referralkod: magnus69767

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Magnus71 » 14 dec 2019 16:57

Bra att Sveg är uppe! Den lär dock mest användas till att stödladda. Det finns ju även snabbladdare i Åsarna som är gratis. Dock ger den bara ca 30kW.
Sen finns det även Bee snabbladdare i Noppikoski som ger ca 60kW.
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex
-14 Outlander PHEV (såld)
Magnus71
 
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 dec 2017 20:13
Ort: Östersund
Referralkod: magnus27587

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare Niclas » 14 dec 2019 21:50

Vi ska oxå upp till Ramundberget på sportlovet och SC i Sveg är perfekt!
Tesla Model S P100D+ Tars Edition
Tidigare bilar:
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
 
Inlägg: 1289
Blev medlem: 19 maj 2014 10:13
Ort: Uppsala

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare EnTraktor » 14 dec 2019 22:29

Vi får se hur långt 2 stolpar räcker med det stora intresset. Lär ju vara ganska fullt runt jul, nyår samt vecka 6-10. Förhoppningsvis finns det tillräckligt med el för att sätta dit 2 stolpar till i väntan på en permanent lösning.
S - Tesla S100D Deep Blue med AP2
3 - Tesla Model 3 LR White med AP3
X - Tesla XP100DL White med AP3
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
 
Inlägg: 1564
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: mikael25

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare clecab » 15 dec 2019 00:17

Det finns ju en CCS där sen tidigare och den var det nästan alltid kö vid under sportlovstider. 3 ST är ju mycket bättre.
Dock har de sålt 3ggr så många teslor så det går väl jämt upp.
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 aug 2016 07:40
Ort: Åkersberga
Referralkod: CARLJOHAN20147

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare jans » 17 dec 2019 16:32

point1 skrev:
jans skrev:Så otroligt bra! Efter 5 års väntan.
Nu får vi vara noga med att ha telenummer synligt så att andra kan ta över sladden om man laddat tillräckligt.


Eh? Skulle aldrig sätta upp mitt telefonnr, man laddar ju tills man har så mkt man behöver sen flyttar man den. Förstår inte hur det skulle hjälpa att ha folk ringandes.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Nja, man kan ju gå och handla eller äta tex. Finns risk för att man behöver ladda rätt länge i Sveg. Men om nödvändigt kan man ju avbryta laddningen via appen. Finns det inte plats nog för en annan bil att ta sladden kan ju även bilen öppnas för att flyttas. Bra system som jag praktiserat flera gånger.
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 18 mar 2014 11:10
Ort: Birkastan, Stockholm
Referralkod: jan3396

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare point1 » 17 dec 2019 16:39

jans skrev:
point1 skrev:
jans skrev:Så otroligt bra! Efter 5 års väntan.
Nu får vi vara noga med att ha telenummer synligt så att andra kan ta över sladden om man laddat tillräckligt.


Eh? Skulle aldrig sätta upp mitt telefonnr, man laddar ju tills man har så mkt man behöver sen flyttar man den. Förstår inte hur det skulle hjälpa att ha folk ringandes.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Nja, man kan ju gå och handla eller äta tex. Finns risk för att man behöver ladda rätt länge i Sveg. Men om nödvändigt kan man ju avbryta laddningen via appen. Finns det inte plats nog för en annan bil att ta sladden kan ju även bilen öppnas för att flyttas. Bra system som jag praktiserat flera gånger.


Jag har laddat och handlat/ätit samtidigt utan att sätta upp en lapp. Om det finns en risk att behöva ladda rätt länge, på vilket sätt skulle en lapp i rutan hjälpa? Behöver man ladda länge hjälper det ju inte att någon annan ringer. Brukar du öppna appen för att okända ska flytta bilen åt dig? Det hade jag aldrig gjort och låter inte som en höjdare ur försäkringssynpunkt heller. Problemet här verkar vara att folk tror att det är ok att parkera på en laddplats hur länge som helst bara man har en lapp i rutan. Det är inte ok. Flytta bilen istället eller ska jag behöva ringa runt för att tjata på/böna folk för att de ska flytta sin bil från en snabbladdare. Så urbota dumt... Hade det varit en långsam laddare och man stod parkerad på ett hotell så kan jag förstå det men på snabbladdare ska man inte stå längre än man "behöver".
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
 
Inlägg: 601
Blev medlem: 17 sep 2014 19:00
Referralkod: richard1080

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare bylund » 17 dec 2019 17:23

Man kan ju också se det som att det är bättre att göra sig kontaktbar om kö skulle uppstå medans man är i närheten. Om man behöver 60 % men gärna laddar mer medans man t ex äter kan det ju vara hyggligt att flytta då. Vissa kanske aldrig skulle ladda mer än de absolut behöver på en publik laddare, men jag tror att det finns de som skulle låta bilen stå kvar till 80 %, utan att någon skulle kunna klaga på det. Att göra sig kontaktbar kanske är en rimlig kompromiss?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
 
Inlägg: 8690
Blev medlem: 11 jun 2014 21:11
Ort: Stockholm
Referralkod: olga1734

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.