Det finns en Chademo i Kalmar också.
http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... d16dbd9f79
Kristianstad?
Moderator: Redaktion
Re: Kristianstad?
I tråden om GÖteborg så skrev Mahulkp
Så det låter som att det blir Karlskrona istället för Kristianstad om det nu stämmer.mahulkp skrev:Jag pratade idag med den person på Tesla i Sverige som ansvarar för Superchargers. Finns inget klart ännu men det blir ingen Sc inne i GBG. Hetaste spåret just nu är i Ulricehamn, men just nu prioriterar man utbyggnaden i södra Europa. Kalmar och Karlskrona kommer 2015 men inte före sommaren, snarare till hösten av samma skäl.
Re: Kristianstad?
Kristianstad känns som ett mer rimligt alternativ. Kalmar och Karlskrona är ju inte så långt ifrån varandra. Dom brukar ju ha lite lagom avstånd emellan.vigge50 skrev:I tråden om GÖteborg så skrev MahulkpSå det låter som att det blir Karlskrona istället för Kristianstad om det nu stämmer.mahulkp skrev:Jag pratade idag med den person på Tesla i Sverige som ansvarar för Superchargers. Finns inget klart ännu men det blir ingen Sc inne i GBG. Hetaste spåret just nu är i Ulricehamn, men just nu prioriterar man utbyggnaden i södra Europa. Kalmar och Karlskrona kommer 2015 men inte före sommaren, snarare till hösten av samma skäl.
Håller tummarna för att det blir i Kristianstad ändå.
Re: Kristianstad?
Det ryktades om att den i Kalmar skulle hamna 5-6 mil norr om Kalmar och då kommer den lite längre från Karlskrona men jag hoppas innerligt att så inte blir fallet. Strax norr om Västervik, Max 1 mil från Kalmar och sedan Karlshamn är det mest logiska och skulle fånga upp alla europeiska turister som t.ex. kör till Öland. Skulle det bli Mönsterås istället för Kalmar så måste Tesla-turister från Europa och södra/västra Sverige som ska till Öland köra minst 10 mil extra för att kunna köra på Öland och då skulle de inte kunna köra runt på hela ön. Laddar de vid Kalmar kan de köra på hela ön fast måste över till Kalmar en sväng efter att ha kört runt halva Öland för att klara andra halvan.Martinen skrev:
Kristianstad känns som ett mer rimligt alternativ. Kalmar och Karlskrona är ju inte så långt ifrån varandra. Dom brukar ju ha lite lagom avstånd emellan.
Håller tummarna för att det blir i Kristianstad ändå.
Om laddare hamnar i Mönsterås och Karlskrona istället så blir avståndet mellan laddarna i sydöstra Sverige följande:
Kastrup - Karlskrona: 240 km - För långt
Karlskrona - Mönsterås: 130 km - För kort
Mönsterås - Västervik: 122 km - För kort
Alternativen Kalmar och Karlshamn istället:
Kastrup - Karlshamn: 180 km - Lagom
Karlshamn - Kalmar: 145 km - Lagom fast lite kort
Kalmar - Västervik: 170 km - Lagom
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Kristianstad?
Kanske är bra att köpa till en CHademo ändå? Tror den kommer användas extremt sällan men kanske ändå är bra att ha. Är alla Chademo gratis att ladda på generellt?REIT skrev:Det finns Chademo på C4 Energi vid stationen som funkar och ger 40 kW! Har du adapter?
Re: Kristianstad?
Det är snarare så att de generellt kostar. En del elbolag har satt upp gratis till en början, men räkna med att även de som är gratis idag (t ex Jämtkraft/Green Highway) kommer att vilja ha betalt. Vattenfall och Fortum tar betalt i dagsläget.danielo skrev:Kanske är bra att köpa till en CHademo ändå? Tror den kommer användas extremt sällan men kanske ändå är bra att ha. Är alla Chademo gratis att ladda på generellt?REIT skrev:Det finns Chademo på C4 Energi vid stationen som funkar och ger 40 kW! Har du adapter?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS