Fick bilden från förbipasserande ortsbo utan Tesla.Monark1954 skrev:Ungefär vilken effekt gav laddaren?Elmil skrev:Arvidsjaur idag
Arvidsjaur och Skaulo
Moderator: Redaktion
- Elmil
- Teslaägare
- Inlägg: 569
- Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
- Ort: Smedjebacken
- Referralkod: ts.la/mats11813
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
14.9 kWp solceller
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Arvidsjaur toppade på 94kW i måndags för oss, då kom vi in med 35% och åkte med 80% (MS100D)Elmil skrev:Fick bilden från förbipasserande ortsbo utan Tesla.Monark1954 skrev:Ungefär vilken effekt gav laddaren?Elmil skrev:Arvidsjaur idag
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Vi fick liknande nivåer i Arvidsjaur med vår model 3 AWD i söndags. Vi laddade från 14% till 90%.Arctic skrev:Arvidsjaur toppade på 94kW i måndags för oss, då kom vi in med 35% och åkte med 80% (MS100D)Elmil skrev:Fick bilden från förbipasserande ortsbo utan Tesla.Monark1954 skrev:Ungefär vilken effekt gav laddaren?Elmil skrev:Arvidsjaur idag
Tesla model Y LR AWD vit + vit + 20" induction 20211209
Tesla model 3 LR AWD svart + svart + 18" aero 2019-2022
Nissan Leaf 40kWh 2018-2021
Renault Zoe 22kWh 2015-2018
Tesla model 3 LR AWD svart + svart + 18" aero 2019-2022
Nissan Leaf 40kWh 2018-2021
Renault Zoe 22kWh 2015-2018
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Teslas superchargerinfo säger 4 laddplatser. Är det två? https://www.tesla.com/sv_SE/findus#/bou ... percharger
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Det verkar så. Kan inte tänka mig det finns två andra på någon annan plats där.RagWal skrev:Teslas superchargerinfo säger 4 laddplatser. Är det två? https://www.tesla.com/sv_SE/findus#/bou ... percharger
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Enligt https://supercharge.info/ är det två också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Skaulo - egentligen Puoltikasvaara. (Tvillingorter som ser ut att ha slutit fred nuförtiden) Bevisligen två laddare. Bilen sa ”High usage...” vilket är lite kul på en av Sveriges mest ensliga laddare. Kan vara expansion på gång, med tanke på rullen baktill i bild.
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Det är ju sällan mer än två lediga i alla fallDaf skrev:Skaulo - egentligen Puoltikasvaara. (Tvillingorter som ser ut att ha slutit fred nuförtiden) Bevisligen två laddare. Bilen sa ”High usage...” vilket är lite kul på en av Sveriges mest ensliga laddare. Kan vara expansion på gång, med tanke på rullen baktill i bild.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Näh, det är bara förlängningssladden om du ska åka långtDaf skrev:Kan vara expansion på gång, med tanke på rullen baktill i bild.
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Är det verkligen rätt att permanenta Skaulo? Såg den mer som en nödlösning. Borde det inte vara lämpligare i Gällivaretrakten? Problemet är väl att det inte finns någon naturlig plats längs E10 med någon slags service.
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Det är väl anledningen just till placeringen bredvid kafeet i Puoltikasvaara. För färd mot Kiruna och Norge är placering utmärkt men för allt annat dåligt. För mig som ofta åker Gällivare tor är det en nätt omväg på 10 mil, Gällivare saknar snabbladdare. Bäst lösning är väl en Supercharger i själva Gällivare också, inte i stället för. Om P-vaara finns kvar är det ingen nackdel att Gällivare är 10 km från E10
Re: Arvidsjaur och Skaulo
Daf skrev:Det är väl anledningen just till placeringen bredvid kafeet i Puoltikasvaara. För färd mot Kiruna och Norge är placering utmärkt men för allt annat dåligt. För mig som ofta åker Gällivare tor är det en nätt omväg på 10 mil, Gällivare saknar snabbladdare. Bäst lösning är väl en Supercharger i själva Gällivare också, inte i stället för. Om P-vaara finns kvar är det ingen nackdel att Gällivare är 10 km från E10
Puoltikasvaara var ett smart val, SuC skall ju serva långresenärer, inte lokalt boende. Töre ligger bra till. Stenbron hade varit kalas för många, men då hade sträckan till Abisko kanske blivit lite för lång.
Tornedalen har det svårt, Pajala hade onekligen varit ett bra ställe.
Tesla Y LR -22 EAP