Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v73

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
mati skrev:
[JM] skrev:
Hittills är det ingen som har stannat och laddat hos mig.
Jo, jag! 8-)
Men du var ju på besök. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av PoloPrinsen »

Om du kan kombinera fika vid besökarnas ankomst, billigare parkering för de som ska med färjan, transferkörning till och från färjan samt lite fika när man kommer tillbaka... ja då kanske TS specialitet kan vara att erbjuda kunderna fulladdad bilbatteri vid hemkomst med färjan. Bara elbilar såklart och alla sorters elbilar.

Jag förutsätter att det kan ordnas P-platser på egna marken.
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Per Gustafsson 67
Inlägg: 8
Blev medlem: 07 okt 2019 06:37

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av Per Gustafsson 67 »

Ja, det kanske vore intressant för elbillisterna, men jag har ett heltidsarbete också så det finns ingen tid för sånt tyvärr. Detta var mer en tanke som en service till bilister i nöd som inte finner laddplatser än en ideell verksamhet som inskränker på all fritid.
Men jag har nog fått alla svar på min fråga så jag lägger nog ner den tanken.
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av PoloPrinsen »

Nänä inte backa ur nu!!!! Involvera ett par tre grabbar i extraknäcket att handtvätta bilarna, koppla in o ur laddkablar samt fixa med kaffekokning och swishfixandet.

Även egna eller nån annan grannes biodlingshonung/gårdspotatis/ägg etc kan vara en del av utbudet...

Lycka till!!!
MVH PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Per Gustafsson 67
Inlägg: 8
Blev medlem: 07 okt 2019 06:37

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av Per Gustafsson 67 »

Haha- du är full av idéer - bra där.
Funderar själv på hur jag ska frigöra mer tid att vara i mitt andra hem i Spanien så här års.
Krockar liksom med dessa förslag...
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av PoloPrinsen »

Bli rik handlar det väl om i det fallet, så rik så att du kan köpa loss dig själv vintertid. Och familjen med förmodar jag.


om jag minns och fattat rätt så....
Lösningen är kanske som ägarna till Eskilstunas godaste glasskiosk; gör svingod glass och sälj i stora lass och såklart till rätt pris.
Slagstaglass för den som har vägarna förbi den stadsdelen i Eskilstunas utkant. Öppet på sommaren och ägarparet i medelhavskusten vintertid.
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av Simon »

Detta borde väl gå att få ekonomi i.
Visst är det så att Tesla bjuder på laddboxen om man sätter upp en destinationsladdare, i utbyte mot att boxens ägare inte tar betalt för strömmen. Och den allmänna uppfattningen i tråden är att ingen kommer stanna på en gård längs med 73:an för att ladda på 22 kW om det inte finns tjurridning, självplock av ekologiska maskrosor eller kaffe där.
Så anlägg en destinationsladdare, ta emot en laddbox från Tesla, ladda där själv och bjud på laddning till alla 0 bilar som kommer dit (släkt och vänner med elbil borträknat).
Summa summarum har du fått en gratis laddbox!

(Varför gör inte jag så här...?)
Per Gustafsson 67
Inlägg: 8
Blev medlem: 07 okt 2019 06:37

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av Per Gustafsson 67 »

Självplock av maskrosor- det kan jag bjuda på...
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Vill sälja laddning från vår gård som ligger bra utmed v

Inlägg av [JM] »

Simon skrev:
Detta borde väl gå att få ekonomi i.
Visst är det så att Tesla bjuder på laddboxen om man sätter upp en destinationsladdare, i utbyte mot att boxens ägare inte tar betalt för strömmen. Och den allmänna uppfattningen i tråden är att ingen kommer stanna på en gård längs med 73:an för att ladda på 22 kW om det inte finns tjurridning, självplock av ekologiska maskrosor eller kaffe där.
Så anlägg en destinationsladdare, ta emot en laddbox från Tesla, ladda där själv och bjud på laddning till alla 0 bilar som kommer dit (släkt och vänner med elbil borträknat).
Summa summarum har du fått en gratis laddbox!

(Varför gör inte jag så här...?)
Dessutom är det så att många hotell/restauranger stänger av strömmen till sina boxar. Man måste gå in och köpa lunch eller sova över för att dom ska tillåta laddning.
Visst dom tar inte betalt för strömmen som tesla stipulerar i kravet för att få en gratis box. Men vi måste betala för något annat och då först slår dom på strömmen....
Så i princip kan du låta tesla betala för laddarna och erbjuda gratis laddning till alla kunder som betalar 100kr för maskrosplockning.
eller ta betalt 50kr/halvtimme....
Skriv svar