Ny funktion för delning?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

0daytesla
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 sep 2019 09:23

Re: Ny funktion för delning?

Inlägg av 0daytesla »

En snygg variant kunde ju vara att tesla appen flaggar för att laddaren fått ytterligare en ansluten bil och om ägaren som var först vill

1) dela effekt
2) ha Max effekt själv
3) låta nya bilen få mer och en själv mindre

Överdrivet många val o snällt men man kanske är mitt uppe i något o inte behöver krämen så akut.

Men SuC bör ju kanske enbart ha alt 1 o 2.
2019 Model 3 LR+ AWD white 18" Aero
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Ny funktion för delning?

Inlägg av GreenMachine »

Förstår faktiskt inte varför den som är ”först” ska ha högre effekt än den som kommer efter? Har den som är först mer bråttom och viktigare saker att göra?

Pax, dubbelpax, stjärnstopp-tusen-gånger-mer än-du-kan-säga .. det är min laddare.. så de så.. :geek:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Ny funktion för delning?

Inlägg av taliz »

Vore ju sjukt bra om bilen föreslog vilken laddare man bör koppla sig till.
Tesla kan ju se vad andra bilar har för SOC, vad de har för laddgräns etc och därmed optimera placeringen.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Ny funktion för delning?

Inlägg av Verdi »

GreenMachine skrev:
Förstår faktiskt inte varför den som är ”först” ska ha högre effekt än den som kommer efter? Har den som är först mer bråttom och viktigare saker att göra?

Pax, dubbelpax, stjärnstopp-tusen-gånger-mer än-du-kan-säga .. det är min laddare.. så de så.. :geek:

Nä, att man delar lika är väl inte så dumt? Dessutom kommer minst en av bilarna snart att begränsas av sitt batteri och då får den andre mer kräm. Är ju inte så att båda står där med 76kW under hela laddningen.
kontakten2

Re: Ny funktion för delning?

Inlägg av kontakten2 »

Skulle inte förvåna mig om det kom en betalningslösning så du får högre effekt, som SAS plus och business.

På totalen kan det leda till att man laddar till lägre procent vid längre laddtideraa
Skriv svar