Re: SuC Vetlanda
Postat: 02 okt 2020 09:26
Står lite om det i Tibors artikel från idag.heldiggrisen skrev:Vetlanda lär bli V3?
Kommer alla nya SuC i Sverige bli V3 från nu? Europa?
Står lite om det i Tibors artikel från idag.heldiggrisen skrev:Vetlanda lär bli V3?
Kommer alla nya SuC i Sverige bli V3 från nu? Europa?
Från dagens artikel låter det som att de flesta kommer bli V3 men inte alla. Kan bero på effektbrist tex.heldiggrisen skrev:8 km/h är lätt jogg för min del.kenjon skrev:15 min rask promenad borde bli 2 km och det skulle vara guld om summon funkade då
Summan varit guld på jobbet, och när jag har 20 kassar från Willys.
Eller som här.
Man kan bara spekulera.
Vetlanda lär bli V3?
Kommer alla nya SuC i Sverige bli V3 från nu? Europa?
Rondellerna i Vetlanda är enfiliga, men breda.dd88 skrev:Man ska igenom en tvåfilig rondell, och om det inte ändrats sen sist en ”enfilig väg” med möte (klassisk snabbast fram vinner). Vet inte hur det ser ut under viadukten idag.
Behövs det om de till exempel skulle byggas på Biltemas parkering?Lindstromer skrev:Testade att fråga kommunen om ev handlingar från Tesla kring ett bygge av SuC men fick att inget sådant finns.
Troligen inte:greenstreet skrev:Behövs det om de till exempel skulle byggas på Biltemas parkering?Lindstromer skrev:Testade att fråga kommunen om ev handlingar från Tesla kring ett bygge av SuC men fick att inget sådant finns.
http://www.energimyndigheten.se/klimat- ... fastighet/Behöver du bygglov?
Ta kontakt med kommunen och få reda på om de har specifika bestämmelser kring bygglov för laddstationer. I de flesta fall behövs inget bygglov men ett tillhörande väderskydd/tak kräver bygglov.
Hur vore det med SuC V3 i Jönköping istället för i Vetlanda?greenstreet skrev:Hur som helst ser jag fram emot Vetlanda. Jag kör ofta Jönköping-Kalmar-Jönköping över dagen och som det är nu måste jag då ladda i Kalmar med ca 50% SoC vilket är rätt ineffektiv. Därmed blir möjlighet att ladda i Vetlanda en riktigt logistisk dörröppnare!
För nära Ulricehamn och Ödeshög?martinot skrev:Hur vore det med SuC V3 i Jönköping istället för i Vetlanda?greenstreet skrev:Hur som helst ser jag fram emot Vetlanda. Jag kör ofta Jönköping-Kalmar-Jönköping över dagen och som det är nu måste jag då ladda i Kalmar med ca 50% SoC vilket är rätt ineffektiv. Därmed blir möjlighet att ladda i Vetlanda en riktigt logistisk dörröppnare!
Vore nog smartast för att serva Stockholm-Göteborg och Stockholm-Malmö som passerar genom Jönköping. Samt tex RV25, RV26 etc. Men som någon skrev finns ju Ödeshög och Ulricehamn redan.martinot skrev:Hur vore det med SuC V3 i Jönköping istället för i Vetlanda?greenstreet skrev:Hur som helst ser jag fram emot Vetlanda. Jag kör ofta Jönköping-Kalmar-Jönköping över dagen och som det är nu måste jag då ladda i Kalmar med ca 50% SoC vilket är rätt ineffektiv. Därmed blir möjlighet att ladda i Vetlanda en riktigt logistisk dörröppnare!
Jag är säker på att den inte blir på torget i Vetlanda.Pall skrev:På Teslas hemsida finns en kartbild över placeringen. Hoppas de kommer igång snart! Behövs ett ställe på vägen till Gotlandsfärjan!
På samma ställe står att placeringen inte nödvändigtvis är korrekt.Pall skrev:På Teslas hemsida finns en kartbild över placeringen. Hoppas de kommer igång snart! Behövs ett ställe på vägen till Gotlandsfärjan!
Mest naturligt geografiskt vore Vetlanda platsen för en SuC. Vi får hoppas den dyker upp inom den närmsta tiden.Lindstromer skrev:Är i Vetlanda för stunden, inga tecken ännu (vilket det inte var i Nässjö heller, utifall att det skulle vara där de beslutar sig för att bygga)
Daven skrev:Perfekt väldigt efterlängtad
Ser ut som 8 fundament?