SuC Borlänge

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: SuC Borlänge

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Finns det några laddare kvar i Borlänge med Typ2 sladd?
Eller är de ombyggda till V3?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: SuC Borlänge

Inlägg av Hertsh »

Nicke Nyfiken skrev:
Finns det några laddare kvar i Borlänge med Typ2 sladd?
Eller är de ombyggda till V3?
4 v3 med endast CCS. 8 v2 med både typ-2 o CCS
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
simonk
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 22 mar 2015 16:42
Ort: Stockholm

Re: SuC Borlänge

Inlägg av simonk »

Var där igår påväg hem från Romme. Verkar vara en mycket populär supercharger! Det var aldrig helt fullt, men ett tag var det nog bara 2 platser lediga. Antagligen inte konstigt då ganska många nog gör ungefär samma resa som jag själv "hemåt till Stockholm" sen eftermiddag en söndag. Sen blev det att lägga sig i kö bakom alla Stockholmare!

Burger King har ju för övrigt helrätt läge här, perfekt att tajma med middag till laddningen. Undrar om de ser en ökad försäljning sen Telsa kom på plats?
IMG_20210214_155638.jpg
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: SuC Borlänge

Inlägg av themax »

Bild

Verkar som om Teslaägare i allmänhet inte bryr sig särskilt mycket om miljön. BildBildBild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 660
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: SuC Borlänge

Inlägg av Elix747 »

themax skrev:
Bild

Verkar som om Teslaägare i allmänhet inte bryr sig särskilt mycket om miljön. BildBildBild
Ja. Mycket tråkigt. Har sett liknande på SuC i Ulricehamn och Kristinehamn. I Kristinehamn var SuC området även tillhåll för EPA/A-traktorer. Här var det uppenbart att en del av dessa slängde sitt McD- skräp på SuC området. Det säger dock inte att det även finns teslaägare som dumpar skräp. Det flesta sköter sig nog väl, men vissa tydligen tråkigt nog inte.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: SuC Borlänge

Inlägg av Curik »

themax skrev:
Bild

Verkar som om Teslaägare i allmänhet inte bryr sig särskilt mycket om miljön. BildBildBild
Sett det där ske live några gånger när jag stått och laddat. Äckligt.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: SuC Borlänge

Inlägg av fth »

Ett dj-a sätt. :evil:

Det är helt klart Tesla-förare som skitar ned på SuC här och var, men även "fossilmotorburen ungdom" som verkar tycka att det är helfestligt att åka till Superchargers och dumpa skräp.

I Norrköping tror jag t.ex. jag har råkat ut för det nästan varje gång jag har laddat där, men även på andra ställen verkar det förekomma, t.ex. Markaryd. :roll:

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: SuC Borlänge

Inlägg av Bjelke »

Dessa ungdomar verkar också tycka att det är skitcoolt att grisa ner lite överallt :evil:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: SuC Borlänge

Inlägg av martinot »

themax skrev:
Bild

Verkar som om Teslaägare i allmänhet inte bryr sig särskilt mycket om miljön. BildBildBild
Nu vet man ju inte om det blåst iväg, men oavsett så stör jag mig extremt på människor som har sådant småpsykopatiskt beteende att de totalt skiter i andra och bara kastar ut sitt skräp. Så länge de slipper ha skräpet i sin egna bil (eller hand, för de som promenerar) så skiter de totalt i omgivningen och alla andra.

Extremt trist att se, oavsett om det är Teslaägare eller inte som slängt det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: SuC Borlänge

Inlägg av fth »



/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: SuC Borlänge

Inlägg av themax »

martinot skrev:
Extremt trist att se, oavsett om det är Teslaägare eller inte som slängt det.
Precis. Men du kan vara säker på att det var en Teslaägare som slängde det i soptunnan, 20 meter bort.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: SuC Borlänge

Inlägg av martinot »

fth skrev:


/fth
Snyggt! Precis så man önskar att man själv haft både kapacitet och mod att hantera sådana skithögar som skräpar ner. :lol:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: SuC Borlänge

Inlägg av Bjelke »

martinot skrev:
fth skrev:


/fth
Snyggt! Precis så man önskar att man själv haft både kapacitet och mod att hantera sådana skithögar som skräpar ner. :lol:
Ja jäklar! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar