SuC Borlänge
Moderator: Redaktion
- Kaiser_Tesla
- Teslaägare
- Inlägg: 34
- Blev medlem: 17 mar 2019 09:34
- Ort: Trosa
Re: SuC Borlänge
Finns inte i min nav, men den finns på riktigt. Laddade idag med full fart, 8 stolpar som kommer bli 12 i framtiden.
__________________________
Re: SuC Borlänge
Samma för hustrun igår. Borlänge fanns inte i navigationen men hon laddade där ändå ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: SuC Borlänge
Häromdagen fanns inte Silllekrog i min nav. Iaf inte när jag sökte på den. Jag tvingades zooma in på kartan och trycka på symbolen för att den skulle lägga in den som destination.
Re: SuC Borlänge
Borlänge SuC fanns i min nav i söndags och min bil routade via den från Sälen till Stockholm. Dock tyckte naven att det bara fanns 4 stolpar. Finns det bara 4 stolpar med type 2? Jag har en MS som inte är CCS konverterad.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
- Kaiser_Tesla
- Teslaägare
- Inlägg: 34
- Blev medlem: 17 mar 2019 09:34
- Ort: Trosa
Re: SuC Borlänge
Kan vara så, eller kanske som logikern hade sagt[JM] skrev:Precis. När du kommer dit så försvinner den in i en annan dimension och återkommer när du åkt förbi.rosjon skrev:Så om min navigator inte har den så finns den inte...
A -> B (not)-> (not)A -> (not)B
.
Model S P85+ Juni 2014
Model S P85+ Juni 2014
Re: SuC Borlänge
Nu laddar ligger den med på tesla.com under hitta oss. Så då bör den väl officiellt vara igång.
Re: SuC Borlänge
Finns i navigatorn också nu. Dock sa den 8/8 lediga när jag och en till stod där och laddade. Vid samma tillfälle stod det i appen 6/6 lediga. Med andra ord är statistiken ännu inte helt tillförlitlig men den är officiellt igång.
MX LR (Raven) 2019
Re: SuC Borlänge
Laddade i Borlänge igår vid 21-tiden, ingen annan Tesla i sikte då iaf
Fick väldigt bra med ström! Brukar ligga på max ca 118kw en stund men nu brassade det på i över 120kw under ganska lång tid - Super!
Fick väldigt bra med ström! Brukar ligga på max ca 118kw en stund men nu brassade det på i över 120kw under ganska lång tid - Super!
TESLA Model S | P85+
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: SuC Borlänge
Nu är alla laddstolpar utom en avspärrade i Borlänge?
Dags för V3? Eller vet någon om något annat är på gång?
Dags för V3? Eller vet någon om något annat är på gång?
Tesla Model Y
Re: SuC Borlänge
Kanske bara äntligen är dags att asfaltera marken vid stolparna.gellerstam skrev:Nu är alla laddstolpar utom en avspärrade i Borlänge?
Dags för V3? Eller vet någon om något annat är på gång?
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: SuC Borlänge
Marken är asfalterad på den suddiga bilden jag tog igår. Så kanske bara var det som gjordes. Får kolla i kväll igen.Rubiks skrev:Kanske bara äntligen är dags att asfaltera marken vid stolparna.gellerstam skrev:Nu är alla laddstolpar utom en avspärrade i Borlänge?
Dags för V3? Eller vet någon om något annat är på gång?
Tesla Model Y
Re: SuC Borlänge
Hej alla fjällresenärer!
Borlänge är avstängt igen sedan går 2nov för att just nu sätts 4st V3 stall upp där det sedan Borlänge öppnades bara varit 4st betong fundament.
Oklart om de 8st V2 som funnits i snart ett år bygg om till V3
Såg inte ut att vara mycket arbete kvar.
"V3 4 the Win"
Borlänge är avstängt igen sedan går 2nov för att just nu sätts 4st V3 stall upp där det sedan Borlänge öppnades bara varit 4st betong fundament.
Oklart om de 8st V2 som funnits i snart ett år bygg om till V3
Såg inte ut att vara mycket arbete kvar.
"V3 4 the Win"
-15 Outlander PHEV (såld)
-19 Tesla Mod 3 LR + drag (sedan 26 Sept 2019)
-19 Tesla Mod 3 LR + drag (sedan 26 Sept 2019)
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: SuC Borlänge
Nej de byggs inte om enligt en service kille som Jag träffade i Enköping.Erhafal skrev:Hej alla fjällresenärer!
Borlänge är avstängt igen sedan går 2nov för att just nu sätts 4st V3 stall upp där det sedan Borlänge öppnades bara varit 4st betong fundament.
Oklart om de 8st V2 som funnits i snart ett år bygg om till V3
Såg inte ut att vara mycket arbete kvar.
"V3 4 the Win"
Re: SuC Borlänge
Jag testade en av v3-laddarna där i dag. Inga andra bilar på de andra nya laddarna. 30 % när jag kom dit förvärmd och redo för bra fart. Maxade på 58 KW. Ganska besviken. Lämnade efter en kvart.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SuC Borlänge
Låter som för kallt batteri ändå (får man hoppas)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: SuC Borlänge
Jag tror inte att det beror på att laddaren ger för lite effekt iaf... Min 3P håller +100kW till ca 60% laddning på 120kW SuC i Ajaur...
Tesla Y LR -22 EAP
Re: SuC Borlänge
Anekdotiskt bevisföring. Handlar det om SuC i Borlänge? Nej. Handlar det om något helt annat? Ja.BrooklynS skrev:Jag tror inte att det beror på att laddaren ger för lite effekt iaf... Min 3P håller +100kW till ca 60% laddning på 120kW SuC i Ajaur...
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
Re: SuC Borlänge
Kriper skrev:Anekdotiskt bevisföring. Handlar det om SuC i Borlänge? Nej. Handlar det om något helt annat? Ja.BrooklynS skrev:Jag tror inte att det beror på att laddaren ger för lite effekt iaf... Min 3P håller +100kW till ca 60% laddning på 120kW SuC i Ajaur...
Har laddat i Borlänge också, ungefär samma där (dock på de gamla V2-laddarna). Jag tror inte att V3 är LÅNGSAMMARE än V2, anekdotiskt eller ej...Jag testade en av v3-laddarna där i dag. Inga andra bilar på de andra nya laddarna. 30 % när jag kom dit förvärmd och redo för bra fart. Maxade på 58 KW. Ganska besviken. Lämnade efter en kvart.
Är laddningen långsam vid 30% SoC så beror det sannolikt på kallt batteri, dvs för lite förvärmd.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: SuC Borlänge
Tror... Sannolikt... Heja!BrooklynS skrev:Kriper skrev:Anekdotiskt bevisföring. Handlar det om SuC i Borlänge? Nej. Handlar det om något helt annat? Ja.BrooklynS skrev:Jag tror inte att det beror på att laddaren ger för lite effekt iaf... Min 3P håller +100kW till ca 60% laddning på 120kW SuC i Ajaur...Har laddat i Borlänge också, ungefär samma där (dock på de gamla V2-laddarna). Jag tror inte att V3 är LÅNGSAMMARE än V2, anekdotiskt eller ej...Jag testade en av v3-laddarna där i dag. Inga andra bilar på de andra nya laddarna. 30 % när jag kom dit förvärmd och redo för bra fart. Maxade på 58 KW. Ganska besviken. Lämnade efter en kvart.
Är laddningen långsam vid 30% SoC så beror det sannolikt på kallt batteri, dvs för lite förvärmd.
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
Re: SuC Borlänge
Kniper anser alltså att det beror på att V3 är långsammare än V2 och att det är därför det överraskande nog maxade på bara 58 kW vid 30% SoC.
En sensation!
En sensation!
Tesla Y LR -22 EAP
Re: SuC Borlänge
Kniper är... kniper.. (märklig).BrooklynS skrev:Kniper anser alltså att det beror på att V3 är långsammare än V2 och att det är därför det överraskande nog maxade på bara 58 kW vid 30% SoC.
En sensation!
Självklart är, om det inte är något fel, V3 inte långsammare än V2.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: SuC Borlänge
Ännu mera hittepå. Heja!BrooklynS skrev:Kniper anser alltså att det beror på att V3 är långsammare än V2 och att det är därför det överraskande nog maxade på bara 58 kW vid 30% SoC.
En sensation!
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
Re: SuC Borlänge
Kriper. Håller med dig. Mycket märklig argumentation.
Just nu står jag på SuC Borlänge med min X LR med CCS-adapter.
Jag kom fram med 41%. Bilen startade med 134 Kw på V3. Höll sig över 100kw till 52% och sen sjönk den under 80 Kw först efter 68%.
Bra laddkurva tycker jag, med tanke på att det är en X och inte en 3a.
Verkar som tidigare rapporterade låga fart var pga kallt batteri och inte fel på laddaren.
Just nu står jag på SuC Borlänge med min X LR med CCS-adapter.
Jag kom fram med 41%. Bilen startade med 134 Kw på V3. Höll sig över 100kw till 52% och sen sjönk den under 80 Kw först efter 68%.
Bra laddkurva tycker jag, med tanke på att det är en X och inte en 3a.
Verkar som tidigare rapporterade låga fart var pga kallt batteri och inte fel på laddaren.
MX LR (Raven) 2019
Re: SuC Borlänge
Hertsh skrev:Kriper. Håller med dig. Mycket märklig argumentation.
Just nu står jag på SuC Borlänge med min X LR med CCS-adapter.
Jag kom fram med 41%. Bilen startade med 134 Kw på V3. Höll sig över 100kw till 52% och sen sjönk den under 80 Kw först efter 68%.
Bra laddkurva tycker jag, med tanke på att det är en X och inte en 3a.
Verkar som tidigare rapporterade låga fart var pga kallt batteri och inte fel på laddaren.
Precis min poäng.
Tesla Y LR -22 EAP