Köpa herrgård med egna SuC?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
Känner att jag lagt för mycket på bilar de senaste 7-9 åren. Blir ändring framöver.
Vad blir det nu då?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Verdi skrev:
Känner att jag lagt för mycket på bilar de senaste 7-9 åren. Blir ändring framöver.
Vad blir det nu då?
Behålla de jag har? Känns enklast och billigast.
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av M3apan »

Kriper skrev:
Ska jag byta namn till filosofitråden? Meningen med livet? Varför finns vi? Varför korv? Kommer pengar endast av godo? ;)
Jag måste erkänna att jag gillar hoppen mellan korv och att spara sig rik. Däremot är jag oerhört besviken över att pizza inte fick fäste. Det snuddades vid det i ett inlägg, men det tog inte riktigt fart.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av jpetters »

bat skrev:
mati skrev:
zyax skrev:
Då undrar man ju vad det kostade, en ordinär frukost på hotell kostar ju ofta 250-300kr om man bara köper frukost.
Kommer jag inte ihåg, men det var mer än så. Som jag minns det sa vi att en tankfyllning hade varit ungefär lika dyrt. Dessutom hade de inte skrivit nånstans vad det kostar, det kom lite som en chock när vi skulle betala sen. Och vi var så dumma att vi inte frågade innan. Jag hade inte haft nånting emot att betala 250 spänn för en riktig hotellfrukost. Om frukosten är riklig och bra. Men det var som sagt inte en riktig hotellfrukost. Kaffe och frallor med pålägg. Visserligen i trevlig atmosfär, men inget som man inte hade kunnat ta med sig hemifrån. Men man betalar väl för miljön runtomkring, det kan ju också vara värt nåt. Vi tyckte i alla fall att det inte var värt pengarna.
Vi åt frukost där för några år sedan. Då var det en riktig buffe. Inte av högsta klass på något sätt men mer än fralla och kaffe.
Passade på att äta frukost på Toftaholm när jag stannade till idag. 150kr kostade och var en bra buffé frukost. Visst finns det bättre, men då brukar det också kosta runt det dubbla. Helt klart bra värde för pengarna tycker jag.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av mati »

jpetters skrev:
bat skrev:
mati skrev:
zyax skrev:
Då undrar man ju vad det kostade, en ordinär frukost på hotell kostar ju ofta 250-300kr om man bara köper frukost.
Kommer jag inte ihåg, men det var mer än så. Som jag minns det sa vi att en tankfyllning hade varit ungefär lika dyrt. Dessutom hade de inte skrivit nånstans vad det kostar, det kom lite som en chock när vi skulle betala sen. Och vi var så dumma att vi inte frågade innan. Jag hade inte haft nånting emot att betala 250 spänn för en riktig hotellfrukost. Om frukosten är riklig och bra. Men det var som sagt inte en riktig hotellfrukost. Kaffe och frallor med pålägg. Visserligen i trevlig atmosfär, men inget som man inte hade kunnat ta med sig hemifrån. Men man betalar väl för miljön runtomkring, det kan ju också vara värt nåt. Vi tyckte i alla fall att det inte var värt pengarna.
Vi åt frukost där för några år sedan. Då var det en riktig buffe. Inte av högsta klass på något sätt men mer än fralla och kaffe.
Passade på att äta frukost på Toftaholm när jag stannade till idag. 150kr kostade och var en bra buffé frukost. Visst finns det bättre, men då brukar det också kosta runt det dubbla. Helt klart bra värde för pengarna tycker jag.
Då har det förändrats till det bättre, vilket ju är fullt möjligt med tanke på att det är fyra år sedan jag var där.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av taliz »

jpetters skrev:
bat skrev:
mati skrev:
zyax skrev:
Då undrar man ju vad det kostade, en ordinär frukost på hotell kostar ju ofta 250-300kr om man bara köper frukost.
Kommer jag inte ihåg, men det var mer än så. Som jag minns det sa vi att en tankfyllning hade varit ungefär lika dyrt. Dessutom hade de inte skrivit nånstans vad det kostar, det kom lite som en chock när vi skulle betala sen. Och vi var så dumma att vi inte frågade innan. Jag hade inte haft nånting emot att betala 250 spänn för en riktig hotellfrukost. Om frukosten är riklig och bra. Men det var som sagt inte en riktig hotellfrukost. Kaffe och frallor med pålägg. Visserligen i trevlig atmosfär, men inget som man inte hade kunnat ta med sig hemifrån. Men man betalar väl för miljön runtomkring, det kan ju också vara värt nåt. Vi tyckte i alla fall att det inte var värt pengarna.
Vi åt frukost där för några år sedan. Då var det en riktig buffe. Inte av högsta klass på något sätt men mer än fralla och kaffe.
Passade på att äta frukost på Toftaholm när jag stannade till idag. 150kr kostade och var en bra buffé frukost. Visst finns det bättre, men då brukar det också kosta runt det dubbla. Helt klart bra värde för pengarna tycker jag.

Var där nått folk?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av Jerker »

taliz skrev:
Var där nått folk?
Det var mycket bilar och rörde sig en del folk ute båda ggr när jag var där idag.
Användarvisningsbild
magpet
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 30 aug 2017 09:40
Ort: Växjö
Referralkod: ts.la/magnus1408

Re: Köpa herrgård med egna SuC?

Inlägg av magpet »

Har också varit där idag. God mat och ganska mycket folk. Bara att slå till på ett köp...!
Skriv svar