Ja fast nu var det ju inte att ladda på en snabbladdare generellt diskussionen gällde utan val av stolpe.
Väljer man att inte ta platsen precis bredvid någon så har man oftast gjort rätt. Tesla har ju oftast paren precis bredvid varandra vilket bör vara bra ur UX-synvinkel. Tyvärr är ytan för station ibland begränsad och expansion stor så platserna kan hamna lite mer ologiskt som t.ex. i Tystaberg.
Huvudregel är, precis som för all parkering, att inte parkera precis bredvid någon annan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ja fast nu var det ju inte att ladda på en snabbladdare generellt diskussionen gällde utan val av stolpe.
Väljer man att inte ta platsen precis bredvid någon så har man oftast gjort rätt. Tesla har ju oftast paren precis bredvid varandra vilket bör vara bra ur UX-synvinkel. Tyvärr är ytan för station ibland begränsad och expansion stor så platserna kan hamna lite mer ologiskt som t.ex. i Tystaberg.
Huvudregel är, precis som för all parkering, att inte parkera precis bredvid någon annan.
I Norrköping var det inte så vill jag minnas. Där delade man "på längden".
Ja fast nu var det ju inte att ladda på en snabbladdare generellt diskussionen gällde utan val av stolpe.
Väljer man att inte ta platsen precis bredvid någon så har man oftast gjort rätt. Tesla har ju oftast paren precis bredvid varandra vilket bör vara bra ur UX-synvinkel. Tyvärr är ytan för station ibland begränsad och expansion stor så platserna kan hamna lite mer ologiskt som t.ex. i Tystaberg.
Huvudregel är, precis som för all parkering, att inte parkera precis bredvid någon annan.
Sidan 3 och 4 i denna tråd vittnar om att just den huvudregeln inte läras bort på trafikskolan, däremot motsatsen som jag förstår det. Jag tror inte trafikskolorna i Malmö lär bort att blinka ur cirkulationsplatser heller.
Så här är kanske boven i dramat. Nyblivna körkortshållare ser en annan bil på SuC och backar in bredvid, då hen har lärt på körskolan att det är lättare att få till en bättre parkering om man har någon att parkera bredvid????
Ja fast nu var det ju inte att ladda på en snabbladdare generellt diskussionen gällde utan val av stolpe.
Väljer man att inte ta platsen precis bredvid någon så har man oftast gjort rätt. Tesla har ju oftast paren precis bredvid varandra vilket bör vara bra ur UX-synvinkel. Tyvärr är ytan för station ibland begränsad och expansion stor så platserna kan hamna lite mer ologiskt som t.ex. i Tystaberg.
Huvudregel är, precis som för all parkering, att inte parkera precis bredvid någon annan.
I Norrköping var det inte så vill jag minnas. Där delade man "på längden".
Precis, det där har jag gjort fel på och behövt flytta på mig. Sen kan det ibland vara så att det är en lucka på två platser ledigt, då måste man verkligen kolla ordentligt.
Ja fast nu var det ju inte att ladda på en snabbladdare generellt diskussionen gällde utan val av stolpe.
Väljer man att inte ta platsen precis bredvid någon så har man oftast gjort rätt. Tesla har ju oftast paren precis bredvid varandra vilket bör vara bra ur UX-synvinkel. Tyvärr är ytan för station ibland begränsad och expansion stor så platserna kan hamna lite mer ologiskt som t.ex. i Tystaberg.
Huvudregel är, precis som för all parkering, att inte parkera precis bredvid någon annan.
I Norrköping var det inte så vill jag minnas. Där delade man "på längden".
Där går det väl inte att parkera precis bredvid någon?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ja fast nu var det ju inte att ladda på en snabbladdare generellt diskussionen gällde utan val av stolpe.
Väljer man att inte ta platsen precis bredvid någon så har man oftast gjort rätt. Tesla har ju oftast paren precis bredvid varandra vilket bör vara bra ur UX-synvinkel. Tyvärr är ytan för station ibland begränsad och expansion stor så platserna kan hamna lite mer ologiskt som t.ex. i Tystaberg.
Huvudregel är, precis som för all parkering, att inte parkera precis bredvid någon annan.
I Norrköping var det inte så vill jag minnas. Där delade man "på längden".
Så är det väl på de flesta där det finns möjlighet att köra in med släp, Norrköping, mellbystrand, Löddeköpinge m.m.
Där ställer jag mig alltid på första laddaren i paret när de står på längden, det kraftigt försvårar någons sabotageförsök av ens laddning.
Nu är det enbart ett problem för mig vid 0-40%, sedan är ändå laddeffekten så låg att det inte spelar någon roll.
Ja fast nu var det ju inte att ladda på en snabbladdare generellt diskussionen gällde utan val av stolpe.
Väljer man att inte ta platsen precis bredvid någon så har man oftast gjort rätt. Tesla har ju oftast paren precis bredvid varandra vilket bör vara bra ur UX-synvinkel. Tyvärr är ytan för station ibland begränsad och expansion stor så platserna kan hamna lite mer ologiskt som t.ex. i Tystaberg.
Huvudregel är, precis som för all parkering, att inte parkera precis bredvid någon annan.
Sidan 3 och 4 i denna tråd vittnar om att just den huvudregeln inte läras bort på trafikskolan, däremot motsatsen som jag förstår det. Jag tror inte trafikskolorna i Malmö lär bort att blinka ur cirkulationsplatser heller.
Så här är kanske boven i dramat. Nyblivna körkortshållare ser en annan bil på SuC och backar in bredvid, då hen har lärt på körskolan att det är lättare att få till en bättre parkering om man har någon att parkera bredvid????
Det senare bygger ju på att den som redan har parkerat har ställt sej rätt. Om den står snett då blir ju bil nr 2 och snedparkerad.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri