Om lite ökad trängsel vid snabbladdarna får Teslaägare att direkt börja titta på alternativ så känns det ju märkligt om Tesla skulle vara fullständigt dominerande om 4-5år.Bjelke skrev:Jag tror inte det... eller det blir väldigt svårbedömt om vi pratar några enstaka märken bara, men då blir det mestSvenssons skrev:Om nu Tesla öppnar upp SuC för t.ex. endast FCA och Honda och för det får pengar att kraftigt öka utbyggnaden av SuperCharger-stationer i Europa och Asien, vore inte detta bra för Tesla?Bjelke skrev:Jag tror att dom snarare menar att det vore förödande av följande anledning:
Om jag vill kunna utnyttja Tesla laddare så måste jag idag köpa en Tesla, finns inget annat sätt liksom.
Skulle dom däremot öppna upp för andra så kan jag ju helt plötsligt köpa vilken bil jag vill (om vi leker med tanken
att det skulle bli helt öppet för alla typ) och då kan jag ju tex köpa en Porsche eller Audi eller vad jag nu vill ha,
och DET gör ju att jag inte är låst till att köpa just Tesla.
Jag kan inte riktigt se hur det skulle kunna gynna Tesla öht förutom rent ekonomiskt på kort sikt... Men det skulle iaf
definitivt inte göra mitt val av Tesla som nästa bil direkt mer positivt utan bara tillföra nackdelar.
Det enda skälet som blir kvar då är om jag gillar Teslas bilar och organisationen mer än alternativen, och i mitt eget fall
ligger iaf Tesla rejält risigt till...
trängsel-problemet kvar (i mitt fall alltså) att bedöma...
Följande skulle iaf jag se som ”ersättare” och alltså utgöra ett hot mot Tesla själva - Porschen såklart, Etron, Jaguaren
och kanske Fejk-Mustangen plus liknande bilar som ligger nära Teslas modeller i jämförelse... typ...
Det behöver ju byggas kopiöst många snabbladdare om dagens tillgänglighet ska bibehållas.