Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Rejält höjda priser?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: Rejält höjda priser?

Inläggav Fredrik j » 26 okt 2020 18:12

Banane skrev:
Fredrik j skrev:
Jag är nog fortfarande lite nyfiken på hur du tänker. Om det är för självklart för dig att förklara kanske någon annan kan göra ett försök och förklara?

Du kan ställa dig i Ödeshög och göra en Gallup om du vill. Jag misstänker att det går 9 stockholmare på 1 göteborgare där. Minst.

Ska en göteborgare åka norrut är det väl mest till fjällen och då kör ni väl över Karlstad?

Vill du dra det här längre så kan du bråka med någon annan istället eftersom det mest verkar vara det du vill. Jag är inte intresserad.

Vadå bråka? Jag trodde höstlovet inte var samma vecka i hela landet. Lite som sportlovet. Det spekulerades att förändringarna i Ödeshög skulle försvinna när höstlovet nu är slut.

Nej, göteborgare åker faktiskt norröver även i andra ärenden än att besöka fjällen. Det är en avsevärd skillnad på vägnätet längs kusten i jämförelse med inlandet.
Fredrik j

Inläggav Teslaägare Svenssons » 26 okt 2020 18:13

Banane skrev:Ska en göteborgare åka norrut är det väl mest till fjällen och då kör ni väl över Karlstad?

Ja, för till Stockholm vill riktiga göteborgare verkligen inte åka...
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Banane » 26 okt 2020 18:24

Fredrik j skrev:
Banane skrev:
Fredrik j skrev:
Jag är nog fortfarande lite nyfiken på hur du tänker. Om det är för självklart för dig att förklara kanske någon annan kan göra ett försök och förklara?

Du kan ställa dig i Ödeshög och göra en Gallup om du vill. Jag misstänker att det går 9 stockholmare på 1 göteborgare där. Minst.

Ska en göteborgare åka norrut är det väl mest till fjällen och då kör ni väl över Karlstad?

Vill du dra det här längre så kan du bråka med någon annan istället eftersom det mest verkar vara det du vill. Jag är inte intresserad.

Vadå bråka? Jag trodde höstlovet inte var samma vecka i hela landet. Lite som sportlovet. Det spekulerades att förändringarna i Ödeshög skulle försvinna när höstlovet nu är slut.

Nej, göteborgare åker faktiskt norröver även i andra ärenden än att besöka fjällen. Det är en avsevärd skillnad på vägnätet längs kusten i jämförelse med inlandet.

Jag tror inte det är i särskilt hög omfattning jämfört med Stockholmare som åker söderut. Jag kan ha fel, men jag orkar inte bråka om varenda liten detalj och vartenda litet ord. Det är ju inte ens det här som tråden handlar om.
Banane

Inläggav Force-Walker » 26 okt 2020 18:39

Force-Walker

Inläggav Fredrik j » 26 okt 2020 18:51

Banane skrev:
Fredrik j skrev:
Banane skrev:
Fredrik j skrev:

Jag tror inte det är i särskilt hög omfattning jämfört med Stockholmare som åker söderut. Jag kan ha fel, men jag orkar inte bråka om varenda liten detalj och vartenda litet ord. Det är ju inte ens det här som tråden handlar om.

Det fanns en teori nån sida bort att höjningen var tillfällig och bara i Ödeshög och bara över höstlovet.
Fredrik j

Inläggav Teslaägare Delta » 26 okt 2020 18:53

Det här har blivit en ytterst tråkig tråd att läsa. :roll:
Därför låter jag bli :)
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inläggav Mickep » 26 okt 2020 19:00

Lite intressant att jämföra med kommentarer när ionity höjde priset.
Mickep

Inläggav Banane » 26 okt 2020 19:03

Fredrik j skrev:Det fanns en teori nån sida bort att höjningen var tillfällig och bara i Ödeshög och bara över höstlovet.

Ja, när det är mycket trafik. Inte när tretton göteborgare ska kolla på Vasamuseet.
Banane

Inläggav Banane » 26 okt 2020 19:04

Mickep skrev:Lite intressant att jämföra med kommentarer när ionity höjde priset.

Ionity gjorde helt rätt också. Är ingen välgörenhet detta.
Banane

Inläggav Teslaägare BrooklynS » 26 okt 2020 19:05

Mickep skrev:Lite intressant att jämföra med kommentarer när ionity höjde priset.

Ödeshögs SuC har fått ett högre pris under "peak hour" på sina 14 laddare för att styra laddningen till andra tider = tillgängliggöra fler laddare under dagtid. All annan tid är det samma pris som på alla andra SuC.

Det är ju märkligt vilka växlar som dras på detta, och på vilka grunder...
M3P- Midnight Grey 18" Aero med dragkrok.
Beställt Y LR med dragkrok och FSD.
Beställt Cybertruck 3-motor och FSD.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Referralkod: stefan78266

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers