Ladda Model 3 Performance på V3
Moderator: Redaktion
Ladda Model 3 Performance på V3
BEKLAGAR SPAM, men jag fick bara ha 3 bilder per inlägg av någon anledning.
Idag testade jag V3 för första gången. Pga att jag fick skjutsa till skolan så startade jag färden 8.00 från Bandhagen. Jag satte siktet på Uppsala SuC för att bilen skulle vilja ladda i Bredden och börja värma batteriet. Redan talade bilen om att den värmer batteriet. Efter en halvtimme såg det ut enligt nedan
Jag "missade" avfarten till Bredden och bilen vill vända
Missar även nästa avfart och bilen börjar bli lite orolig
Idag testade jag V3 för första gången. Pga att jag fick skjutsa till skolan så startade jag färden 8.00 från Bandhagen. Jag satte siktet på Uppsala SuC för att bilen skulle vilja ladda i Bredden och börja värma batteriet. Redan talade bilen om att den värmer batteriet. Efter en halvtimme såg det ut enligt nedan
Jag "missade" avfarten till Bredden och bilen vill vända
Missar även nästa avfart och bilen börjar bli lite orolig
Senast redigerad av Remuz, redigerad totalt 1 gånger.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Re: Ladda Model 3 Performance på V3
Hoppas en uppdate när du kopplat in 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har kört en timme när jag vänder. Tyvärr säger den fortfarande 1% vid ankomst. Jag hoppas kunna justera det med farten.
Efter exakt en timmes körning har jag kört 74,3km, rätt okej snittfart för att ha segat ut ur Bandhagen och sedan kört Esssingeleden i rusning (lite mindre trafik pga Covid dock)
Genom att använda den högra pedalen lite så lyckas jag nå 0% i laddning beräknat till ankomsten. Sikten är nu på Ödeshög och bilen har slutat värma batteriet.
Efter exakt en timmes körning har jag kört 74,3km, rätt okej snittfart för att ha segat ut ur Bandhagen och sedan kört Esssingeleden i rusning (lite mindre trafik pga Covid dock)
Genom att använda den högra pedalen lite så lyckas jag nå 0% i laddning beräknat till ankomsten. Sikten är nu på Ödeshög och bilen har slutat värma batteriet.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag kör alltid med laddnivå visad i procent, men för att öka upplösningen lite så slår jag om till km
Når målet med 1km kvar i batteriet
Men i procent är det helt slut
Når målet med 1km kvar i batteriet
Men i procent är det helt slut
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Körningen blev 97km på 1h14min. Massor av värmning av batteri och kupé så hyfsat hög förbrukning för att vara 7 grader ute
Bilen har varit rätt tjurig, bett mig sänka farten och också talat om att det är farligt för batteriet flera gånger
Jag stoppar i sladden. Helt ensam på mina 4 stolpar, en annan trea på de andra 4 stolparna. De 6 gamla stolparna är fulla av taxi som vanligt. Det börjar på 112kW direkt, ungefär samma som jag hade i max på min X90D.
Bilen har varit rätt tjurig, bett mig sänka farten och också talat om att det är farligt för batteriet flera gånger
Jag stoppar i sladden. Helt ensam på mina 4 stolpar, en annan trea på de andra 4 stolparna. De 6 gamla stolparna är fulla av taxi som vanligt. Det börjar på 112kW direkt, ungefär samma som jag hade i max på min X90D.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Vid 8% börjar det trycka på uppåt
Det blir rätt hyfsad fart vid 10% och håller sig sedan där en stund
90% nås på exakt 40min. Då har jag laddat 65kWh, dvs ett snitt runt 100kW (mer än min X60D hade i peak för några år sedan). Vid 15min hade jag redan fått 51%. Som syns på kurvan i nästa inlägg
Det blir rätt hyfsad fart vid 10% och håller sig sedan där en stund
90% nås på exakt 40min. Då har jag laddat 65kWh, dvs ett snitt runt 100kW (mer än min X60D hade i peak för några år sedan). Vid 15min hade jag redan fått 51%. Som syns på kurvan i nästa inlägg
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Kurvan från TeslaMate.
Man ser tydligt att laddningen inte är över 200Kw någon längre stund, men det som är en markant nyhet för mig är att man får 120kW från 0% och att man sedan är över 100kW till nästan 60%. På 15min fick jag 51% eller som bilen sa, 37kWh. Det hade räckt till 20mil körning ungefär. Utifrån kurvan så kommer jag nog börja köra ner till 0 igen som jag alltid gjorde förr eller i alla fall <5%. Laddar man 5%-75% så går det på cirka 25min.
Man ser tydligt att laddningen inte är över 200Kw någon längre stund, men det som är en markant nyhet för mig är att man får 120kW från 0% och att man sedan är över 100kW till nästan 60%. På 15min fick jag 51% eller som bilen sa, 37kWh. Det hade räckt till 20mil körning ungefär. Utifrån kurvan så kommer jag nog börja köra ner till 0 igen som jag alltid gjorde förr eller i alla fall <5%. Laddar man 5%-75% så går det på cirka 25min.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Imponerande!Remuz skrev:Kurvan från TeslaMate.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
15 min laddning för att sen kunna köra 20 mil igen. Och då har man förmodligen redan kört en 30-40 mil innan
det är ju en väntetid man tycker är negligerbar.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
Trevligt
Undrar vad som krävs för att komma upp i 250kW för det har man ju sett filmer på

Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
-
- elbilist
1. Bo i ett land utan elbristLasseTM skrev:TrevligtUndrar vad som krävs för att komma upp i 250kW för det har man ju sett filmer på

- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Rejält aktiv och längre körning innan samt varmare ut.LasseTM skrev:TrevligtUndrar vad som krävs för att komma upp i 250kW för det har man ju sett filmer på
Kom upp i 251kw peak på nya Superchargern vid Wismar (Tyskland) i September.
Ni som har en P kanske ska slå på trackmode innan då ligger bilen och värmer batteriet konstant om jag förstått det rätt
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Så får det bli nästa gångLasseTM skrev:Ni som har en P kanske ska slå på trackmode innan då ligger bilen och värmer batteriet konstant om jag förstått det rätt
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Nej, den kyler konstant då den tror att du kommer att köra hårt vilketger varmt batteri.Remuz skrev:Så får det bli nästa gångLasseTM skrev:Ni som har en P kanske ska slå på trackmode innan då ligger bilen och värmer batteriet konstant om jag förstått det rätt
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Ja, bara 15 min stopp på ~ 6 timmars körning.tobiaslej skrev:15 min laddning för att sen kunna köra 20 mil igen. Och då har man förmodligen redan kört en 30-40 mil innan
Alldeles för snabb laddning!
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Testa V3 för första gången idag. Kom in med runt 16% kvar. Ingen förvärmning, och fick direkt i början runt 230 kW iaf. Inte illa!LasseTM skrev:TrevligtUndrar vad som krävs för att komma upp i 250kW för det har man ju sett filmer på

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/