Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a post

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av Kriper »

Richardk skrev:
Kriper skrev:
P85D som inte laddar snabbare efter senaste uppdateringen. Vi med 85kW batterier får nog se oss i stjärnorna efter högre laddhastigheter vid SuC. :roll:
Om de 40 minuter som uppges visar sig efter en stund i verklig tid innebära 60-70 minuter.
Är du säker på att batteriet är varmt? Om jag har 20% laddningsnivå så laddar jag runt 100 kW trots att min är strypt (P85+ 16500 mil). Hur länge hade du kört innan laddning?
Jag hade navigationen inställd på SuC och körde 64 km innan jag laddade.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Richardk
Teslaägare
Inlägg: 397
Blev medlem: 28 jan 2018 19:22

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av Richardk »

Kriper skrev:
Richardk skrev:
Kriper skrev:
P85D som inte laddar snabbare efter senaste uppdateringen. Vi med 85kW batterier får nog se oss i stjärnorna efter högre laddhastigheter vid SuC. :roll:
Om de 40 minuter som uppges visar sig efter en stund i verklig tid innebära 60-70 minuter.
Är du säker på att batteriet är varmt? Om jag har 20% laddningsnivå så laddar jag runt 100 kW trots att min är strypt (P85+ 16500 mil). Hur länge hade du kört innan laddning?
Jag hade navigationen inställd på SuC och körde 64 km innan jag laddade.
Hur kallt var det ute? Lugn körning?

Jag är inte övertygad om att batteriet var full-varmt. Nu på vintern tar det lång tid innan det är full-varmt. Dock tror jag inte du hade laddat mer än i 100 kW med varmt batteri. Jag tror fortfarande din bil är begränsad mjukvarumässigt.

Jag har två mil till närmsta supercharger. Även om jag lägger in laddaren i navin och pressar på ordentligt så får jag aldrig upp tempen i batteriet på vintern. För att vara säker så tror jag det behövs 10 mil minst och lägga in bilen i navin. Bäst är om man pressar på ordentligt i 170 km/h, då märker man att batteriet är varmt.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av Kriper »

Richardk skrev:
Kriper skrev:
Richardk skrev:
Kriper skrev:
P85D som inte laddar snabbare efter senaste uppdateringen. Vi med 85kW batterier får nog se oss i stjärnorna efter högre laddhastigheter vid SuC. :roll:
Om de 40 minuter som uppges visar sig efter en stund i verklig tid innebära 60-70 minuter.
Är du säker på att batteriet är varmt? Om jag har 20% laddningsnivå så laddar jag runt 100 kW trots att min är strypt (P85+ 16500 mil). Hur länge hade du kört innan laddning?
Jag hade navigationen inställd på SuC och körde 64 km innan jag laddade.
Hur kallt var det ute? Lugn körning?

Jag är inte övertygad om att batteriet var full-varmt. Nu på vintern tar det lång tid innan det är full-varmt. Dock tror jag inte du hade laddat mer än i 100 kW med varmt batteri. Jag tror fortfarande din bil är begränsad mjukvarumässigt.

Jag har två mil till närmsta supercharger. Även om jag lägger in laddaren i navin och pressar på ordentligt så får jag aldrig upp tempen i batteriet på vintern. För att vara säker så tror jag det behövs 10 mil minst och lägga in bilen i navin. Bäst är om man pressar på ordentligt i 170 km/h, då märker man att batteriet är varmt.
Bilen gör ju 250 i toppfart, så jag får väl ladda lite hårdare nästa gång. :D
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1047
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av jeppe_sthlm »

Kriper skrev:
P85D som inte laddar snabbare efter senaste uppdateringen. Vi med 85kW batterier får nog se oss i stjärnorna efter högre laddhastigheter vid SuC. :roll:
Om de 40 minuter som uppges visar sig efter en stund i verklig tid innebära 60-70 minuter.
Jag fick lite mer än dig, men inte direkt bra
Bild
Nu var det en väldigt kort session - bara för att testa om det blev någon skillnad. Batteritemp var 29 grader.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Inlägg: 336
Blev medlem: 10 sep 2019 13:53
Ort: Dvärsätt

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av Henkens »

Jag gjorde ett halvdant test igår.
Hade ljummet batteri.
startade på 13°
fick ganska fort upp till 109Kw, dalade ner till ca 90 och sjönk långsamt sedan
Slutade ladda på 80%
Det tog 45minuter, i displayen skulle det ta 35 min har jag för mig.

Min är en MS90D -17
Den är hårt laddad på Suc
har gått 26000 mil
Innan 2020.48.37.1 så kom jag aldrig över 95Kw.
Ska testa med tomt batteri och när bilen stått inne i värmen en natt för att se om det blir större skillnad då
Använder Scan my tesla också.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av leiflodde »

Löddeköpinge - Götene nu på morgonen:

Model S 2019
100 kWh
7000 mil
2021.4.6
142kW
jung.jpg
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av mans71 »

leiflodde skrev:
Löddeköpinge - Götene nu på morgonen:

Model S 2019
100 kWh
7000 mil
2021.4.6
142kW
Har din 100-bil alltså varit nerfad och du upplever nu en snabbare laddning?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av leiflodde »

Nej tror inte det men skiljer massor i hastighet under liknande förhållande. Nu I Falkenbergberg och får "bara" 121 kW med en 25 mils körning.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Senaste "icke-nerfade" supercharger version 2021.4.6

Inlägg av frippe »

leiflodde skrev:
Nej tror inte det men skiljer massor i hastighet under liknande förhållande. Nu I Falkenbergberg och får "bara" 121 kW med en 25 mils körning.
Hmpf bara 121 kW...... :cry:
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6 (Se 1:a p

Inlägg av jpetters »

mans71 skrev:
leiflodde skrev:
Löddeköpinge - Götene nu på morgonen:

Model S 2019
100 kWh
7000 mil
2021.4.6
142kW
Har din 100-bil alltså varit nerfad och du upplever nu en snabbare laddning?
Min X 100D var det definitivt från sommaren förra året till slutet av december. Framförallt sänktes hastigheten tidigare än innan, dvs "lägre" kurva. Sedan slutet av december är den bättre igen. Bilen har gått ca 4500mil och kanske 25% av det är SuC.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
sjumila
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 apr 2019 21:39
Ort: Göteborg

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av sjumila »

Model S 90D i trafik 2015-10, 35000 mil, mestadels som taxi. Misstänker mycket DC-laddning.

Efter uppgradering till 2020.48.37.1 gick maxhastighet på SuC från 92 kW till 111 kW (bara testat en gång, ej supervarm, så kanske kanske ännu högre!).

Laddkurva före: https://snapshot.raintank.io/dashboard/ ... vM?orgId=2
Laddkurva efter: https://snapshot.raintank.io/dashboard/ ... tH?orgId=2

Ska just sälja den (viewtopic.php?f=21&t=24346), så kul att den precis blev bättre! :o
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5180
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Liten förbättring med 2020.48.37.1

Model S P85 från december 2014 Ca 11.000 mil. Sparsamt laddad på SuC.

Har noteringar med mina laddtider när bilen var ”nästan ny” 2015 och efter ”nerfning” 2020 så jag kan enkelt jämföra hur just min bil påverkats av den förändrade laddkurvan, så inget ”känns som” eller ”tycker att” för min del.

Idag laddade jag från 4% till 90% enbart för att testa om det blivit någon förändring med uppdatering 2020.48.37.1

Hade kört 295 km motorväg i ett sträck och hade SuC som mål. Temp ute var 14˚ så bilen förvärmde inte batteriet.

Högsta laddeffekt var 129 kW vid 5% SOC vilket är 10 kW högre än någonsin tidigare.

5% till 45% SOC tog 21 minuter, vilket är samma tid som med ”nästan ny” bil 2015. Därefter följer laddeffekten och tiden exakt samma kurva som efter initiala nerfningen. Så totala laddtiden blev bara 3 minuter kortare till alla SOC mellan 45 och 90% med senaste uppdateringen.

Så en liten (3 minuter) förbättring pga initialt ökad max laddeffekt, men sedan är laddkurva identisk med den initiala nerfningen.

På min bil är nu totala laddtiden från 5 till 80% SOC 9 minuter längre, och till 90% SOC 13 minuter längre än när bilen var ”nästan ny” 2015.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av e5m1r »

Nicke Nyfiken skrev:
Liten förbättring med 2020.48.37.1

Model S P85 från december 2014 Ca 11.000 mil. Sparsamt laddad på SuC.

Har noteringar med mina laddtider när bilen var ”nästan ny” 2015 och efter ”nerfning” 2020 så jag kan enkelt jämföra hur just min bil påverkats av den förändrade laddkurvan, så inget ”känns som” eller ”tycker att” för min del.

Idag laddade jag från 4% till 90% enbart för att testa om det blivit någon förändring med uppdatering 2020.48.37.1

Hade kört 295 km motorväg i ett sträck och hade SuC som mål. Temp ute var 14˚ så bilen förvärmde inte batteriet.

Högsta laddeffekt var 129 kW vid 5% SOC vilket är 10 kW högre än någonsin tidigare.

5% till 45% SOC tog 21 minuter, vilket är samma tid som med ”nästan ny” bil 2015. Därefter följer laddeffekten och tiden exakt samma kurva som efter initiala nerfningen. Så totala laddtiden blev bara 3 minuter kortare till alla SOC mellan 45 och 90% med senaste uppdateringen.

Så en liten (3 minuter) förbättring pga initialt ökad max laddeffekt, men sedan är laddkurva identisk med den initiala nerfningen.

På min bil är nu totala laddtiden från 5 till 80% SOC 9 minuter längre, och till 90% SOC 13 minuter längre än när bilen var ”nästan ny” 2015.
Noterade du laddhastighet vid 40/50/60/70/80 %
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5180
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av Nicke Nyfiken »

e5m1r skrev:
Noterade du laddhastighet vid 40/50/60/70/80 %
Har inte laddhastighet, har bara laddeffekt men då går det att räkna ut laddhastigheten om man vill.

40%=70kW
50%=59kW
60%=47kW
70%=38kW
80%=32kW
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av e5m1r »

Nicke Nyfiken skrev:
e5m1r skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Liten förbättring med 2020.48.37.1

Model S P85 från december 2014 Ca 11.000 mil. Sparsamt laddad på SuC.

Har noteringar med mina laddtider när bilen var ”nästan ny” 2015 och efter ”nerfning” 2020 så jag kan enkelt jämföra hur just min bil påverkats av den förändrade laddkurvan, så inget ”känns som” eller ”tycker att” för min del.

Idag laddade jag från 4% till 90% enbart för att testa om det blivit någon förändring med uppdatering 2020.48.37.1

Hade kört 295 km motorväg i ett sträck och hade SuC som mål. Temp ute var 14˚ så bilen förvärmde inte batteriet.

Högsta laddeffekt var 129 kW vid 5% SOC vilket är 10 kW högre än någonsin tidigare.

5% till 45% SOC tog 21 minuter, vilket är samma tid som med ”nästan ny” bil 2015. Därefter följer laddeffekten och tiden exakt samma kurva som efter initiala nerfningen. Så totala laddtiden blev bara 3 minuter kortare till alla SOC mellan 45 och 90% med senaste uppdateringen.

Så en liten (3 minuter) förbättring pga initialt ökad max laddeffekt, men sedan är laddkurva identisk med den initiala nerfningen.

På min bil är nu totala laddtiden från 5 till 80% SOC 9 minuter längre, och till 90% SOC 13 minuter längre än när bilen var ”nästan ny” 2015.
Noterade du laddhastighet vid 40/50/60/70/80 %
Har inte laddhastighet, har bara laddeffekt men då går det att räkna ut laddhastigheten om man vill.

40%=70kW
50%=59kW
60%=47kW
70%=38kW
80%=32kW
Hej

Tack det var effekten jag var ute efter
Har för mig att nerfade är runt 50kW vid 50% och 30kW vid 70% så du ligger ändå något högre även uppåt i SoC
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5180
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av Nicke Nyfiken »

e5m1r skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
e5m1r skrev:
Noterade du laddhastighet vid 40/50/60/70/80 %
Har inte laddhastighet, har bara laddeffekt men då går det att räkna ut laddhastigheten om man vill.

40%=70kW
50%=59kW
60%=47kW
70%=38kW
80%=32kW
Hej

Tack det var effekten jag var ute efter
Har för mig att nerfade är runt 50kW vid 50% och 30kW vid 70% så du ligger ändå något högre även uppåt i SoC
Efter nerfningen låg min bil på

40%=64kW
50%=56kW
60%=46kW
70%=38kW
80%=32kW

Så från 60% SOK är laddkurvan oförändrad på min bil.

Det är bara den initialt högre laddeffekten (129kW) som är annorlunda med senaste uppdateringen. I övrigt är det samma laddkurva som efter nerfningen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av Monark1954 »

Laddtest. X 90D sedan länge begränsad till max 90 kW laddning.
9 % degradering enl. ABRP från ursprungliga ca 85,8 kWh .

På väg norrut från Upplands Väsby.
2020.48.37.1 var nedladdat men ej installerat. Installerades EFTER laddning i Gävle.
Alla laddplatser fanns som destination i navigatorn.
Inte 100% exakt att laddning startade på 20% och tiden är jämna minuter.
Vi bråkar om förlorad max laddeffekt och har nu fått häftiga 130 kW med vad är skillnaden?

Laddtid från 20-74% är lika före som efter men 4 minuter snabbare på 20-57%.
Från ca 57% är laddkurvan lika före och efter nya versionen med högre max effekt.
Sikta fortfarande på minst 10% vid ankomst laddning är min slutsa
ts.

Gävle Referens. Innan ny version. Ca + 7 °C ute.
21 minuter 20%-57% Max 92 kW
31 minuter 20%-74%. Fortsättning av ovan.



Uppgradering till 2020.48.37.1

Hudiksvall. Ca + 7 °C ute Max 131 kW. ABRP vill inte visa laddkurva på denna plats.
17 minuter 20%-57 %

Sundsvall. Ca + 7 °C ute Max 131 kW
17 minuter 20%-57 %
31 minuter 20%-74%. Fortsättning av ovan.

Ville även testa ladda från 0% körde ca 18 mil innan laddning. Ca+ 3 °C
ABRP vill aldrig ge en laddgraf i Övik .
Start 0%, 8% – 35 % 112 kW, alltså en horisontell laddgraf. Gick aldrig över 112 kW.
Killgissar. Bilen vågade inte förvärma för att jag skulle nå destination eller att 0% ger denna laddkurva.
29 minuter 0 % till 74 %
18 minuter 20% - 74 % , delmängd av ovan. Alltså ungefär lika som vid högre maxeffekt.

Före uppgradering
Screenshot_20210226_100600_com.iternio.abrpapp.jpg
Efter uppgradering
Screenshot_20210226_135152_com.iternio.abrpapp.jpg
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av Svenssons »

Laddat i Tindered och Norrköping idag. Missade ta några exakt mätningar men märkte att jag låg på 121 kW efter ca 5 minuter på Tindered (kom dit med ca 30%) och fick 70kW vid 70%. I Norrköping gick jag från 42% till 74% på 15 minuter vilket jag inte klagar över.

Version är fortfarande 2020.48.37.1 för mig men lär uppdateras senare idag...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Henkens
Teslaägare
Inlägg: 336
Blev medlem: 10 sep 2019 13:53
Ort: Dvärsätt

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av Henkens »

Har kollat upp min MS 90D. -17 nu.
Den har varit rätt hårt laddad på SuC då den är en före detta taxi.
Den har gått 27000 mil och har version 2020.48.37.1
Dottern lånade den och åkte 40 mil och har således varmt batteri och navigerar via SuC
Anlände till krokom med 4%
Började vid 6% med 52kw
12% laddade den med 112kw
15% laddade den med 131kw
17% laddade den med 134kw
25% laddade den med 125kw
36% laddade den med 112kw
40% laddade den med 106kw
51% laddade den med 90kw

Sedan slutade jag att kolla mer.

Det tog 23 minuter från 4% till 51%

Förut kom jag aldrig över ca 95kw har jag för mig.
Således kan jag konstatera att jag har rätt bra laddhastighet nu även om min bil har varit stammis på SuC.
Vad har ni som sällan har laddat på SuC för maxhastighet?
Screenshot_20210306_214123_com.teslamotors.tesla.jpg
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av fth »

Nu har jag laddat en del SuC så att jag kan jämföra laddkurvor med/utan nerfning, skillnaden är rätt stor ända upp till 60% SoC för min bil:
kurva.jpg
Jag ska gräva fram lite gamla kurvor från innan nerfningen, men jag är rätt säker på att jag iaf har högre maxeffekt än någonsin tidigare nu :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Richardk
Teslaägare
Inlägg: 397
Blev medlem: 28 jan 2018 19:22

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av Richardk »

Testade med min P85+ 16700 mil i lördags med mjukvara som var strypt (osäker på version). Fick som max 123kW vid varmt batteri med 7 km räckvidd kvar.
Vid 50% laddning fick jag 48kW hastighet.

Testade sedan igår söndag med samma förutsättningar men mjukvara 2020.48.37.1 Fick som mest 105kW vid 14km räckvidd. Missade tyvärr att att se vad jag fick vid 50% laddning. Känns inte som att det blev någon förbättring i alla fall.

Edit: Testat att ladda nu igen. Med mjukvara 2020.48.37.1 så är max hastighet ca 102 kW vid 5 % laddning och 49 kW vid 50% laddning. Batteriet var helt genomvarmt efter 20 mil i 140 km/h och andra laddningen för dagen. Dvs med mjukvara 2020.48.37.1 så blev det sämre än tidigare mjukvara. Det här blir bara värre och värre.....
Senast redigerad av Richardk, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av e5m1r »

Ingen förbättring i S70 toppar fortfarande högt men enbart 50kW vid 50%
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av LarsL »

Ni som får högre hastigheter på 90kWh batteriet är det efter CCS uppdatering? Min har inte fått den gjord än och verkar toppa på ~100kW. Men har inte kollat exakt än då jag inte hade appen tillgänglig när jag körde ner den från Stockholm.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av fth »

LarsL skrev:
Ni som får högre hastigheter på 90kWh batteriet är det efter CCS uppdatering? Min har inte fått den gjord än och verkar toppa på ~100kW. Men har inte kollat exakt än då jag inte hade appen tillgänglig när jag körde ner den från Stockholm.
Jag har som sagt fått effekten tillbaka med råge, och min X90 är CCS-konverterad. Jag hade iofs CCS även då den var nerfad, jag tvivlar på att det har med varandra att göra.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Senaste icke-nerfade supercharger ver 2021.4.6, Se 1:a p

Inlägg av LarsL »

fth skrev:
LarsL skrev:
Ni som får högre hastigheter på 90kWh batteriet är det efter CCS uppdatering? Min har inte fått den gjord än och verkar toppa på ~100kW. Men har inte kollat exakt än då jag inte hade appen tillgänglig när jag körde ner den från Stockholm.
Jag har som sagt fått effekten tillbaka med råge, och min X90 är CCS-konverterad. Jag hade iofs CCS även då den var nerfad, jag tvivlar på att det har med varandra att göra.

/fth
Jag sitter ju kvar på 2020.48, det kanske är där problemet ligger istället?
Skriv svar